مادران بازیکنان فوتبال SFU برای بازگرداندن برنامه لابی می کنند، تعجب می کنند که چقدر خوب درک شده است

گروهی از مادرانی که با لغو ناگهانی برنامه فوتبال دانشگاه سایمون فریزر، مشاغل دانشگاهی پسرانشان به آشوب کشیده شد، سازماندهی شده اند تا “عدسی زن” را به کمپین نجات تیم بیاورند.

SFU Football Mom Squad فعال بوده است رسانه های اجتماعی، ارائه دیدگاه هایی در مورد ارزش فوتبال و نقشی که آن در حمایت از ارزش های اصلی دانشگاه در شمول، برابری و تنوع ایفا می کند.

در مصاحبه با CBC، سخنگوی این گروه همچنین پیشنهاد کرد که سوگیری جنسیتی توسط رهبران زن در SFU ممکن است در تصمیم گیری برای قطع ورزش عمدتاً مردانه نقش داشته باشد.

لاونا کرملر، مادر سه پسر که برای SFU بازی می‌کرد، به سی‌بی‌سی گفت که زنانی که با این بازی آشنا هستند، اغلب با زنانی برخورد می‌کنند که تصورات نادرستی از این ورزش دارند.

“من فکر می کنم زنان زیادی وجود دارند که می توانند بازی را تماشا کنند و در مورد وحشیانه بودن احتمالی آن حدس بزنند، یا اینکه این فقط یک ورزش مردانه است، و بعد احساس می کنند این چیزی است که می توانند آن را رد کنند، زیرا نقل قول غیرقابل نقل قول است. کرملر گفت که از مد افتاده یا مردسالار.

“بنابراین بله، از طرف تیم مادری، قطعاً این ظن وجود دارد که تصمیماتی توسط یک اداره عمدتاً زن اتخاذ شده است که دیدگاه زنانه در مورد این ورزش را در نظر نگرفته است.”

در بیانیه ای که به CBC ارسال شد، SFU گفت: «این پیشنهاد که این تصمیم تحت تأثیر سوگیری جنسیتی قرار گرفته است نه تنها نادرست بلکه نامناسب است.

حامیان برنامه فوتبال دانشگاه سیمون فریزر با پوشیدن تابلوهای قرمز و در دست به صورت نیم دایره ای نزدیک میکروفون ایستاده اند که یکی از آنها در حال آماده شدن برای سخنرانی در بیرون دادگاه است.
بازیکنان و حامیان سایمون فریزر در مقابل دادگاه عالی BC در ونکوور در 13 آوریل تجمع کردند. (بن نلمز/سی بی سی)

“تصمیم برای توقف برنامه فوتبال دانشگاهی SFU در مورد نداشتن مکان مناسب برای بازی در فوتبال دانشگاهی است و توسط تیم اجرایی SFU پس از بررسی تمام حقایق موجود اتخاذ شد. تیم اجرایی متشکل از سه مرد و سه زن است. و رئیس جمهور.”

در 4 آوریل، جوی جانسون، رئیس SFU اعلام کرد که این برنامه در یک دوره حذف شده است بیانیه با استناد به “عدم قطعیت مداوم” ناشی از کنفرانس NCAA Division II Lone Star که اعلام کرد فوتبال SFU را پس از اتمام فصل 2023 کنار می‌گذارد.

در همان روز، ترزا هانسون، مدیر ارشد ورزشی SFU به بازیکنان گفت که این تصمیم انگیزه مالی ندارد و روند پیوستن به کنفرانس دیگری را “بسیار پیچیده” خواند.

این اعلامیه بازیکنان و حامیانی را که به شدت از مدیران به دلیل قطع برنامه 57 ساله یک فصل قبل از اتمام قرارداد NCAA انتقاد کرده اند، شوکه کرد و این سوال را مطرح کرد که چرا هیچ تلاشی برای درخواست در کنفرانس های دیگر مانند کانادا وست انجام نشده است.

کرملر گفت که مدیران SFU می‌توانستند با یک فرآیند شفاف‌تر از واکنش‌ها جلوگیری کنند.

او گفت: “دلیل واقعی من معتقدم که چنین هیاهویی در این باره وجود دارد، این است که هیچ مشورتی صورت نگرفته است. هیچ گفتگویی با سهامداران کلیدی صورت نگرفت.”

به گفته کرملر، تیم مادری شامل اعضایی است که به عنوان والدین مجرد، لاتین تبار، LGBTQ+، اولین ملل و سیاهپوست آمریکایی شناخته می شوند.

ما به این نتیجه رسیدیم که گروه ما از نظر بازنمایی جمعیتی واقعاً بخش خوبی از کیک است، و شاید صداهای ما در کنار هم به عنوان صداهای زن جمعی، پرشور، قدرتمند و حرفه ای ممکن است لنز دیگری به اهمیت تیم فوتبال در SFU اضافه کند. گروه دیگری از زنان قدرتمند و پرشور، “او گفت.

انجمن فارغ التحصیلان فوتبال SFU با جانسون و مسئولان مدرسه ملاقات کرد تا نقشه راهی برای حفظ بازی تیم در سال 2023 ارائه دهد که شامل فهرستی متشکل از 80 تا 90 بازیکن، برنامه بودجه و برنامه نمایشگاهی 9 بازی شامل چهار بازی در برابر تیم های کالج ایالات متحده بود. و پنج تیم در مقابل تیم های دانشگاهی کانادا، از جمله قهرمان قهرمان USport لاوال.

بازیکنان فوتبال در حین تمرین در برنابی، بریتیش کلمبیا، با لباس کامل در زمین می ایستند
کریستی الیوت، بازیکن SFU، اولین زن کانادایی شد که در سال 2021 در یک بازی فوتبال کالج بازی کرد و گلزنی کرد. (داریل دایک/ مطبوعات کانادا)

در اوایل هفته گذشته، عمار دومان، مالک BC Lions، بیش از 700,000 دلار برای این برنامه جمع آوری کرد، در حالی که 11 بازیکن ستاره سابق SFU، از جمله اسطوره BC Lions، لوی پاسالیا، خواستار حذف از تالار مشاهیر ورزشی SFU تا زمان بازگرداندن برنامه شدند.

درخواست حکمی که توسط پنج بازیکن SFU با ادعای نقض قرارداد علیه دانشگاه ثبت شده است، در 1 می در دادگاه عالی BC در حال رسیدگی است. در صورت موفقیت، دادگاه می تواند حکم به اعاده برنامه بدهد.