صاحبان مشاغل مسلمان در فصل انفاق ماه رمضان با تورم دست و پنجه نرم می کنند

با اوج گرفتن ماه رمضان، صاحبان مشاغل مسلمان می گویند که افزایش هزینه های غذا و افزایش تورم، ظاهر جشن های امسال را تغییر داده است.

ماه رمضان از 22 مارس تا 20 آوریل برگزار می شود و جشن یک ماهه نماز، روزه، اجتماع و بخشش در جامعه مسلمانان است.

صاحبان مشاغل مسلمان قبل از میلاد می گویند برای همگام شدن با روح فصل، از آنها انتظار می رود معاملات و تخفیف هایی ارائه دهند و همچنین به مساجد و موسسات خیریه محلی کمک های مالی بپردازند.

اما امسال، کسب‌وکارها تخفیف‌های ویژه ماه رمضان را ارائه می‌کنند و مجبور به افزایش قیمت‌ها شده‌اند.

موسا محیدلی، مالک خواربارفروشی مستقر در ونکوور، گفت: “من چاره ای جز افزایش قیمت ها ندارم. ما سعی می کنیم محتاط باشیم … زیرا در پایان روز، شما باید آن را برای مردم مقرون به صرفه کنید.” گوشت حلال یاس و غذاهای مدیترانه ای.

محیدلی و دیگر صاحبان مشاغل از دولت فدرال می خواهند که حمایت بیشتری از مشاغل کوچک ارائه دهد. آنها می گویند هزینه های مختلف، از قیمت بالای مواد غذایی گرفته تا افزایش اجاره بها و افزایش حداقل دستمزد، مدیریت هزینه ها را برای کسب و کارها در سال جاری دشوار کرده است.

محیدلی گفت: «افزایش لجستیک، حمل‌ونقل، مواد خام، کمبود نیروی کار در خارج از کشور، وقتی همه اینها را محاسبه کنید، سختی‌های زیادی را برای مشاغل کوچک‌تر وارد می‌کند.

مردی با ژاکت بنفش در یک فروشگاه مواد غذایی لبخند می زند.
موسی محیدلی می گوید که خواربارفروشی و تجارت عمده فروشی او تحت تأثیر افزایش هزینه های مختلف قرار گرفته است و او را مجبور کرده است که قیمت ها را در ماه رمضان افزایش دهد. (مگی مکفرسون/سی بی سی)

هزینه های چالش برانگیز

اقبال جبار، صاحب مرغ و پیتزای بارنی در ساری، می‌گوید علیرغم حاشیه سود تقریباً هیچی برای خود، هزینه‌های پایین ماه رمضان را حفظ کرده است.

او گفت: «در این زمان از سال… ما نگران کمک به یکدیگر هستیم، چه مسلمان باشند و چه غیرمسلمان.

جبار می گوید که محصولات حلال مانند مرغ و استیک قبلاً گران بودند، اما قیمت ها اکنون نزدیک به 25 تا 35 درصد افزایش یافته است. او می‌گوید عرضه‌کنندگان حلال او ادعا می‌کنند که هزینه‌های آنها نیز افزایش یافته و منجر به افزایش قیمت‌ها شده است.

“[Small businesses] آخرین ها هستند [in the supply chain]. ما غیر از مصرف کننده هیچ کس دیگری برای شارژ نداریم. اما ما فقط می‌توانیم از مصرف‌کننده آنقدر پول بگیریم.»

محیدلی می گوید که گوشت حلال گوشتی است که به صورت انسانی از آن مراقبت می شود و مطابق با سنت های اسلامی ذبح می شود.

رشد خان، صاحب رستوران گلبرگ در ساری، می‌گوید یکی از محبوب‌ترین پیشنهادهای آنها در ماه رمضان، کاچوری یا یک نان ورقه‌ای سرخ شده با گوشت است.

او می گوید که آنها با اکراه قیمت پتی را از 5.99 دلار به 6.99 دلار افزایش دادند که دلیل آن افزایش تقریباً 40 درصدی قیمت موادی مانند آرد و روغن بود.

خان می‌گوید در حالی که گلبرگ هنوز معاملات ماه رمضان دارد، هیچ یک از این پیشنهادات شامل غذاهای گوشتی نمی‌شود.

بخش بزرگی از ماه رمضان در حال پس دادن است… بنابراین اگر شرکت نمی‌کردیم احساس خوبی نداشتیم.»

ما به عنوان مسلمانان نیز به دنبال تبلیغات مشابه در سایر رستوران ها و سایر فروشگاه های مواد غذایی هستیم.»

جبار می‌گوید که تجارت برای رستوران‌های حلال در ماه رمضان کاهش می‌یابد، زیرا اکثر مسلمانان از صبح تا غروب آفتاب از خوردن یا نوشیدن خودداری می‌کنند. روزه هر روز با افطار به پایان می رسد، وعده غذایی که معمولا با دیگران مشترک است.

جبار گفت: “تجارت کاهش می یابد زیرا مسلمانان … فقط در ساعات خاصی غذا می خورند. بنابراین ما حداکثر برای دو تا سه ساعت عجله داریم. به غیر از این، همه چیز کند شده است.”

مردی با هودی آبی جلوی رستورانی ایستاده و تابلویی روی آن نوشته شده است
رشد خان، صاحب رستوران گلبرگ، می‌گوید که معاملات رستوران او امسال به دلیل افزایش هزینه‌ها شامل غذاهای گوشتی نمی‌شود. (مگی مکفرسون/سی بی سی)

“آسان نبوده است”

محیدلی می گوید که بخش عمده فروشی کسب و کار او عمدتاً خرما را برای فروشگاه های محلی وارد می کند. خرما در ماه رمضان نقش مهمی دارد و برای پایان روزه روزانه مصرف می شود.

اما محیدلی می‌گوید که به دلیل تورم، مردم کمتر از حد معمول خرما می‌خرند.

“[For example]، یک مشتری داشتم که می خواست حدود 20 کیس بخرد [of dates]، اما در نهایت فقط 10 کیس خرید… [because] این چیزی است که او در نهایت می تواند از عهده آن برآید.”

جبار می گوید که کسب و کارهای کوچک و مشتریان با عمده هزینه های نوسانی روبرو هستند. او امیدوار است که دولت برای تنظیم این قیمت ها در خواربارفروشی وارد عمل شود.

«یک روز برمیدارم [a box of tomatoes] برای 35 دلار … روز بعد 45 دلار خواهد بود … ثبات صفر است [in pricing]او گفت، او نگران است که بسیاری از مشاغل ممکن است به زودی “شکم” شوند.

“به هیچ وجه آسان نبوده است، اما ما ادامه می دهیم [and] ما تا زمانی که بتوانیم آن را تحمل خواهیم کرد… سپس، حداقل، به آن ضربه زدیم.”