در حالی که جلسه به فریاد مسابقه تبدیل شد، یکی از اعضای شورای شهر بریتیش کلمبیا از معاون شهردار گلدسته می دزدد

جلسه شورا در روستای کوچک تحسیس، در ساحل شمال غربی جزیره ونکوور، به فریادهای نامنسجمی تبدیل شد و یکی از اعضای شورای شهر دوشنبه شب از معاون شهردار چنگک گرفت.

“برای من مهم نیست که شما چه چیزی دارید! شما با ما اینطور رفتار نمی کنید!” یکی از ساکنان در یک جلسه ورودی عمومی که در آن سارا فاولر، معاون شهردار، بارها و بارها به مدت 10 ثانیه به شقاب خود کوبید تا نظم را برقرار کند، فریاد زد.

طبق آئین‌نامه رویه تحسیس، حداکثر دو دقیقه برای سخنرانی عموم در جلسه نظرات عمومی وجود دارد. اما چندین بلندگو از آن عبور کردند و وقتی فاولر گفت زمان تمام شده بود و به چوب دستی اش کوبید، فریاد می زدند.

در یک لحظه، یک نفر شروع به داد و فریاد کرد که صدا به گوش آنها آسیب می رساند، و کان. داگلاس الیوت به سمت صندلی فاولر رفت و گلوله را از او گرفت.

فاولر در حالی که یک وسیله دیگر را روی میزش می کوبد گفت: “من به آن نیازی ندارم، من می توانم این کار را انجام دهم.”

تماشا | جلسه شورای پیش از میلاد به هرج و مرج فرو می‌رود:

در حالی که جلسه به هرج و مرج کشیده می شود، یکی از اعضای شورای روستا از معاون شهردار گلدسته می دزدد

جلسه شورا در روستای تحسیس، پیش از میلاد، در ساحل شمال غربی جزیره ونکوور، در یک جلسه هرج و مرج روز دوشنبه به فریادها و درگیری های نامنسجم تبدیل شد.

پس از پایان جلسه ورودی عمومی، اعضای مختلف جمعیت همچنان بر سر فاولر فریاد می زدند و می گفتند “مرا بساز”، زمانی که فاولر از آنها خواست که آنجا را ترک کنند، یا تهدید به شکایت از دهکده کرد.

پس از جلسه، فاولر در توییتی نوشت: «این بدترین روز من در دولت محلی در پنج سال گذشته بود».

چه خبر است؟

این جلسه پر هرج و مرج نقطه اوج اختلاف چند ماهه بین الیوت بود که برای اولین بار در انتخابات محلی اکتبر با 91 رای انتخاب شد و بقیه اعضای شورا که اکثر آنها از جمله اعضای فعلی (از جمله فاولر) بودند.

الیوت گفت: “ما احساس می کنیم که سوء استفاده از قدرت و تبعیض در بین شهروندان وجود دارد.”

الیوت در یک سری جلسات و نامه‌های پستی پس از انتخابات، دو عضو شورای شهر را به درگیری بر سر یک سالن آتش‌نشانی جدید متهم کرد، اتهامی که او از آن زمان پس گرفته است. افسر ارشد اداری را به “کاملاً خارج از کنترل” و “کابوس گران قیمت” متهم کرد و به شکایات و شکایات حقوق بشری که علیه روستا به دلیل اختلاف فاضلاب ارائه شده است، اشاره کرد.

او در ایمیلی به CBC News گفت: “سطح فاشیسم باورنکردنی است.”

در پاسخ، بقیه شورا به محکوم کردن الیوت و عدم پرداخت هزینه‌های قانونی که ممکن است در نتیجه اقداماتش متحمل شود، رأی دادند.

جلسه روز دوشنبه شورا اولین جلسه از زمان علنی شدن انتقاد بود.

الیوت گفت: «شهرک اساساً نگرانی‌های خود را ابراز کرده است، متأسفانه به شیوه‌ای خصمانه، اما من فکر می‌کنم که این شورا اساساً تصمیمی برای پاسخگویی به سؤالات آنها یا شرکت در گفتگو با آنها نداشته است.»

او افزود که نمی‌داند هیچ کاری به گونه‌ای دیگر نمی‌توانست انجام دهد، و او گال فاولر را گرفت زیرا مردم می‌گفتند «به‌شدت از آن استفاده می‌شد».

فاولر چیزها را متفاوت دید.

او نوشت: «تنش‌ها به دلیل یک اقلیت سازمان‌یافته با صدای بلند که احساس می‌کنند نگرانی‌هایشان نادیده گرفته شده، بالا است.

من مردم خارج از تحسیس را تشویق می کنم که درک کنند که ما یک جامعه بسیار دوستانه هستیم.

چندین شورا ناکارآمد

تحسیس آخرین جامعه بریتیش می باشد که پس از انتخابات اکتبر به سرعت خود را با شورایی ناکارآمد می بیند که جرقه آن توسط سیاستمداری جدید که خود را در تقابل با پایگاه قدرت مستقر می بیند، برانگیخته است.

Lions Bay و Harrison Hot Springs هر دو از استان درخواست کمک کرده اند – چیزی که الیوت امیدوار است در تحسیس اتفاق بیفتد – در حالی که شهردار جدید کاملوپس تقریباً به صورت هفتگی با بقیه شورا درگیر شده است.

تری لیک، شهردار سابق کاملوپس، که معاون سابق اتحادیه شهرداری‌های بریتیش کلمبیا (UBCM) نیز بوده است، گفت: «این دو قطبی‌سازی و کمی پوپولیسم است که به این امر منجر شده است.

“وقتی کسی را دارید که می آید و موضع محکمی اتخاذ می کند و وعده راه حل های سریع برای این مشکلات بسیار پیچیده را می دهد، کمی گوه ایجاد می کند.”

جن فورد، رئیس کنونی UBCM، تنش‌ها را تأیید کرد، اما گفت که به نظر بزرگ‌تر از سال‌های گذشته نیست.

او گفت: “من فکر می کنم که از ابتدا تعامل مقامات منتخب همیشه با اشتیاق و اعتقاد همراه بوده است و انتظار می رود در موضع خود بایستند.”

“شاید ما بینش بیشتری داشته باشیم زیرا می توانیم جلسات شورا را از اتاق نشیمن خود تماشا کنیم … اما باید از رفتار خود آگاهتر باشیم و دیگران را به یک استاندارد رفتار خوب نگه داریم.”