شکایات ضد نژادپرستی سیاه‌پوستان در کمیسیون حقوق بشر برای مواجهه با بررسی سنا

سنا هفته آینده مطالعه ای را برای بررسی شکایات نژادپرستی در کمیسیون حقوق بشر کانادا (CHRC) آغاز خواهد کرد.

سناتور توماس برنارد، معاون کمیته حقوق بشر اتاق سرخ، گفت که از زمانی که CBC News برای اولین بار شکایت هایی را در مورد تبعیض در محل کار توسط کارمندان سیاه پوست و نژادپرستان CHRC گزارش کرد، او از افرادی می شنود که اعتماد خود را به این موسسه از دست داده اند.

او به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «بسیاری از افرادی که از زمان انتشار این خبر با من تماس گرفتند تا در مورد این موضوع صحبت کنند، چیزهایی مانند «تمام اعتماد به نفسم را از دست داده‌ام» می‌گویند.

در ماه مارس، دولت فدرال گزارش داد که کمیسیون حقوق بشر کانادا علیه کارمندان سیاه پوست و نژادپرستان خود تبعیض قائل شده است. بازوی منابع انسانی دولت، دبیرخانه هیئت خزانه داری کانادا (TBCS)، پس از آن که 9 کارمند شکایت خود را از طریق اتحادیه های خود در اکتبر 2020 ثبت کردند، به این نتیجه رسید.

شکایت آنها این بود که “کارمندان سیاه پوست و نژادپرستانه در CHRC با نژادپرستی سیستماتیک ضد سیاه پوستان، تبعیض جنسیتی و تبعیض سیستمیک روبرو هستند.”

CBC News حکم ماه مارس TBCS را به دست آورد، اسناد مرتبط را بررسی کرد و با گروهی از کارمندان فعلی و سابق کمیسیون صحبت کرد.

آنها آنچه را که محل کار خصمانه و نژادپرستانه نامیدند توصیف کردند که در آن کارمندان سیاه پوست و نژادپرستانه از فرصت های شغلی و آموزشی کنار گذاشته می شوند و از شبکه های رسمی و غیررسمی محروم می شوند.

آنها ادعا می کنند که شغل کارمندان سیاه پوست و نژادپرستان راکد باقی می ماند در حالی که همکاران سفیدپوست پیشرفت می کنند و می گویند که رده های مدیریت ارشد عمدتاً سفیدپوست هستند.

کارمندان فعلی و سابق که با CBC صحبت کردند می گویند که سلامت آنها در نتیجه تبعیض در محل کار آسیب دیده است.

کارمندان همچنین نرخ بالای اخراج را برای شکایات مبتنی بر نژاد – ادعایی که داده‌های خود CHRC پشتیبان می‌دهد – علامت‌گذاری کردند و گفتند که معمولاً تیم‌های کاملاً سفید پوست برای بررسی آنها تعیین می‌شوند.

واندا توماس برنارد سناتور نوا اسکوشیا است.
سناتور واندا توماس برنارد: “ما احساس می‌کنیم که باید این موضوع را کمی بیشتر باز کنیم.” (سنای کانادا)

سناتور توماس برنارد، یک مددکار اجتماعی از نوا اسکوشیا، گفت که مدتی است نگرانی هایی در مورد نحوه رسیدگی کمیسیون به شکایات شنیده است.

این نگرانی ها بازتاب شکایاتی است که توسط انجمن وکلای کار کانادا، انجمن وکلای سیاه پوست کانادا و کانون وکلای کانادا مطرح شده است. CBC نامه هایی را از هر یک از انجمن ها دریافت کرد که برای وزیر دادگستری دیوید لامتی ارسال شده بود.

توماس برنارد گفت: “کمیته حقوق بشر سنا این موضوع را بررسی خواهد کرد، زیرا ما احساس می کنیم واقعا مهم است. ما احساس می کنیم که باید کمی بیشتر این موضوع را باز کنیم.” و بعد از آن، ما تصمیم خواهیم گرفت که در آینده چه اتفاقی بیفتد.»

کارمند سابق کمیسیون می‌گوید: «به وقتش رسیده است

یکی از کارمندانی که با تجربه خود در کمیسیون به اطلاع عموم رساند، گفت که از این مطالعه استقبال می کند.

برنادث بچی گفت: «می‌خواهم بگویم زمانش فرا رسیده است. او قبل از اینکه به بخش دیگر فدرال منصوب شود، مشاور سیاست در کمیسیون بود.

“بالاخره، کسی ندای عدالت خواهی ما را شنید. امیدوارم کمیسیون به خاطر اقدامات تبعیض آمیز خود علیه کارمندان خود پاسخگو باشد.”

تماشا: یک کارمند سابق تجربه خود را از کار در کمیسیون به اشتراک می گذارد

سازمان دیده بان حقوق بشر علیه کارگران خود تبعیض قائل شد: گزارش

یک بررسی داخلی که توسط CBC News به دست آمده است، می گوید که کمیسیون حقوق بشر کانادا علیه حقوق سیاه پوستان و کارمندان رنگین پوست خود تبعیض قائل شده است. کارمندان فعلی و سابق محل کار را خصمانه توصیف کرده و می گویند که سلامت آنها در نتیجه آسیب دیده است.

بچی از سناتورها خواست تا خواهان بررسی مستقل CHRC در محل کار با تمرکز بر ضد نژادپرستی سیاهپوستان شوند.

او و دیگر کارمندان سابق و فعلی گفتند که چنین تحقیقاتی باید توسط یک فرد معتبر و متخصص در مبارزه با نژادپرستی سیاه‌پوستان هدایت شود، باید شیوه‌های استخدام، ارتقاء و حفظ CHRC مربوط به کارمندان سیاه‌پوست را بررسی کند و باید گزارش نهایی خود را عمومی کند.

آنها همچنین از دولت فدرال خواستند که نقش دروازه بان CHRC را با اجازه دادن به کانادایی ها برای ثبت شکایات حقوق بشر مستقیماً به دادگاه حقوق بشر کانادا حذف کند. این رویه در کمیسیون های حقوق بشر در استان های خاصی از جمله انتاریو و بریتیش کلمبیا وجود دارد.

سناتور برنارد توماس گفت که اگرچه او نمی‌خواهد در مورد کار کمیته یا شهادت شاهدانی که در مقابل آن حضور می‌یابند پیش داوری کند، در مورد توانایی کمیسیون برای رسیدگی داخلی به این شکایات تردید دارد.

او گفت: «اگر کمیسیون می توانست به تنهایی با این موضوع برخورد کند، آنگاه شکایت هایی که مطرح شده بود ضروری نبود. این به بسیاری از کانادایی های آفریقایی نشان می دهد که کمیسیون در بهترین موقعیت برای مقابله با این موضوع نیست.

این کمیسیون در بیانیه‌ای رسانه‌ای تأیید کرد که رهبری آن در 8 می در کمیته سنا حاضر خواهد شد.

«شارلوت-آن مالیشفسکی، رئیس موقت کمیسیونر موقت و [executive director] ورونیک روبیتای، سرپرست ارتباطات کمیسیون، گفت: «ایان فاین» در جلسه استماع شرکت خواهد کرد. «آنها مشتاقانه منتظر بحث درباره اقداماتی هستند که کمیسیون برای رسیدگی به نگرانی های مهم مطرح شده انجام داده و ادامه خواهد داد.»

انتظار می‌رود کمیته حقوق بشر سنا دو جلسه در 1 و 8 مه برگزار کند. انتظار می‌رود که اطلاعیه رسمی و فهرست شاهدان روز پنجشنبه در دسترس باشد.