متخصص ایمنی ترافیک می گوید BC برای جلوگیری از مرگ موتورسیکلت ها باید در طراحی جاده تجدید نظر کند

یک رشته مرگ و میر اخیر موتورسواران در بریتیش کلمبیا، برخی از خانواده‌ها، راکبان و سازمان‌های ایمنی موتورسیکلت را بر آن داشته است تا خواهان افزایش آموزش ایمنی برای موتورسواران و رانندگان شوند.

اما برخی از متخصصان هشدار می‌دهند که محدودیت‌هایی برای نجات جان افراد از آموزش و آگاهی وجود دارد.

طبق گزارش ICBC و RCMP، حداقل شش موتورسوار تا کنون در سال جاری در بریتیش کلمبیا جان خود را از دست داده اند، و ساری چهارمین مرگ خود را در روز سه شنبه ثبت کرد.

به گفته BC Coroners Service، این تقریباً مشابه این زمان در سال 2021 است.

برخی از متخصصان ایمنی می گویند آموزش مناسب با افزایش فروش موتورسیکلت در طول همه گیری مقابله نکرده است و موتورسواران جدید به ویژه در معرض خطر هستند.

ما سواران جدید زیادی در جاده ها داریم که ممکن است لزوماً آنقدر آموزش دیده نباشند که در زمان غیرهمه گیری آموزش دیده اند.

استیو رید، یکی از بنیانگذاران BikerDown Canada، یک سازمان غیرانتفاعی که موتورسواران و دیگران را برای پاسخ ایمن آموزش می دهد، گفت: «و این بخشی از دلیلی است که ما شاهد تلفات بیشتر فقط از تعداد زیاد سوارکاران جدید در جاده هستیم. به حوادث قبل از رسیدن اولین پاسخ دهندگان

یک افسر پلیس در کنار موتورسیکلتی که روی جاده دراز کشیده خمیده است.
استاد بازنشسته UBC، Kay Teschke، گفت: موتورسیکلت ها حدود 1000 برابر خطرناک تر از اتوبوس و حمل و نقل، ایمن ترین حالت های حمل و نقل هستند. (رایان استلتینگ)

موتورسواران حدود چهار درصد از وسایل نقلیه بیمه شده توسط ICBC را تشکیل می دهند، اما به گفته بیمه گذار تقریباً 14 درصد از خسارت ها.

رید گفت که سواران کوچک‌تر هستند و به سرعت حرکت می‌کنند، و حتی وقتی رانندگان به دنبال آن هستند، دیدن آنها دشوار است.

رید به سی‌بی‌سی گفت: «به‌عنوان رانندگان خودرو… ما در واقع همه چیز را به‌طور مداوم نمی‌بینیم، ذهن‌مان شکاف‌ها را پر می‌کند، و بنابراین یک موتورسوار می‌تواند گم شود». و هنگامی که چیزی در حال حرکت است که در پس زمینه ایستا کوچک است، مانند موتورسیکلتی که از جاده ای پایین می آید، ما نیز آن را درک نمی کنیم.

رید گفت: سوارکاران همچنین می‌توانند با پوشیدن نوارهایی با دید بالا بر روی لباس‌های خود با یک رنگ، مانند سبز روشن یا نارنجی، که با محیط اطرافشان تضاد دارد، بیشتر دیده شوند.

کارول فدور، مدیر کل و مربی اصلی در ProRide Motorcycle Training، می‌گوید سوارکاران جدید و باتجربه می‌توانند از درس‌های ایمنی بهره ببرند.

فدور روز چهارشنبه به بی سی تودی گفت: “ما افراد زیادی را آموزش داده ایم که سوارکاران کهنه کار بوده اند… و در پایان روز، آنها می گویند: “وای، خیلی خوشحالم که آن را قبول کردم چون فراموش کردم.” “هرچه تحصیلات شما بیشتر باشد، بهتر است.”

هم فدور و هم رید تاکید کردند که تعمیر و نگهداری جاده و علائم مناسب در نزدیکی موانع مانند چاله‌ها به آگاهی سوارکاران کمک می‌کند.

تماشا | کارشناسان ایمنی موتورسیکلت و ترافیک در مورد ایمنی جاده برای موتورسواران صحبت می کنند:

چگونه می توانیم موتورسواران در BC را ایمن نگه داریم؟

در پی مرگ شش موتورسیکلت اخیر، میشل الیوت از BC Today از راکبان و رانندگان موتورسیکلت می پرسد که چگونه فکر می کنند می توانیم از تصادفات آینده جلوگیری کنیم.

“خطرناک ترین تا کنون”

یک کارشناس ایمنی ترافیک می گوید آموزش عمومی و هوشیاری فردی به تنهایی برای ایمن نگه داشتن آسیب پذیرترین کاربران جاده کافی نیست.

کی تسکه، استاد بازنشسته در دانشکده جمعیت و بهداشت عمومی دانشگاه بریتیش کلمبیا که مرگ و میر ناشی از ترافیک را مطالعه می کند، می گوید: موتورسیکلت ها “خطرناک ترین” روش حمل و نقل هستند زیرا سرعت وسایل نقلیه را با آسیب پذیری دوچرخه و عابران پیاده ترکیب می کنند. دیدگاه بهداشت عمومی

او گفت: «تا جایی که اجرا و آموزش و غیره، آنها فقط زمانی می توانند تا این حد پیش بروند که شما در شرایط خطرناک رانندگی کنید.

او گفت که تقاطع سوری در بزرگراه فریزر و خیابان 168، جایی که یک راکب در روز سه شنبه جان خود را از دست داد، دارای چندین چراغ چند منظوره برای چرخش و ادامه مسیرهای مستقیم و سریع به راست و سرعت بالا بود که نمونه ای از تقاطع ها در مترو ونکوور است.

زنی با موهای خاکستری و عینک در مقابل پس زمینه ای از بوته ها و سرسبزی ایستاده است.
پروفسور Kay Teschke می‌گوید ایجاد زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری بهتر راه بهتری برای جلوگیری از آسیب‌های دوچرخه‌سواری نسبت به اجبار افراد به پوشیدن کلاه ایمنی است. (CBC)

به گفته تسکه، چراغ‌های چرخشی اختصاصی، اجرای خطوط گردش به سمت راست که خودروها را ملزم به توقف می‌کند و کاهش محدودیت‌های سرعت، همگی به جلوگیری از تصادفات و حفظ جریان ترافیک کمک می‌کنند.

و موفقیت سوئد و سایر کشورهای شمال اروپا در کاهش تلفات جاده‌ای از طریق طراحی نشان می‌دهد که اقدامات قاطع در سال قبل از میلاد هنوز هم می‌تواند زندگی‌ها را در اینجا نجات دهد.

او گفت: “امیدوارم جسارت بیشتری داشته باشیم و همچنین شاهد باشیم که تعداد بیشتری از مهندسان ترافیک ما مسئولیت مرگ و میر در جاده ها را بر عهده بگیرند.” “این به مردم در وسایل نقلیه موتوری کمک خواهد کرد. به مردم در راه رفتن کمک خواهد کرد، به مردم در دوچرخه سواری کمک خواهد کرد. به همه کمک خواهد کرد.”