رقصیدن در کتابفروشی ها: متقاطع که قطعاً شما را به لبخند می اندازد

برای هر کسی که عاشق هنر و یک ترکیب خوب است، امروز یک روز بسیار خاص است. زیرا نه تنها روز جهانی رقص (29 آوریل) است، بلکه اتفاقاً روز کتابفروشی مستقل (آخرین شنبه ماه آوریل) است.

برای وارد شدن همه در این جشن‌ها، از شش رقصنده در سراسر کانادا که با رقص خود تماشاگران را تشویق کرده‌اند، خواستیم ویدیویی از اجرای آنها در یک کتابفروشی محلی به اشتراک بگذارند.

رقصنده ها و کتابفروشی هایشان را در زیر کمی بهتر بشناسید!

پاتریک میتسوینگ

پاتریک میتسوینگ در حال رقصیدن در نزدیک به نیو بوکز در رد دیر، AB.
پاتریک میتسوینگ در کتاب تقریباً جدید. (CBC Arts)

@patrickmitsuing
Sylvan Lake، AB و نماینده Makwa Sahgaiehcan First Nations، SK

پاتریک Fancy Dance را در Super Bowl امسال در فینیکس، آریزونا اجرا کرد. او در حال حاضر در تلاش است تا مسابقات رقص هوپ قهرمانی جهان را به کانادا بیاورد و سومین مسابقه بین المللی سالانه را سازماندهی می کند. پاووا تایمز Powwow در گوزن قرمز برای آخر هفته دوم اکتبر. “من همیشه هیجان زده هستم که جامعه و مردم را از سرتاسر جهان دور هم جمع کنم تا در انرژی خوب سبک ها و آهنگ های رقص بومی ما سهیم شوند. اگر کسی می تواند آن را بسازد، بیرون بیایید.”

پاتریک در حال رقصیدن است کتاب های تقریبا جدید در گوزن قرمز، AB. Nearly New Books کتاب‌های با استفاده ملایم را در محل گوزن قرمز خود، که از سال 1997 باز و به صورت خانوادگی اداره می‌شود، به فروش می‌رساند.

توصیه کتاب پاتریک: کیمیاگر توسط پائولو کوئیلو من آن کتاب را بارها خوانده‌ام و همیشه آموزه‌های جدیدی از آن می‌گیرم. پر از ماجراجویی، درس‌های زندگی، غلبه بر موانع، دنبال کردن رویاهایتان و موارد دیگر است.»

“مطالعه زندگی من را تغییر داده است. من از خیلی چیزها نیامده بودم و در اوایل زندگی ام با مشکلات زیادی روبرو شدم. ساعت های زیادی را در مک نالی رابینسون در ساسکاتون صرف خواندن کتاب و جستجوی اطلاعاتی کردم که در نهایت زندگی من را متحول کند. هر سرمایه گذاری در یک کتابفروشی برای من و خانواده‌ام سرمایه‌گذاری خوشحال کننده‌ای است.»

پیامی از پاتریک در روز جهانی رقص: “رقص برکات زیادی را به زندگی من و خانواده ام آورده است. برای همه رقصندگان، به رقصیدن ادامه دهید، الهام بخش باشید و لذت رقص را با جهان به اشتراک بگذارید.”

در اینجا رقصنده ای وجود دارد که پاتریک از شما می خواهد در مورد آن بدانید: “من یک دوست خوب دارم که او را برادرم صدا می کنم. نام او جیمز جونز است و می رود کری بدنام در رسانه های اجتماعی ما همیشه با هم کار می کنیم و ایده هایی را به اشتراک می گذاریم تا با رقص به دنیا برسیم. او را ببینید – او یک رقصنده مرغ شگفت انگیز، رقصنده فانتزی مردانه و رقصنده حلقه ای است.”

لویک نگومله سیپیو (معروف به لویک ریل)

Loïc Nguemle Sipeyou در حال رقصیدن در Librairie Racines در مونترال.
Loïc Nguemle Sipeyou در Librairie Racines. (CBC Arts)

@loicreyel
مونترال، QC

دنبال کنندگان Loïc در TikTok (2.4 میلیون) یوتیوب (1 میلیون) و اینستاگرام (289k) به ساخت او کمک کرد “چالش آرام کن” یک حس ویروسی در سال 2022. چالش رقص تنظیم شده برای “آرام باش” ریما به قدری محبوب شد که منجر به ریمیکس این آهنگ با سلنا گومز شد. این رقصنده اهل کامرون و ساکن مونترال نیز خواننده است. من آهنگ های جدیدی در راه دارم و نمی توانم صبر کنم تا آنها را منتشر کنم و روی آنها برقصم.

لویک در حال رقصیدن است کتابخانه راسینز در مونترال. راسینز یک کتابفروشی مستقل در قلب مونترال است که بر کتاب‌های رنگین پوستان و نویسندگان بومی و درباره آنها تمرکز دارد.

توصیه کتاب لویک: داستان من، رقص من: سفر رابرت بتل به آلوین آیلینوشته شده توسط Lesa Cline-Ransome با پیشگفتار رابرت بتل.

پیامی از لویک در روز جهانی رقص: «من معتقدم که می توان از رقص برای انتقال پیام های معنادار و ایجاد تغییرات در دنیای ما استفاده کرد، مثلاً زنان ایرانی از چالش Calm Down من استفاده کردم به اعتراض به این واقعیت است که زنان در کشورشان نمی توانند در فضای باز برقصند

در اینجا رقصنده ای وجود دارد که Loïc از شما می خواهد در مورد آن بدانید: لی مالایو. او یکی دیگر از رقصندگان آفریقایی است که من اغلب با او همکاری می کنم.”

کسیدی جی

Cassidy J در حال رقصیدن در کتابفروشی Entershine در Thunder Bay.
Cassidy J در کتابفروشی Entershine. (CBC Arts)

@casssidy_j
Thunder Bay, ON

کسیدی 1.5 میلیون دنبال کننده دارد TikTok حساب، جایی که او حکمت و رقص موهای مجعد را به اشتراک می گذارد. او می‌گوید یکی از معنی‌دارترین تجربه‌های رقص او تا کنون دعوت به رقصیدن در کشتی کروز جدید دیزنی در تابستان گذشته بود. رقصیدن در ملاء عام می تواند اعصاب خردکن باشد، اما وقتی در کشتی بودم و تمام سال هایی را که برای رسیدن به جایی که در آن لحظه بودم صرف کردم، فکر می کردم، هیچ عصبی بودن را احساس نمی کردم.

کسیدی در حال رقصیدن است کتابفروشی را وارد کنید در خلیج تندر علاوه بر انتخاب دقیقی از عناوین (با تأکید بر عناوین مورد علاقه بومی و محلی، و همچنین طبیعت و نگرانی های زیست محیطی)، کتابفروشی Entershine به طور منظم میزبان رویدادهای نویسنده است و یک برنامه اشتراک ماهانه کتاب محبوب را اجرا می کند.

توصیه کتاب کسیدی: دونده مارپیچ سلسله. “من عاشق هر چیزی و هر چیز علمی تخیلی دیستوپیایی هستم. این سریال اولین سریالی بود که من را با این ژانر آشنا کرد. دونده مارپیچ جهان همچنان جذاب ترین نسخه دیستوپیایی آینده است.”

پیامی از کسیدی در روز جهانی رقص: “در روز جهانی رقص می‌خواهم چیزی را به اشتراک بگذارم که به اندازه کافی در مورد آن صحبت نشده است، و آن این است که با مردم در سفر رقص خود مهربان باشیم. رقص منحصر به فرد نیست و فقط مختص افراد حرفه‌ای نیست. رقص شادی و شفا می‌آورد. به مردم اجازه دهید بدن آنها را به روش خود حرکت دهید، آنها را تشویق کنید و به آنها بپیوندید.

در اینجا کسیدی رقصنده ای است که می خواهد شما در مورد آن بدانید: «همه باید بدانیم @Brooklynjuve در TikTok او هنگام رقص انرژی، سرعت و دقت زیادی دارد! تماشای او بسیار شیرین و سرگرم کننده است!”

هموزا باریزا (معروف به هموزا)

رقص هوموزا باریزا در Massy Books در ونکوور.
Humuza Bariza در Massy Books. (CBC Arts)

@humuzza
ساری، پیش از میلاد

هوموزا یک رقصنده خیابانی نوظهور است که نماینده کانادا – و زادگاهش ساری – در نبردهای رقص در سراسر جهان بوده است. معنی‌دارترین تجربه‌ای که او در رقص در سال گذشته داشته، اجرا در مقابل افسانه‌های رقص خیابانی در لس آنجلس در جشنواره رقص هیپ هاپ Versastyle بود. “من این فرصت را به دست آوردم تا در مقابل برخی از پیشگامان رقص خیابانی که دلیل اصلی این هستند که رقص هیپ هاپ به جایی که امروز است، ملاقات کنم و اجرا کنم.”

هموزا در حال رقصیدن است کتاب های توده ای در ونکوور Massy Books 100% متعلق به بومی است و دارای کتاب‌های کمیاب، غیرقابل چاپ و چاپ نشده و همچنین عناوین آشنا و پرفروش‌های فعلی است.

توصیه کتاب هموزا: ذهنیت مامبا: چگونه بازی می کنم توسط کوبی برایانت

پیامی از هموزا به مناسبت روز جهانی رقص: “رقص برای همه است، مهم نیست که چقدر جوان هستید یا پیر، یا تمرین گذرانده اید یا نه.

هوموزا رقصنده ای است که از شما می خواهد در مورد آن بدانید: «ناتانیل اسکارلت، در اینستاگرام در @nfiniteeee

تیفانی لیونگ

تیفانی لیونگ در حال رقصیدن در کتابفروشی Glad Day در تورنتو.
تیفانی لیونگ در کتابفروشی روز شاد. (CBC Arts)

@deepfriedtiff
تورنتو، ON

تیفانی یکی از اعضای تیم ملی کانادا است و امیدوار است در المپیک 2024 نماینده کانادا باشد. تا کنون، افتخارآمیزترین موفقیت او برنده شدن در مسابقات قهرمانی رقص ملی کانادا در سال 2022 است – اما او بیشترین لذت را از رقصیدن و “احمق و احمق” بودن با دوستانش می برد. رقص به من احساس آزادی می دهد که برای من مهم ترین احساس است.

تیفانی در حال رقصیدن است کتابفروشی روز خوش در تورنتو کتاب‌فروشی Glad Day قدیمی‌ترین کتاب‌فروشی عجیب و غریب در جهان است و از سال 1970 به جامعه LGBTQ خدمات ارائه می‌دهد.

توصیه کتاب تیفانی: بابل توسط RF Kuang

در اینجا رقصنده ای وجود دارد که تیفانی می خواهد شما در مورد آن بدانید:چادلی تان. او یک رقصنده عالی است و رقص خانگی مبتدی و متوسط ​​را در City Dance Corps آموزش می دهد. او یکی از افراد مورد علاقه من برای تماشا و رقصیدن است زیرا او بسیار رسا است و می توانم بگویم که همیشه پر جنب و جوش است.”

استفانی کمپل

رقص استفانی کمبل در کتاب های الین در سنت جان.
استفانی کمبل در کتاب های الین. (CBC Arts)

@stephdancerr
بهشت، نیوفاندلند

استفانی یک نوازنده تمام وقت با شرکت رقص کیتی ویک است و در تولید مسافرتی آنها در نقش پری قند آلو بازی کرده است. فندق شکن برای چهار سال گذشته اما برای او، پر ارزش ترین نقش معلمی برای رقصندگان جوان است. “بیشتر بچه هایی که من در مدارس ابتدایی با آنها کار کرده ام، تجربه رقص ندارند و از شرکت در کلاس دلهره داشتند. فقط بعد از چند جلسه، بچه ها سرگرم یادگیری چیزهای جدید بودند و نمی شد لبخند را از روی صورت آنها پاک کرد. اگر تلاش کردی.”

استفانی در حال رقصیدن است کتاب های الین در سنت جان Elaine’s Books تنها کتابفروشی سنت جان است که یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های کتاب‌های نیوفاندلند و لابرادور را در خود دارد.

توصیه کتاب استفانی: 9 نوامبر توسط کالین هوور

در اینجا یک رقصنده استفانی می خواهد که شما در مورد آن بدانید: «یک رقصنده دیگر اینجا در نیوفاندلند که باید درباره‌اش بشناسید، این است هانا دروور. هانا همچنین با Kittiwake Dance Theater اجرا می کند و همچنین یک طراح رقص عالی است.