صدها وسیله نقلیه در همبستگی با کشاورزان هندی به کاروان ساری می پیوندند

صدها معترض با کاروان روز چهارشنبه از ساری به مرکز شهر ونکوور رانندگی کردند و در همبستگی با کشاورزان هندی که در مخالفت با قوانین کشاورزی اخیر به دهلی لشکر کشیده اند ، بوق می زنند و پرچم ها را به اهتزاز در می آورند که به گفته منتقدان می تواند قیمت محصولات آنها را خراب کند.

سازمان دهندگان می گویند بالغ بر 500 وسیله نقلیه در خیابان ها جاری شده و از یک پارکینگ در محله Strawberry Hill بیرون می ریزند و به مرکز شهر ونکوور می روند. این کاروان در خارج از کنسولگری هند به پایان رسید ، جایی که جمعیت در تمام بعد از ظهر تظاهرات کردند.

بسیاری از مردم تابلوهایی را با عنوان “عدالت برای کشاورزان” و “قبض های مزرعه را پس بگیرید” تکان دادند.

معترضین روز چهارشنبه در خارج از کنسولگری هند در مرکز شهر ونکوور تجمع کردند. (بن نلمز / سی بی سی)

عمار سوهال ، یکی از معترضین گفت: “هر آسیای جنوبی در سراسر جهان می بیند که چه اتفاقی می افتد ، هر پنجابی در سراسر جهان ، هر سیک در سراسر جهان می بیند که چه خبر است – و این به ما آسیب می رساند.”

بسیاری در نزدیکی کنسولگری هند در مرکز شهر ونکوور تجمع کردند تا به قوانین جدید کشاورزی در هند اعتراض کنند. 0:42

کشاورزان در هند از ماه سپتامبر که قوانین جدیدی تصویب کردند و مخالفان می گویند دولت نخواهند خرید غلات را با قیمت های تضمین شده اعتراض کردند.

دولت هند در تلاش است تا کشاورزی را در این کشور اصلاح کند و این حق را به کشاورزان می دهد تا محصولات خود را به بازار عرضه کنند و تولید را از طریق سرمایه گذاری خصوصی تقویت کنند.

افسران پلیس از آب پاش برای پراکنده کردن کشاورزان معترض به قبض های تازه تصویب شده در مزرعه در نزدیکی دهلی ، هند در 27 نوامبر. (آنوشری فدنویس / رویترز)

برخی از کشاورزان نگرانند که ممکن است درآمد کمتری داشته باشند و مورد سوpora استفاده شرکت های بزرگ قرار بگیرند.

وی افزود: “آنها در حال حاضر به سختی رسیده اند و با تصویب این لایحه های جدید ، احتمال خودكشی بیشتر ، سرزمین های بیشتر گرفته شده و به سمت یك ساختار شركت تر پیش می رود – این چیزی نیست كه پنجاب و هند ایستاده اند.” سوهال گفت: “

تظاهرات در ایالت های پنجاب و هاریانا گاهی به درگیری بین کشاورزان و پلیس تبدیل شده است ، آنها از گاز اشک آور ، آب پاش و اتهامات باتوم برای عقب راندن آنها استفاده کرده اند. صدها هزار کشاورز به سمت دهلی حرکت کرده اند و توسط پلیس در حاشیه پایتخت مسدود شده اند.

“کشاورزان سعی می کنند آنچه را که می توانند انجام دهند ، اما آنها صدایی ندارند. آنها در تلاش برای آگاهی بخشی هستند. آنها بهترین کار را می کنند ، اما اکنون با همکاری پلیس و ارتش با دولت هند ، سوهال گفت: “این بسیار دشوارتر است.”

سازمان دهندگان بیش از 150،000 دلار برای صندوق دفاعی معترضین در دهلی تعهد كرده اند. (بن نلمز / سی بی سی)

صندوق دفاعی جمع شد

مونیندر سینگ ، رئیس Dashmesh Gurdwara ، از جمله سازمان دهندگان این تجمع بود. وی با شش گوردوارای دیگر در سال قبل از میلاد همکاری کرده است تا یک صندوق دفاع قانونی برای معترضان خارج از کشور تشکیل دهد.

این گروه تاکنون مبلغ 150،000 دلار به معترضان تعهد کرده است. آنها می گویند که برای جمع آوری پول و آگاهی به کار با گوردواراس از سراسر جهان ادامه خواهند داد.

برگزارکنندگان می گویند انتظار داشتند تا حدود 1000 دستگاه خودرو در این تجمع شرکت کنند. (بن نلمز / سی بی سی)

سینگ گفت: “کشاورزان کم وقت امرار معاش می کنند ، بلکه مزارع واقعی خود ، زمین هایشان را نیز از دست خواهند داد و … تهی خواهند کرد.”

سینگ گفت که دوست دارد دولت کانادا هرگونه خشونتی را که به دست معترضان صلح آمیز از طرف پلیس تحمیل شده محکوم کند.

وی گفت: “بیشتر خانواده های ما – عموزاده ها ، خواهران ، خواهران ، مادران ، پدران و بسیاری از مردم اینجا ، در واقع در خط مقدم در دهلی نشسته اند ، بنابراین این ارتباط بسیار عمیقی با ماست.”