سواحل BC برای فصل شلوغ کشتی های کروز پس از رکوردشکنی سال 2022 آماده می شود.

فصل کشتی های کروز به طور رسمی در ویکتوریا در روز سه شنبه آغاز شد و شاهزاده یاقوت کبود برای بازدید یک روزه پهلو گرفت.

در خط ساحلی بادخیز در اوگدن پوینت، جان مک کورمک، راننده رکابی، در میان تاکسی‌ها و اتوبوس‌های آماده برای سوار کردن اولین بازدیدکنندگان کروز سال ایستاده بود.

راننده شرکت ویکتوریا پدیکاب گفت: «تمام زمستان منتظر این بودم. وقتی شهرمان را به مردم نشان می‌دهی، می‌بینی که چشمان مردم روشن می‌شوند.»

او گفت که اولین روز سال یک لحظه تبلیغاتی برای صنعت گردشگری محلی است – به ویژه با توجه به اینکه امسال پیش بینی می شود که تعداد مسافران کروز رکورددار باشد.

کشتی های کروز به قبل از میلاد بازگشت در سال 2022 پس از یک وقفه دو ساله به دلیل همه گیری COVID-19. بندر ونکوور می گوید از یک رکورد 307 کشتی سال گذشته، هفت درصد افزایش نسبت به سال 2019 داشته است.

مقامات بندری می‌گویند امسال می‌تواند یک سال رکوردشکنی دیگر باشد و پیش‌بینی می‌کند که افزایش هشت درصدی نسبت به سال 2022 داشته باشد.

اداره بندر ویکتوریا بزرگ انتظار دارد 330 کشتی بین آوریل تا اکتبر، حداقل 850000 مسافر را به پایتخت بیاورد. اداره بندر ونکوور تعداد مشابهی از کشتی ها را پیش بینی می کند و انتظار می رود تا 1.3 میلیون مسافر در نتیجه از مرکز شهر بازدید کنند. قرار است اولین کشتی سال روز چهارشنبه در ونکوور پهلو بگیرد.

در پرنس روپرت، 43 کشتی و 80000 مسافر از ماه می تا اوایل اکتبر پیش بینی می شود.

ماری آربولیا، اهل مکزیکوسیتی، یکی از اولین مسافران این فصل بود که از کشتی کروز پیاده شد و ویکتوریا را کشف کرد.

این مرد 58 ساله به CBC گفت: “ما از سانفرانسیسکو رفتیم، سپس از آستوریا در اورگان بازدید کردیم، اکنون اینجا در ویکتوریا.” ما از حضور در اینجا بسیار خوشحالیم.»

والری پان هشت ساله، که از همان کشتی خارج شد، گفت که در اولین کشتی که امسال به ویکتوریا می‌آید، احساس «خاص» می‌کند.

او گفت: “من از منظره لذت می برم و دوست دارم که همه اینجا چقدر خوب هستند.”

مردی در کنار رکابی ایستاده است.
جان مک کورمک، راننده کاوشگر ویکتوریا، با هیجان منتظر اولین مسافران کشتی کروز فصل برای پیاده شدن و کاوش در شهر است. (امیلی فاگان/سی بی سی)

فرناندو دی بندیکتیس، 28 ساله، در بار در Sapphire Princess کار می کند.

او گفت: «همیشه سعی کرده‌ام از این فرصت برای دیدن مکان‌های جدید و ملاقات با افراد جدید استفاده کنم. “و تا اینجا عالی بوده است.”

جف بری، مدیر اجرایی انجمن تجاری داون تاون ویکتوریا، گفت که هزاران نفری که هر ساله با کشتی‌های کروز به ویکتوریا می‌رسند، شور، انرژی و انگیزه اقتصادی را به مرکز شهر می‌آورند.

او گفت: “این 130 میلیون دلار به اقتصاد محلی تزریق می کند، و ما مطمئناً انتظار داریم که در فصل آینده همین میزان یا حتی بیشتر باشد.”

اداره بندر ونکوور می گوید هر کشتی که در ونکوور پهلو می گیرد حدود 3 میلیون دلار برای اقتصاد محلی به ارمغان می آورد و هزاران شغل در سراسر کانادا ایجاد می کند.

طبق گزارش انجمن صنعت گردشگری بریتیش کلمبیا، کشتی های تفریحی سالانه حدود 2.7 میلیارد دلار به اقتصاد استان می آورند.

اثرات زیست محیطی

اما گروه های زیست محیطی به شدت از تاثیر صنعت سفرهای دریایی انتقاد کرده اند.

گزارش سال 2021 توسط Stand.earth در مورد مزایای زیست‌محیطی سفرهای دریایی لغو شده در طول همه‌گیری نشان داد که تخمین زده می‌شود که 220 میلیون لیتر فاضلاب، 1.8 میلیارد لیتر آب خاکستری و 31 میلیارد لیتر آب شستشو که برای پر کردن بیش از 13000 استخر شنای المپیک کافی است، وجود داشته است. از دریاهای سالیش و خرس بزرگ دور نگه داشته شده است.

آب خاکستری به عنوان زهکشی از سینک ها، گالی ها و ماشین های ظرفشویی منشا می گیرد. آب شستشو توسط اسکرابرهای نصب شده بر روی سیستم اگزوز کشتی تولید می شود که آب دریا را برای فیلتر کردن آلاینده های دی اکسید گوگرد از سوخت دریایی به داخل می کشد.

به گفته اتحادیه حفاظت از طبیعت و تنوع زیستی مستقر در آلمان، یک کشتی تفریحی با ظرفیت 4000 مسافر می تواند به اندازه 85000 خودرو دی اکسید کربن منتشر کند.

هفته گذشته، این استان سرمایه گذاری 9 میلیون دلاری را برای ارائه نیروی پاک به کشتی های کروز در بندر ویکتوریا اعلام کرد. راب فلمینگ وزیر حمل و نقل بریتیش کلمبیا گفت که این بودجه به برنامه ریزی، طراحی و تحویل انرژی پاک و تجدیدپذیر به کشتی های کروز کمک خواهد کرد.

در حال حاضر، کشتی ها باید از نیروی موتور استفاده کنند تا جریان برق را حفظ کنند، و آنها را مجبور به بیکار کنند در حالی که در بندر هستند. فلمینگ گفت که هدف این است که دو اسکله داشته باشیم که در آن کشتی ها بتوانند به برق ساحل متصل شوند.

هیچ جدول زمانی برای نصب وجود ندارد.