شهردار ساری به دلیل ممانعت از استقرار پلیس شهری، «شیطنت سیاسی» را متهم کرد

اتهامات مبنی بر اینکه RCMP ساری مانع استقرار افسران پلیس شهرداری می شود، به جدیدترین فوتبال سیاسی در شهر تبدیل شده است زیرا استان برای تصمیم گیری در مورد آینده پلیس شهر در پایان هفته آماده می شود.

آخرین درام پیرامون انتقال از RCMP به خدمات پلیس Surrey، و آیا متوقف شده است، پس از نامه ای از نیروی انتظامی شهرداری به شورا در تاریخ 28 فروردین.

در آن، SPS ادعا می کند که RCMP “یک جانبه” از اعزام 33 افسر آموزش دیده در ماه مارس خودداری کرد و تنها 14 استخدام جدید را پذیرفت، که در تضاد با توافق قبلی است. طرح منابع انسانی.

طرفداران انتقال به نیروی پلیس شهری مخالف شهردار برندا لاک – که تعریف مسئله ساری RCMP را حفظ می کند – نامه را درک کردند و گفتند که شهر “فعالانه” از استقرار افسران در بحبوحه جلوگیری می کند. نگرانی در مورد امنیت عمومی.

با این حال، لاک می گوید که این نامه تلاشی است برای “تضعیف” وکیل کل مایک فارنورث، که تصمیم او در مورد توقف انتقال پلیس تا پایان آوریل انتظار می رود.

لاک روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: «این واقعی نیست، و من فکر می‌کنم که عمداً در نظر گرفته شده بود که بی‌ثبات باشد». “آنها [Surrey Police Service] زمانی که ما برای اولین بار انتخاب شدیم گفته شد استخدام را متوقف کنید. بعداً در اوایل بهار، بخش وکیل عمومی به آنها گفته شد که استخدام را متوقف کنند.

“با این حال آنها این کار را نکردند. بنابراین اگر آنها فراتر از برنامه ای که با آن موافقت کرده اند استخدام کرده اند، این به عهده آنهاست.”

ترکیبی از یونیفرم خدمات پلیس ساری و برندا لاک.
Surrey در حال حاضر در حال انتقال از RCMP به خدمات پلیس Surrey است، اما شهردار شهر می‌خواهد به Mounties پایبند باشد. (سرویس پلیس ساری / جزوه و جاستین بولین / CBC)

CBC News نتوانسته است تأیید کند که آیا بخش وکیل کل از SPS درخواست کرده است که استخدام افسران جدید را متوقف کند. فارنورث قبل از تصمیم گیری نهایی اطلاعات بیشتری از شهر، RCMP و SPS خواست.

لاک، داگ الفورد و ماندیپ ناگرا را که با ائتلاف ساری امن و طرفدار انتقال به سرویس پلیس ساری هستند، به ایجاد “شیطنت سیاسی” با اجرای این موضوع در هفته گذشته متهم کرد.

در بیانیه ای، اعضای شورای شهر گفته بودند که شهر در حال ایجاد «استاندارد دوگانه» است درخواست منابع بیشتر پلیس در حالی که گفته می شود از اعزام افسران جدید جلوگیری می کند.

الفورد به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «ما به بازی‌های سیاسی که در اینجا انجام می‌شود نگاه می‌کنیم. “در پرتو عجله مسائل اتفاقاتی که اخیراً در منطقه رخ داده است، به نظر من ضروری است.»

در بیانیه شورای اپوزیسیون آمده است که شهر با افزایش جنایات خشونت آمیز مواجه است و افسران SPS بیشتر می توانند از حوادث آینده جلوگیری کنند.

پاسخ های مربوط به SPS و RCMP

SPS به نوبه خود می گوید که این نامه ماهیت سیاسی نداشته است.

سخنگوی این سرویس، ایان مک‌دونالد، گفت که بر اساس طرح منابع انسانی، استقرار منظم این سرویس قرار بود هر دو ماه یکبار انجام شود، اما اخیراً کاهش یافته است.

او گفت: “به هر دلیلی، ورود توسط RCMP کند شده است.” ما 33 مورد دیگر داریم [officers] که می تواند به زودی فردا مستقر شود، اما ما به Surrey RCMP نیاز داریم تا آن را تأیید کند.

ما مطمئناً امیدواریم که تصمیم استانی این روند را از سر بگیرد [of deployment] زیرا قرارداد منابع انسانی فقط تا پایان ماه مه اجرا می شود.”

ترکیبی از نشان شانه RCMP و نشان خدمات پلیس ساری.
سرویس پلیس Surrey و Surrey RCMP هر دو روز دوشنبه به این اتهامات پاسخ دادند و SPS گفت که نامه آن سیاسی نبوده و RCMP گفت که تصمیمات آتی کارکنان به تصمیم استانی در مورد انتقال بستگی دارد. (بن نلمز/سی‌بی‌سی، داریل دایک/ مطبوعات کانادا)

برایان ادواردز، دستیار کمیسر RCMP در بیانیه ای گفت که این نیرو “در حال حاضر به طور کامل پرسنل است” و تقریباً 186 افسر SPS در حال حاضر مستقر هستند. وی افزود که برنامه های آتی کارکنان تنها پس از تصمیم فارنورث مشخص خواهد شد.

ادواردز همچنین ادعاهای افزایش جرایم خشونت آمیز در شهر را رد کرد و گفت که در مقایسه با مدت مشابه در سال 2022، 14 درصد کاهش داشته است.

«ادعای خلاف آن است [are] در این بیانیه آمده است: تلاشی آشکار برای ایجاد ترس عمومی و بی احترامی به همه کسانی که تحت تأثیر این حوادث، فرآیندهای قضایی در حال انجام و همه افسران شاغل در ساری هستند.

عقب و جلوی سیاسی آخرین تصاویر از هر دو طرف مناظره پلیس ساری در آستانه تصمیم استانی است که تا پایان ماه پیش بینی می شود.

در بیانیه ای از وزارت امنیت عمومی آمده است: “وزیر فارنورث متعهد شد تا پایان ماه آوریل تصمیم بگیرد.” “ثبات پلیس یک مسئولیت استانی است و امنیت عمومی در شهر ساری و در سراسر بریتیش کلمبیا اصل اصلی دولت است.”