دفاعیات بیانیه پلیس دوست نوجوان برنابی را که به قتل رسیده است را بررسی می کند

بر اساس اظهارات پلیس که امروز در دادگاه خوانده شد، یک دختر 13 ساله که جسدش را در پارک مرکزی برنابی پیدا کردند، به تنهایی به پارک سفر می‌کرد و حتی یک بار در آنجا به خواب می‌رفت.

وکلای مدافع در جریان بازجویی متقابل شاهدی که می‌گوید دوست نزدیک مقتول است، بیانیه پلیسی را که او یک روز پس از پیدا شدن جسد نوجوان بیان کرد، بررسی کردند.

کوین مک کولو، نماینده قاتل متهم، ابراهیم علی، گزیده هایی از بیانیه را در جریان بازجویی متقابل خواند.

در بیانیه شاهد گفت که قربانی “همیشه خودش به پارک مرکزی می رود” و یک بار شنیده بود که قربانی قبل از رفتن به خانه در آنجا خوابیده است.

در بیانیه شاهد گفت که باور نمی‌کرد قربانی یک شبه در آنجا خوابیده باشد.

علی متهم به قتل درجه یک دختر 13 ساله برنابی است که جسدش در ساعات اولیه 19 جولای 2017 پیدا شد. او آخرین بار در 18 جولای زنده دیده شد.

نام قربانی و شاهد هر دو با ممنوعیت انتشار محافظت می شوند.

معاینه متقابل

مک کولو همچنین گفت که شاهد به هیئت منصفه دروغ گفته است، زیرا گفته است که رونوشت های بیانیه پلیس سال 2017 را قبل از شهادت خود “به طور کامل” نخوانده است.

در این بیانیه، او همچنین جزئیات رویارویی نهایی خود با دوست 13 ساله‌اش را که در پارک مرکزی برنابی جسد پیدا شد، توضیح می‌دهد.

“تو در مورد آن دروغ می گویی، نه؟” مک کولو به شاهد گفت، او گفت که او فقط “قطعات مهم” بیانیه پلیس خود را برای آماده سازی شهادت خود خوانده است.

این رفت و برگشت باعث شد قاضی مستقیماً مک کولو را مورد خطاب قرار دهد.

لنس برنارد، قاضی دادگاه عالی بریتیش کلمبیا، قبل از اینکه به مک کولو گفت که بازجویی متقابل خود را «بدون کنایه و تمسخر» ادامه دهد، گفت: «نمی‌خواهم کسی را به دروغگو بودن متهم کنید».

قاضی لنس برنارد بر محاکمه ابراهیم علی نظارت دارد.
قاضی لنس برنارد بر محاکمه ابراهیم علی نظارت دارد. (فلیسیتی دان)

این شاهد 19 ساله که به زبان ماندارین پشت ملحفه سفیدی که او را از دیدن متهم بازداشته بود، در طول شهادت خود گفت که دوست نزدیک و همکلاسی مقتول بوده و حدود 11 ماه است که او را می شناسد.

در طول بازجویی متقابل، دفاع در مورد اظهارات پلیسی شاهد، به ویژه گزیده ای که در آن او به پلیس می گوید که قربانی را در صبح روز 18 ژوئیه در مدرسه دیده است، پرسید و از او پرسیده بود “چه مشکلی دارد”.

شاهد تلاش کرد تا توضیح دهد و گفت که فکر نمی‌کند در آن روز مشکلی برای قربانی وجود داشته باشد و در عوض به او سلام می‌کند. او گفت که زبان انگلیسی او در هنگام ارائه اظهارنامه پلیس قوی نبود و ممکن است هنگام ارائه آن اشتباه کرده باشد.

مدافع همچنین از او پرسید که آیا می‌دانست مقتول دوست پسر دارد یا خیر. او گفت که این را نمی داند.

این شاهد در طی شهادت خود در روز پنجشنبه به تاج و تخت گفت که قربانی مشروبات الکلی ننوشیده، مواد مخدر مصرف نکرده است، به مهمانی ها نمی رفته و دوست پسر نداشته است.

جسد قربانی کمی بعد از نیمه شب 19 جولای 2017 پیدا شد. شاهدان پلیس می گویند که او در آن زمان نیمه برهنه بوده است.

در بیانیه افتتاحیه تاج، دادستان ها گفتند که نوجوان در حال عبور از پارک بود، احتمالاً با هدفون، که قبل از تجاوز و خفه شدن او را گرفتند و به داخل جنگل کشیدند.

تاج می گوید DNA علی در صحنه پیدا شد.