سرنوشت پروژه کاندو محله چینی ها به تعویق افتاد زیرا شهر ونکوور جلسه دادرسی را به تعویق انداخت.

حداقل دو هفته دیگر طول خواهد کشید تا تصمیمی در مورد ساخت کاندو در قلب محله محله چینی ونکوور گرفته شود.

هفتاد نفر، موافق و مخالف توسعه 9 طبقه 111 واحدی در خیابان کیفر، شماره 105، برای شرکت در جلسه استماع هیئت مدیره مجوز توسعه شهر ونکوور در روز دوشنبه ثبت نام کرده بودند.

بیست سخنران هنوز منتظر بودند که جلسه استماع در اواخر شب به تعویق بیفتد، اما آنها انتظار دارند که در 12 ژوئن از سر گرفته شود.

پروژه کاندو از زمانی که Beedie Holdings Ltd. زمین را 10 سال پیش خریداری کرد، در دست اجرا بوده است، اما پیشنهاد در سال 2017 رد شد زیرا هیئت مجوز توسعه تصمیم گرفت که مناسب محله نباشد.

جلسه دیگری پس از شکایت موفقیت آمیز توسعه دهندگان به دادگاه عالی بریتیش کلمبیا در سال گذشته برگزار شد به هیئت مدیره دستور داد تا در این تصمیم تجدید نظر کند.

گروهی از مردم، برخی با ماسک، جلوی یک ساختمان نشسته اند.  یک زن پلاکاردی را در دست دارد که روی آن نوشته شده است
منتقدان پروژه کاندو استدلال می‌کنند که این پروژه نیازهای محله را نادیده می‌گیرد، زیرا فقط شامل آپارتمان‌هایی با نرخ بازار است و مسکن اجتماعی ندارد. (بن نلمز/سی بی سی)

نیاز به مسکن اجتماعی بیشتر: منتقدان

منتقدان این پروژه، از جمله برخی از ساکنان محله چینی و مرکز شهر ایست‌ساید، استدلال می‌کنند که این توسعه نیازهای این محله را نادیده می‌گیرد، زیرا فقط شامل آپارتمان‌هایی با نرخ بازار است و مسکن اجتماعی ندارد.

لیلی تانگ، 80 ساله، که در سال 1968 به محله چینی ها وارد شد و حدود 25 سال است در ساختمان مسکن اجتماعی خود زندگی می کند، می گوید که زندگی در کانادا غیرقابل تحمل شده است.

تانگ هفته گذشته به CBC News در کانتونی گفت: «ما مخالف ساخت این ساختمان نیستیم، اما این ساختمان به نیازهای ما نگاه می کند. “در چند سال گذشته دولت مسکن زیادی برای ما نساخته است. قبلاً کمی وجود داشت، اما اکنون دولت ها فقط صحبت می کنند.”

ساکنان و فعالان می گویند برای سالمندان کم درآمد در این منطقه، مسکن مقرون به صرفه به معنای پرداخت 30 درصد از مستمری ماهانه یا نرخ کمک درآمد آنها به عنوان اجاره است، نه صرفاً نرخی کمتر از بازار که شهر برای توسعه دهندگان تعریف می کند.

راسل چیونگ، رئیس محله چینی امروز، در گفتگو با شبکه سی‌بی‌سی گفت: «هیچ مسکن مقرون‌به‌صرفه یا برای سالمندان وجود ندارد و هیچ تضمینی در برابر اصیل‌سازی وجود ندارد. نسخه اولیه آخرین پنج شنبه.

او در مورد این پیشنهاد افزود: «این فقط آسیب جبران ناپذیری به حس مکان و سرزندگی جامعه چینی‌تاون وارد می‌کند.

مردی با پیراهن خاکستری در حالی که یک میکروفون در دست دارد و مردی آبی پوش در کنار او ایستاده است تصویر شده است.
راب فیورونتو، شریک مدیریت Beedie، که تصویر آن در جلسه هیئت مدیره مجوز توسعه در 29 ماه مه تصویر شده است، هفته گذشته گفت که توسعه پیشنهادی مسکن با کاربری مختلط بسیار مورد نیاز را به محله چینی ها خواهد آورد. (بن نلمز/سی بی سی)

راب فیورونتو، شریک مدیریت Beedie، هفته گذشته به CBC گفت که این توسعه خانه‌های چند منظوره مورد نیاز را به این منطقه می‌آورد، که با هدف شهر برای شکوفایی دوباره جامعه تاریخی مطابقت دارد.

چندین گروه محله آشکارا از این پروژه حمایت می کنند.

چهارشنبه گذشته، نامه مشترکی با امضای هفت سازمان محله چینی به هیئت مجوز توسعه و همچنین شهردار کن سیم و شورای شهر ارسال شد که از تصویب مجوز حمایت می کند.

امضاکنندگان عبارتند از: انجمن خیرخواه چینی ونکوور، فراماسون های چینی ونکوور، انجمن باغ کلاسیک دکتر سان یات سن، مرکز فرهنگی چینی ونکوور بزرگ، انجمن بازرگانان محله چینی ونکوور، انجمن بهبود کسب و کار محله چینی ونکوور (Chinatown BIA) و بنیاد محله چینی ونکوور.

جردن انج، رئیس محله چینی ها در بیانیه خبری که همراه با این نامه به رسانه ها ارسال شد، گفت: “ما در حمایت از این پروژه و برای تداوم بازسازی محله چینی ها، این جواهر مهم، تاریخی و فرهنگی در شهر ما متحد هستیم.”