فارغ التحصیلان فوتبال SFU با رئیس دانشگاه به امید تیم احیا ملاقات کردند

فارغ التحصیلان فوتبال دانشگاه سایمون فریزر امیدوارند که دیدار روز جمعه با جوی جانسون، رئیس SFU و دیگر مقامات مدرسه، گامی در جهت بازگرداندن تیم فوتبال دانشگاه باشد.

گلن اوریس، وکیل و بازیکن سابق SFU در این جلسه شرکت کرد و آن را اقدامی مثبت توصیف کرد.

اوریس گفت: «افراد مهم دانشگاه با ما صحبت می کنند و این مهمترین چیز است. همه درگیر بحث هستند و ما در حال پیشبرد آن هستیم.»

SFU به طور ناگهانی در 4 آوریل پس از 57 سال داشتن یک تیم دانشگاهی اعلام کرد که فوتبال را کنار می گذارد.

در یک بیانیه مکتوبجانسون گفت که تیم با “ابهام مداوم” ناشی از کنفرانس NCAA Division II Lone Star که تصمیم به کنار گذاشتن فوتبال SFU از سال 2024 گرفته بود، مواجه بود.

در همان روز، ترزا هانسون، مدیر ارشد ورزشی SFU و وید پارک هاوس، معاون رئیس جمهور و مربی با بازیکنان دیدار کرد برای رساندن خبر هانسون به تیم گفت که این تصمیم انگیزه مالی ندارد و روند پیوستن به کنفرانس دیگری را “بسیار پیچیده” خواند.

بازیکنان و فارغ التحصیلان گفتند که از این اطلاعیه چشم پوشیده بودند و تعجب کردند که چرا مدرسه برای بازی در لیگ های دیگر مانند کانادا وست یا NAIA درخواست نداده است.

این تصمیم همچنین موجی از حمایت را از سراسر فوتبال کانادا و فراتر از آن برانگیخت.

وکیل بازیکنان تیم فوتبال تبریر شده SFU، حکم را آخرین راه حل می خواند

پیتر گال امیدوار است SFU تیم را قبل از مهلت 3 می “سوپاپ ایمنی” بازگرداند.

روز پنجشنبه، عمار دومان، مالک BC Lions گفت که او و دوستانش کمک های مالی خود را به فوتبال SFU به میزان 500,000 دلار در سال برای پنج سال آینده مطابقت خواهند داد. دومان در روز 25 آوریل که آن را “روز فوتبال SFU نجات دهید” نامیده است، خواستار کمک های مالی است.

او در شبکه های اجتماعی گفت: “ما هر کاری که می توانیم برای حمایت از فوتبال SFU انجام می دهیم، نه تنها برای فصل آینده 2023، بلکه برای آینده و دهه های آینده.”

اوریس گفت که گستردگی پشتیبانی نویدبخش خوبی برای این برنامه است، اگر اجازه داده شود ادامه یابد.

او گفت: «در نتیجه نمی‌توان خوش‌بین بود. “من معتقدم اگر بتوانیم برنامه را دوباره اجرا کنیم، بهتر و قوی تر از همیشه باز خواهد گشت.”

هفته گذشته، انجمن فارغ التحصیلان فوتبال SFU به نمایندگی از پنج بازیکن بورسیه در دادگاه عالی BC درخواست دستور داد و مدعی شد که مدرسه قرارداد را نقض می کند. در صورت موفقیت، دادگاه می تواند به SFU دستور دهد تا برنامه را ادامه دهد. SFU سه هفته فرصت دارد تا پاسخ خود را ارسال کند.

جلسه رسیدگی به درخواست حکم برای 3 می برنامه ریزی شده است، اما اوریس امیدوار است که مسئولان مدرسه قبل از آن نظر خود را تغییر دهند.

“امیدوارم که ما مجبور نباشیم این مسیر را طی کنیم. امیدوارم بتوانیم برای بازگرداندن برنامه و قوی تر شدن آن بحث هایی را انجام دهیم. و پس از آن ما اصلاً نیازی به رسیدگی به مراحل قانونی نداریم.”