در هفتمین سالگرد اورژانس داروهای سمی در BC، مدافعان می گویند که باید کارهای بیشتری انجام شود

هفت سال پیش، بریتیش کلمبیا پس از اینکه مرگ‌ومیر ناشی از مصرف بیش از حد به سطوح بی‌سابقه‌ای رسید، وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کرد.

از آن زمان تاکنون، بیش از 11000 بریتیش کلمبیایی جان خود را بر اثر داروهای سمی غیرقانونی از دست داده اند.

روز جمعه، که مصادف با هفتمین سالگرد اعلام وضعیت اضطراری است، مدافعان در سراسر استان گرد هم آمدند و خواستار اقدام سریع دولت، از جمله دسترسی به عرضه ایمن و خدمات بهتر بهداشت روانی شدند.

با نزدیک به 2300 بریتیش کلمبیایی‌هایی که در سال گذشته بر اثر مواد سمی جان خود را از دست دادند، همچنان عامل اصلی مرگ‌ومیرهای غیرطبیعی در استان است، حتی قبل از تصادفات اتومبیل.

در ماه مارس امسال، خدمات بهداشتی اورژانس پیش از میلاد (BCEHS) به طور متوسط ​​روزانه 119.9 مصرف بیش از حد مصرف کرد. بالاترین میانگین 30 روزه در حال ضبط. امدادگران تنها در 22 مارس به مجموع 205 تماس مسمومیت دارویی پاسخ دادند و یک رکورد روزانه جدید را ثبت کردند.

اعضای گروه حمایتی Moms Stop The Harm (MSTH) در روز جمعه در تالار شهر ریچموند گرد هم آمدند. این گروه 2300 نشانگر بنفش را در اطراف ساختمان به یاد کسانی که در سال 2022 بر اثر مواد سمی جان خود را از دست دادند، قرار دادند.

تماشا | مدافعان خواستار راه حل هایی در هفتمین سالگرد اورژانس بهداشت عمومی هستند:

عضو Moms Stop the Harm قربانیان بحران مصرف بیش از حد را به یاد می آورد

دبی تابلوتنی، یکی از اعضای Moms Stop the Harm، پسرش و هزاران نفر دیگر را در مراسم یادبودی که هفت سال از اعلام وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در اثر بحران اوردوز از دست داده بودند، به یاد آورد.

حمایت بیشتر از سلامت روان

اندرو تابلونی از جمله کسانی بود که در راهپیمایی ریچموند حضور داشتند. پسرش کورتیس در سپتامبر گذشته در سن 36 سالگی بر اثر مصرف بیش از حد دارو درگذشت.

خانواده برای دریافت حمایت از سلامت روان کورتیس تلاش کردند. تابلونی گفت که ده سال به طور فعال به دنبال منابع سلامت روان بود تا اینکه پسرش به اختلال اسکیزوافکتیو تشخیص داده شد.

تابلونی گفت: “برای مدت طولانی، همه پزشکان به او می گفتند “همیشه داروها هستند، همیشه داروها هستند” و او می گفت “این داروها نیست پدر، من مدام صداها را می شنوم.”

پس از دریافت تشخیص، کورتیس سه ماه دیگر منتظر ماند تا با روانپزشک وقت ملاقات بگیرد.

مردی در آشپزخانه خود ایستاده و عکس پسرش را در دست گرفته است.
اندرو تابلونی عکس پسرش کورتیس را که در سپتامبر 2022 بر اثر مصرف بیش از حد داروی سمی درگذشت، در دست گرفته است. (سی بی سی نیوز)

در آخرین سال قبل از مرگ، کورتیس از هفت اوردوز رنج می برد. تابلونی می‌گوید هر بار که او یا همسرش متوجه می‌شوند پسرشان بیش از حد مصرف می‌کند، نالوکسان تجویز می‌کنند و با 911 تماس می‌گیرند.

پدر گفت: «همسرم مجبور شد چند بار خودش این کار را انجام دهد، با 911 تماس بگیرد، قفسه سینه‌اش را پمپ کند و بفهمد که چگونه سوزن‌ها را تزریق کند.

به تمام اعضای خانواده فکر کنید که بر سینه فرزندشان می کوبند یا با 911 تماس می گیرند تا او را احیا کنند.

تابلونی آرزو می کند که ای کاش اطلاعات عمومی بیشتر و منابع سلامت روان بهتری برای پسرش در دسترس بود.

او می گوید در حالی که دولت در حال ایجاد تغییرات است، اما با سرعت “یخچال” اتفاق می افتد.

وکالت در وزارتخانه

اعضای MSTH همچنین در ویکتوریا گرد هم آمدند تا داستان های عزیزان از دست رفته را به اشتراک بگذارند و از اقدامات دولت حمایت کنند.

جنیفر هاوارد، مدافع MSTH در این تجمع گفت: «این بحران اکنون ابعادی همه‌گیر دارد. او تنها چند هفته پس از اعلام بحران بهداشتی در سال 2016، پسرش را به دلیل مصرف بیش از حد از دست داد.

ما در این سالگرد غم‌انگیز گرد هم آمده‌ایم و از نخست‌وزیر، وزیر بهداشت، و وزیر بهداشت روان و اعتیاد می‌خواهیم که فوراً به مرگ‌های روزافزون ناشی از مسمومیت دارویی واکنش نشان دهند.»

گروهی از مردم با در دست داشتن تابلوهایی در خیابان جمع می شوند
Mom’s Stop the Harm تجمعی را در ساختمان وزارت بهداشت در خیابان بلانشارد در ویکتوریا برگزار کرد تا به هفتمین سالگرد بحران مرگ ناشی از مواد مخدر پس از 11300 مرگ اشاره کند. (مایک مک آرتور/سی بی سی)

نخست وزیر دیوید ابی، وزیر بهداشت روان و اعتیاد جنیفر وایتساید و افسر بهداشت استانی دکتر بانی هنری در بیانیه مشترکی که روز جمعه منتشر شد نوشتند که با هر ساکن بریتیش کلمبیا که یکی از عزیزان، اعضای خانواده یا دوستان خود را در این بحران از دست داده اند عزاداری می کنند.

در بیانیه این بیانیه آمده است: “بودجه 2023 سرمایه گذاری هدفمند تاریخی 1 میلیارد دلاری این کار را ادامه خواهد داد و بر افزایش خدمات سم زدایی، درمان و بازیابی در سراسر طیف کامل مراقبت تمرکز خواهد کرد، تا مردم بتوانند در سفر سلامتی خود حمایت های حیاتی را پیدا کنند و به آنها متصل بمانند.” می خواند.

یک تظاهرات عمومی از BCEHS در صبح جمعه به بینندگان نحوه استفاده از نالوکسان را نشان داد.

تماشا | نحوه استفاده موثر از نالوکسان:

نحوه تجویز موثر نالوکسان به فردی که ممکن است یک رویداد مصرف بیش از حد را تجربه کند

در سال قبل از میلاد، کیت های نالوکسان به طور گسترده در تلاش برای نجات مردم از مصرف بیش از حد داروی سمی توزیع می شود. برایان توایتز، یک افسر اطلاعات عمومی پیراپزشکی با خدمات بهداشتی اورژانس BC، به دن بوریت نشان داد که چگونه به طور موثر نالوکسان را به بیمار تزریق کند.

محکم بزن

یک امدادگر سابق ونکوور با چندین دهه تجربه می‌گوید که مشاهده کرده است که داروهای غیرقانونی سمی‌تر شده‌اند و به تلاش بیشتر و داروهای معکوس‌کننده بیش از حد برای نجات جان مردم نیاز دارند.

او گفت: «اکنون متوجه می‌شویم که چهار یا پنج برابر دوز طبیعی نالوکسان مصرف می‌کنیم.

مردم با در دست داشتن تابلوها در خیابان راهپیمایی می کنند.
رژه وحشتناک ها به میزبانی جبهه آزادی مصرف کنندگان مواد مخدر برگزار شد و به پارک اوپنهایمر در مرکز شهر ایست ساید ونکوور راهپیمایی کرد تا هفتمین سالگرد بحران بهداشت عمومی مرتبط با داروهای غیرقانونی سمی را جشن بگیرد. (بن نلمز/سی بی سی)

برایان توایتس به مدت 36 سال، بیشتر در مرکز شهر ایست ساید، قبل از اینکه یک شغل اداری در BCEHS بگیرد، کار کرد. در یک شیفت به عنوان امدادگر، او 26 تماس را انجام داد و تقریباً همه آنها اوردوز مواد مخدر بودند.

فکر می‌کنم این درک بزرگی بود که چقدر به ما ضربه زد.»

Twaites می گوید که مصرف کنندگان مواد مخدر باید به تنهایی مصرف مواد مخدر را متوقف کنند و همچنین باید مطمئن شوند که همه آنها از یک دارو به طور همزمان استفاده نمی کنند تا کسی بتواند برای کمک تماس بگیرد.