شورای شهر کاملوپس، بریتیش کلمبیا، به تعلیق کمیته ها پس از آنکه شهردار، اعضای شورا را با اعضای عمومی جایگزین کرد، رای داد.

شورای شهر کملوپس پس از جایگزینی اعضای شورای شهر توسط شهردار در کمیته ها با اعضای عمومی، به توقف کمیته های دائمی و بررسی نحوه عملکرد آنها رای داد.

این رأی گیری در طی یک جلسه بحث برانگیز روز سه شنبه اتفاق افتاد که شکاف های بیشتری را بین شهردار رید همر-جکسون و هشت عضو شورایی که در اکتبر گذشته در کنار او انتخاب شدند، آشکار کرد.

مناقشه کنونی هفته گذشته آغاز شد، زمانی که فاش شد که هامر-جکسون 9 عضو جامعه را به پنج کمیته دائمی شهر معرفی کرده است که بر مواردی مانند امور مالی، خدمات اجتماعی و عملیات مدنی تمرکز دارند.

تغییرات او منجر به برکناری چندین عضو شورا از سمت‌های ریاست شد، که هامر-جکسون امیدوار بود آنها را با منتخبان خود – که شامل نامزدهای شکست خورده شورا و یکی از اعضای تیم تبلیغاتی او می‌شد- جایگزین کند.

در یک کنفرانس خبری روز جمعه، هشت عضو شورای شهر کملوپس در بیانیه ای جمعی که توسط کان خوانده شد، “رفتار آشفته و غیرقابل پیش بینی شهردار ما را که منجر به سردرگمی و اطلاعات نادرست می شود” محکوم کردند. کیتی نوستایتر.

هامر-جکسون روز سه شنبه در صحبت با CBC گفت که منشور جامعه به او این اختیار را می دهد که در کمیته های دائمی تغییراتی ایجاد کند.

اما دولت‌های محلی نیز بر ترکیب دقیق آن کمیته‌ها کنترل دارند و هامر-جکسون خود را با امتیاز 8-1 در چندین پیشنهاد از بین برد که منجر به توقف فعالیت‌های کمیته دائمی شد در حالی که شورا تغییراتی را در قوانین داخلی خود برای نحوه انتخاب کمیته اعمال می‌کند. ساخته شده است.

ماریا مازوتا، افسر شرکت شهر، در جلسه روز سه شنبه گفت، شورا بر شرایط مرجع کمیته های دائمی اختیار دارد و در صورت تمایل می تواند آنها را اصلاح و لغو کند.

Coun. دیل باس گفت که در مورد حضور اعضای عمومی در کمیته ها به وضوح نیاز است.

مازوتا گفت که آیین نامه رفتار شورا برای اعضای عمومی کمیته های دائمی اعمال نمی شود.

مازوتا گفت: «انتظارات ما این است که رفتار و نزاکت محترمانه هر کسی که در هر جلسه کمیته شرکت می کند، وجود داشته باشد. “این در آیین نامه رفتاری گنجانده نشده است.”

طرح تعلیق کمیته های ویژه نیز تصویب شد.

Coun. کلی هال که به عنوان معاون شهردار فعالیت می کند، سه عضو شورا را برای کمیته منتخب انتخاب خواهد کرد تا نحوه عملکرد کمیته های دائمی را بررسی کند.

شهردار می‌گوید او «اسامی را از کلاه انتخاب نکرده است»

Kamloops This Week هفته گذشته گزارش داد که چندین عضو شورا به عنوان روسای کمیته ها برکنار شده و اعضای جامعه جایگزین آنها شده اند. بر اساس گزارش این روزنامه، در میان کسانی که انتخاب شدند، دو نفر بودند که ناموفق برای انتخابات شورا بودند، و داد اسمیت دادستان کل سابق بریتیش کلمبیا.

هامر-جکسون روز سه شنبه گفت که افراد انتخاب شده برای نقش های کمیته دارای تجربه مرتبط هستند.

هفت نفر اطراف یک زن را که پشت تریبون صحبت می کند، احاطه کرده اند.
شورای شهر کملوپس روز جمعه پس از اینکه مشخص شد 9 نفر از اعضای این جامعه به عضویت پنج کمیته دائمی شهر معرفی شده اند، در جمع رسانه ها صحبت کرد. (مارچلا برناردو/CBC)

هامر-جکسون گفت: “من فقط یک روز صبح از خواب بیدار نشدم و نام هایی را از کلاه انتخاب کردم.”

در طول جلسه روز سه شنبه، نوستایتر به هامر-جکسون گفت که از اعضایی از مردم شنیده است که دوست داشتند در یک کمیته در نظر گرفته شوند.

نوستایتر گفت: “افرادی که واجد شرایط فوق العاده ای هستند و می توانند به خوبی در این کمیته ها خدمت کنند، اما این فرصت از آنها سلب شد زیرا روند عادلانه ای برای مشارکت در آن وجود نداشت.”

هنگامی که Neustaeter مکرراً در مورد یک فرآیند عادلانه برای انتخاب شهروندان در کمیته ها سؤال کرد، Hamer-Jackson گفت که فکر می کند “امکان پذیر است” در حالی که پیشنهاد می کند شهردار و شورا افرادی را که شخصاً می شناسند نیز منطقی است.

هامر-جکسون گفت که همه چیز در سنگ حکاکی نشده است و او آماده است تا پیشنهادات شورا در مورد اینکه چه کسی را به کمیته ها اضافه کند.

او گفت: اینجا پایان دنیا نیست.

جلسه جنجالی

در جلسه جنجالی روز سه شنبه، که هامر-جکسون به صورت مجازی در آن شرکت کرد، کان. بیل سارای به تلقین های شهردار مبنی بر اینکه اعضای کمیته به اندازه کافی کار نمی کنند اعتراض کرد و اشاره کرد که تا کنون به اکثر آنها فقط یک یا دو فرصت برای ملاقات داده شده است.

او گفت: «شما به ما دو ماه و هر کدام یک جلسه فرصت دادید تا به ما کارنامه بدهند و من این را بسیار ناعادلانه می دانم.

هامر-جکسون از اعضای شورا ستایش کرد و گفت که احساس می کند “افراد شورا که در این کمیته ها هستند، کار بزرگی انجام می دهند.”

این باعث اعتراض هال شد و شهردار می خواست او را از ریاست کمیته خدمات اجتماعی و حفاظتی برکنار کند.

هال گفت: «شما علناً اعلام کردید که ما در واقع به‌عنوان صندلی‌ها کار خوبی انجام نمی‌دهیم، اما امروز موضع خود را تغییر می‌دهید و می‌گویید که همه ما کار خوبی انجام می‌دهیم».

هامر-جکسون پاسخ داد: “سالن مشاور، من همه چیز را نگفتم.” “احساس می‌کردم که کار بزرگی انجام نمی‌دهی… احساس می‌کردم که به اندازه کافی نامزد نکرده‌ای.”

درگیری با شهرداری ادامه دارد

نارضایتی شهردار عمدتاً از نشانه‌های آشکار بی‌خانمانی در کاملوپس، همراه با احساس افزایش جرم و جنایت در شهر نشأت می‌گیرد – دو موضوعی که او در زمان نامزدی برای شهرداری در برابر چهار نامزد دیگر که همگی تجربه قبلی در دولت محلی داشتند، روی آنها تمرکز کرد.

رویکرد او برای مقابله با این مسائل، او را در مقابل چندین سازمان در جامعه و همچنین سایر اعضای شورا قرار داده است.

در ماه نوامبر، BC Housing از او خواست که از ورود بدون اطلاع قبلی به پناهگاه ها در طول شب خودداری کند و گفت که بازدیدهای او “اختلال کننده” است.

او نیز بوده است متهم به توهین به گردانندگان غیرانتفاعی در شهرستان، منجر به او به طور غیر منتظره حذف کل جلسه شورا به جای اینکه خود را برای بخشی از آن رد کند.

در جلسه روز سه‌شنبه، هامر-جکسون گفت که در تلاش‌های خود برای ایجاد تغییر از سوی بقیه شوراها دچار مشکل شده است، در حالی که اعضای شورا گفتند که او کار ضعیفی را در همکاری با کسانی که در کنار او انتخاب شده‌اند، از طریق کار بر روی پروژه‌هایی که فاش نخواهد کرد، انجام داده است. و انجام حرکات غیرمنتظره مانند تلاش برای تغییر کمیته.

سرایی گفت: در این دوره نسبت به چهار سال گذشته جلسات ویژه بیشتری داشته ایم.