دولت پیش از میلاد در مورد پلیس ساری در روز جمعه تصمیم گیری خواهد کرد

روز جمعه، آینده پلیس در ساری تصمیم گیری خواهد شد – دوباره.

مایک فارنورث، وزیر امنیت عمومی و وکیل دادگستری، تصمیم استان را در مورد تایید درخواست شهر مبنی بر توقف انتقال چند ساله به خدمات پلیس سوری و بازگرداندن کنترل انحصاری به یگان محلی RCMP اعلام خواهد کرد.

این پنج ماه پس از آن خواهد بود که شهردار برندا لاک و شورای ساری رسماً از استان درخواست کردند تا طرح آنها را تصویب کند، که لاک ادعا کرد که در طی پنج سال آینده کمی بیش از 235 میلیون دلار برای مالیات دهندگان صرفه جویی می کند.

پایان دادن به خدمات پلیس ساری بخش مهمی از مبارزات انتخاباتی لاک بود، جایی که او شهردار سابق داگ مک کالوم را به سختی شکست داد و حزب او پنج کرسی از 9 کرسی شورا را به دست آورد.

با این حال، در چهار سالی که استان درخواست مک کالوم برای یک نیروی پلیس محلی را تایید کرد، سرویس پلیس ساری به آرامی به حدی رسید که اکنون بیش از 300 افسر پلیس دارد و به طور مشترک با RCMP در شهر گشت می زند.

در حالی که پلیس تحت صلاحیت شهرداری است، شهرها برای تغییر خدمات پلیس خود نیاز به تأیید استانی دارند و فارنورث گفته است که استان در تصمیم گیری خود عوامل متعددی را در نظر خواهد گرفت.

او در ژانویه هنگامی که از شهر جزئیات بیشتری در مورد کارکنان و تعداد کارمندانی که تحت تأثیر قرار خواهند گرفت، گفت: «انتقال پلیس در ساری بی‌سابقه و پیچیده است و نیاز به تحلیل کامل و عمیق دارد.

فارنورث بارها گفته است که اولویت های اصلی او تضمین سطح کافی از خدمات پلیس در دومین شهر پرجمعیت بریتیش کلمبیا است، اما خدمات پلیس در سایر نقاط استان تحت تأثیر منفی قرار نخواهند گرفت.

در چند ماه گذشته، در حالی که منتظر تصمیمی بودند، همه گروه‌های تحت تاثیر در ساری با یکدیگر درگیر شدند، به طوری که لاک مدعی «شیطنت سیاسی» علیه SPS شد، SPS مدعی شد که شهر مردم را در مورد هزینه‌ها گمراه کرده است، و شهرداران در سراسر جهان. بقیه مترو ونکوور از نحوه صحبت لاک در مورد این موضوع انتقاد می کنند.

بر اساس برآوردهای کارکنان که در اوایل سال جاری منتشر شد، نگه داشتن هر دو نیروی پلیس به طور همزمان در سطح کارکنان جزئی، 8 میلیون دلار اضافی در ماه برای شهر هزینه دارد و عامل اصلی افزایش تاریخی بالای مالیات بر دارایی است.