درایوهای حالت جامد یا هارد دیسک؟

یکی از موارد مهمی که باید در نظر گرفته شود این است که هارد سرور باید با کمترین تأخیر به درخواست ها پاسخ داده و سطح بالایی از یکپارچی را برای داده فراهم نماید. این دیسکها غالباً در سرورهای مورد نظر برای شرکتهای متوسط استفاده میشوند: سیستمهای حسابداری، سامانههای مدیریت محتوا و انبارهای شرکتی.

انواع هارد با ساختار مغناطیسی : این دسته از هارد ها به سه نوع SATA , ریکاوری هارد سرور SCSI و IDE تقسیم میشوند. در حال حاضر، سه هارد دیسک اصلی در بازار سرورها وجود دارد، هارد دیسکهای SATA ، هارد دیسکهای SCSI و هارد دیسکهای SAS که از هارد دیسکهای SATA عمدتاً در زمینه سرورهای سطح پایین استفاده میشود، در حالی که هارد دیسکهای SCSI و SAS به سمت سرورهای میان رده به بالا گرایش دارند. در حال حاضر، حداکثر حجم این درایوها در حدود ۲ ترابایت است.

در حال حاضر بالاترین حجم موجود برای این درایوها 2 ترابایت است. گرچه این مزایا خوب است، اما مزایای اصلی استفاده از SSD این است که عملکرد و قابلیت اطمینان بسیار بهتری نسبت به HDD ارائه میدهند. HDDهای Midline یعنی SAS/SATA 7.2K میتوانند ظرفیت، کارایی و قابلیت اطمینان بالایی را برای اپلیکیشنهای business-critical و I/O-intensive فراهم کنند.

علاوهبر این، دیسک FDE / SDE سیستم رمزگذاری را فراهم میکند تا از درز اطلاعات خصوصی، جلوگیری کند. این فناوری برای سروری که 24 ساعت شبانه روز کار میکند بسیار ضروری است. اما نکته منفی این است که آنها مصرف انرژی بیشتری نسبت به درایوهای تبدیل هارد سرور به ساتا ۲.۵ اینچی دارند. مطمئناً استفاده از این هارد ها ارزان تر و مقرون به صرفه تر خواهد بود اما نکته قابل توجه این است که آن ها برای استفاده در سرور طراحی نشده اند.