زنی بریتیش کلمبیا به جرم قتل شوهر به 10 سال زندان محکوم شد

یک زن اهل منطقه نورث تامپسون در بریتیش کلمبیا به دلیل تیراندازی و کشتن شوهرش در یک اردوگاه به 10 سال زندان محکوم شد.

اشلی اشریتر، که اکنون 33 سال دارد، ابتدا به قتل درجه دو متهم شد، اما بعداً به قتل غیرعمد محکوم شد. در ماه دسامبر، هیئت منصفه تصمیم گرفت که شواهد کافی برای اثبات اینکه او قصد کشتن دیوید سیمپسون، شوهرش و پدر سه فرزندش را دارد، وجود ندارد.

این زوج اهل کلیرواتر، در فاصله 80 دقیقه‌ای با ماشین از Kamloops، در سپتامبر 2020 در اردوگاهی بودند که تشریتر به سیمپسون شلیک کرد.

جسد او در یک جاده خدمات جنگلی در همان نزدیکی پیدا شد. RCMP پاسخ داد و در آن زمان گفت که آنها یک زن را دستگیر کردند و پرونده را به واحد جنایی بزرگ منطقه جنوب شرقی Mounties تحویل دادند.

شاهد کلیدی در محاکمه Tschritter شهادت داد که این زوج مشروب الکلی می‌نوشیدند و وقتی سیمپسون نام زن دیگری را به زبان آورد، او هجوم آورد.

گری فلاورز شاهد در جریان محاکمه به دادگاه گفت که او با یک تفنگ ساچمه ای برگشت، آن را به سمت او گرفت و از فاصله نزدیک شلیک کرد، سپس به سمت بدن او رفت و به سرش لگد زد.

دادگاه شنید که تشریتر در اصل به RCMP گفته بود که سیمپسون به خود شلیک کرده است.

در صدور حکم، جوئل گرووز، قاضی دیوان عالی، تاریخچه خشونت تشریتر را در نظر گرفت، که شامل محکومیت های قبلی برای حمله شدید و سرقت می شود.

در یک محکومیت و محکومیت جداگانه در نوامبر 2012، دادگاه Tschritter را از استفاده از سلاح گرم به مدت حداقل 10 سال منع کرد.

گرووز در دادگاه گفت: این پرونده یک تراژدی است. “آقای سیمپسون مرده است. مادری تنها فرزند خود را از دست داده است. سه فرزند تا پایان عمر زخمی هستند.”

“من با او معامله می کردم”

هر سه کودک در زمان قتل زیر 13 سال سن داشتند.

گرووز گفت: «تشریتر جان شوهرش را گرفت زیرا او چیزی را گفت که او دوست نداشت. “باید پیامی برای خانم تشریتر و دیگران ارسال شود… جامعه رفتار غیرقانونی نسبت به شریک خانگی خود را نمی پذیرد.”

تشریتر در دادگاه او موضع نگرفت و هرگز توضیح نداد که چرا به سیمپسون شلیک کرد. او قبل از صدور حکم به دادگاه ابراز پشیمانی کرد.

او گفت: “من با او معامله می کردم.”

با گذشت زمان، Tschritter می تواند در حدود هشت سال از زندان آزاد شود.