زنجیره ای از مرگ و میر موتورسیکلت ها در سال های پیش از میلاد خواستار بهبود تعمیرات جاده ها و استانداردهای ایمنی است

برادر الکسیس ویلتسه وقتی خواهرش با یکی از موتورسیکلت های هارلی دیویدسون بیرون بود هرگز نگران نبود – او نگران جاده ها بود.

لوچیانو کارنووال می گوید خواهر پر جنب و جوش و دوست داشتنی او یک راننده موتورسیکلت محتاط و توانا بود که ایمنی او را جدی می گرفت.

Carnovale، پرستاری در Kamloops گفت: “شرایط جاده، این بزرگترین نگرانی من همیشه با او بود.” حتی برای من، رانندگی در وانت بارم بسیار ناهموار و ناهموار است.

خانواده ویلتس و موتورسواران پس از مرگ این مددکار اجتماعی 38 ساله و دو موتورسوار دیگر بریتیش کلمبیا در فاصله سه هفته از یکدیگر در اوایل بهار امسال خواستار احتیاط و مراقبت بهتر از جاده هستند.

بر اساس گزارش RCMP، ویلتسه در 6 می در جاده شوسواپ در نزدیکی جاده ماینر در منطقه حفاظت شده Tk’emlups در حال سوار شدن بود که دوچرخه او به یک “جانور” چاله برخورد کرد. وی بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد و موتورسوار دیگری نیز در بیمارستان بستری شد.

Carnovale می گوید که شرایط بد در جاده شوسواپ قبل از مرگ ویلتسه توسط دولت شناخته شده بود. وی افزود: پس از حادثه، چاله پر شده است، اما شرایط جاده در دو طرف هنوز بد است.

Carnovale گفت: “این یک کابوس ثابت در طول سال ها بوده است و فقط حفظ نشده است.” اما در این روزگار نباید اینطور باشد».

چاله‌ای بزرگ در جاده‌ای آفتاب‌گیر با کوه‌ها و چمن‌های اطراف.
چاله ای در جاده شوسواپ که خانواده الکسیس ویلتسه می گویند باعث مرگ او شد، از زمان تصادف او در 6 مه 2023 پر شده است. اما خانواده او می گویند شرایط جاده همچنان بد است. (فیس بوک)

ICBC و RCMP می‌گویند هوای غیرمعمول گرم در بهار امسال فصل موتورسیکلت و خطرات آن را آغاز کرده است.

حداقل هشت موتورسوار تا کنون در سال جاری جان خود را از دست داده اند، در حالی که این بار در سال 2021 شش موتورسوار جان خود را از دست داده اند.

در 24 آوریل سال جاری، یک موتورسوار 27 ساله بر اثر برخورد با تریلر تراکتور در برنابی جان خود را از دست داد و دیگری در ساری در تصادف با یک مینی ون در 8 می کشته شد.

بر اساس گزارش ICBC، ساری تنها در شش هفته گذشته شش مورد مرگ موتورسیکلت را تجربه کرده است.

کارن کلاین، هماهنگ کننده ایمنی جاده ای ICBC برای ساری، گفت: ماه می است، خورشید خاموش است، ما سواران بسیار بیشتری در جاده ها داریم و ما واقعاً می خواهیم رانندگان دو بار به دنبال موتورسیکلت باشند.

“شما نمی توانید موتورسیکلت ها را ببینید مگر اینکه واقعاً به دنبال آنها باشید.”

برخوردهای اخیر باعث شد تا Surrey RCMP و ICBC با هم متحد شوند تا در روز یکشنبه یک دوره مهارتی رایگان و دوره آموزشی برای موتورسواران ارائه دهند.

کلاین گفت که موتورسیکلت ها حدود چهار درصد از وسایل نقلیه بیمه شده ICBC را تشکیل می دهند، اما حدود 14 درصد از خسارت های تصادفات را تشکیل می دهند.

وی افزود: هر سال حدود 2200 تصادف رخ می دهد که منجر به مجروح شدن 1500 نفر و کشته شدن 40 نفر می شود.

کلاین به راکبان توصیه کرد همیشه از وسایل حفاظتی مناسب استفاده کنند و اصول اولیه را تمرین کنند و از رانندگان خواست در هر پیچ مراقب موتورسیکلت ها باشند.

زنی در حال قدم زدن در مسیر طلا و لبخند زدن.
برادرش لوسیانو کارنووال به سی‌بی‌سی نیوز گفت: ویلتسه سخت‌کوش بود و خانواده‌اش را بیش از هر چیز دوست داشت. (فیس بوک)

مرگ قابل پیشگیری بود: برادر

الکس جانسون سه سال است که یک موتورسوار در نزدیکی Kamloops است. او می گوید که وقتی خبر مرگ ویلتسه منتشر شد، دوستش زنگ زد تا مطمئن شود که او سوار دوچرخه نبوده است.

جانسون 55 ساله گفت: “این غم انگیز است زیرا او بسیار جوان بود و یک دوچرخه زیبا داشت و فقط غم انگیز است که می بینم زندگی هایی در این جوانی از دست رفته است.”

او گفت که شرایط در جاده های کوچکتر مانند Shuswap می تواند وحشیانه باشد، به ویژه در اوایل فصل. به همین دلیل است که او تا اواخر فصل از آنها اجتناب می کند.

جانسون که در تاپن، حدود 95 کیلومتری شرق کاملوپس زندگی می کند، گفت: “شن های ناشی از برف در طول زمستان پاک نشده است. چاله ها ایجاد شده است.”

شما فقط باید از این موضوع بسیار آگاه باشید.

جانسون از دیگر سوارکاران خواست تا زمان خود را برای بازگشت به فصل صرف کنند تا حتی مهارت‌های اساسی را که احتمالاً از سال گذشته استفاده نکرده‌اند، گرم کنند.

او همچنین خواستار تعمیر و نگهداری بهتر جاده و استانداردهای ایمنی بالاتر برای موتورسواران قبل از گرفتن گواهینامه است.

Carnovale می گوید که مرگ “بی معنی” خواهر بسیار دردناک تر است زیرا می شد از آن جلوگیری کرد.

کارنووال گفت: «بسته به اینکه در کدام جاده می‌پیچید، نباید سناریوی زندگی یا مرگ باشد.