روش های پر کردن و ترمیم دندان جلو

بهترین راه برای مراقبت از ترمیم دندانهای خود انجام روشهای بهداشت دهان و دندان است که شامل مسواک زدن (دو بار در روز) با خمیردندان حاوی فلوراید و استفاده از نخ دندان (حداقل یک بار در روز) و مراجعه منظم به دندانپزشک برای انجام معاینه دندانها و بررسی وضعیت بهداشت دهان و دندانها است. به طوری که میتوان گفت لمینت میتواند حدود دو برابر کامپوزیت و یا حتی بیشتر (در صورت مراقبت و توجه به بهداشت دهان و دندان) ماندگاری و طول عمر داشته باشد. به طور متوسط لمینت، به مدت 10 تا 15 سال و کامپوزیت حدودا 5 تا 7 سال میتواند دوام داشته باشد.

این در حالی است که کامپوزیت در صورت شکستگی و آسیب، میتواند همان طور که همچنان روی دندان قرار دارد، ترمیم شود. لازم است بدانید که بیمه تامین اجتماعی معمولا قوانین متغییری در این مورد اعمال می نماید و اگر می خواهید از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده نمایید لازم است به مراکز درمانی و بیمارستان های مخصوص تامین اجتماعی مراجعه کنید.

دندان های پوسیده شده حاوی باکتری ها هستند و این باکتری ها با تکثیر خود باعث گسترش پوسیدگی می شوند. دندانپزشک با توجه به ریسک پوسیدگی بالا یا پایین دندان کودکان، زمان چکاپ های دوره ای دندانپزشکی را مشخص میکند. برخلاف تصور عموم افراد که فکر می کنند ترمیم دندان کودکان ضرورتی ندارد باید به دندان های شیری کودک اهمیت داد و در صورت پوسیدگی او را برای ترمیم به نزد دندانپزشک برد . این نوع شکستگی نیز درد خاصی را به فرد القا نمیکند ولی ممکن است با مرور زمان، موجب ایجاد آسیبهای جدیتر گردد، در نتیجه افراد دارای شکستگی کاسپ باید شکستگی را درمان کنند.

10- تفاوت در درمان، در صورت آسیب و شکستگی: در این مورد لازم است بگوییم اگر لمینت، دچار شکستگی و آسیب شود، برای ترمیم آن، تنها راه تعویض لمینت خواهد بود. 6- تفاوت در کاربردها: اگر چه کامپوزیت و لمینت دندان برای یک هدف مشابه استفاده میشوند، اما تفاوتهایی جزئی نیز در کابردها دارند که در جدول زیر شرح داده شدهاند. در صورتی که شکستگی جزئی و کوچک باشد؛ این روش بسیار کمک کننده است. این در حالی است که کامپوزیت، ظاهری کدر دارد. برای مراقبت از کامپوزیت، روتین مراقبتهای بهداشتی روزانه کافی نیست، بلکه کامپوزیت نیاز به پالیش و ترمیم ترمیم دندان کودک دورهای خواهد داشت.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از کاشت و ترمیم دندان دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.