مجوز نیروی دریایی ایالات متحده فشار بیشتری به پستانداران دریایی از جمله نهنگ های قاتل در معرض خطر وارد می کند

یک آژانس فدرال ایالات متحده توانایی نیروی دریایی ایالات متحده را در آزار و اذیت ، آسیب رساندن و در برخی موارد ، کشتن تصادفی پستانداران دریایی طی هفت سال آینده در حین فعالیت های آموزشی و آزمایشی در سواحل اقیانوس آرام از کالیفرنیا تا آلاسکا تجدید کرده است.

نیروی دریایی ارتش به عنوان بخشی از تمرینات خود از سونارها استفاده می کند و بمب های بیش از 450 کیلوگرم در دریا را منفجر می کند. این ها می توانند پستانداران دریایی ، از جمله نهنگ های قاتل را که بسیار حساس به سر و صدا هستند ، از بین ببرند ، مزاحمت ایجاد کنند ، زخمی کنند یا آنها را گرفتار کنند.

طبق سرویس ملی شیلات دریایی (NMFS) ، فعالیت های آزمایش و آموزش نیروی دریایی به عنوان فعالیت های آمادگی نظامی مطابق با قانون حمایت از پستانداران دریایی واجد شرایط است.

هنگامی که فعالیت های نظامی بر پستانداران دریایی تأثیر می گذارد ، NMFS ، بخشی از سازمان ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) ، مجبور است آنچه را “اقدامات اتفاقی” می نامد تأیید کند.

مصرف اتفاقی می تواند از اختلال در رفتار گرفته تا جراحت یا مرگ باشد ، اگرچه نیروی دریایی ارتش در مورد نهنگ های قاتل ساکن جنوب اظهار داشت ، انتظار می رود که تمام برداشت های تصادفی آنها اختلالات رفتاری باشد که می تواند شامل همه چیز از تغذیه تا مهاجرت تا تولید مثل باشد.

با پایان دوره مجوز قبلی ، نیروی دریایی در سال گذشته مجدداً درخواست مجوز کرد و تعداد حیواناتی را که ممکن است تحت تأثیر فعالیت های آن قرار بگیرند افزایش داد.

NMFS قانون پیشنهادی را در تابستان امسال منتشر کرد و اجازه می داد كه تقریباً 30 گونه از پستانداران دریایی كه صدها هزار نفر از آنها شامل نهنگ ها ، دلفین ها و مهرها می شود ، تصادفی اتفاقی داشته باشد. این قانون جدید اجازه می دهد تا تعداد بیشتری از نهنگ های قاتل ساکن جنوب از دو در سال به 51 در سال انجام شود.

کوههای در معرض خطر J pod در Puget Sound در غرب سیاتل شنا می کنند ، همانطور که از یک کشتی تحقیقاتی فدرال ایالات متحده دیده می شود. (الین تامپسون / آسوشیتدپرس)

آژانس قبل از تصمیم گیری نهایی ، نظرات خود را از مردم درخواست کرد. چندین سازمان و شهروند در خواستار اقدامات تخفیف بیشتر شدند.

در پاسخ ، NMFS گفت: نیروی دریایی موظف است در صورت مشاهده پستانداران دریایی در فواصل معین خاموش شدن و تأخیر در فعالیت های خود و همچنین محدود کردن سونار در مناطق جغرافیایی که برای برخی از رفتارها مانند تغذیه مهم است.

این مجوز طبق قانون نهایی NOAA از روز دوشنبه 9 نوامبر به اجرا درآمد.

بهبودی برای نهنگ های قاتل نیست

مایکل جاسنی ، مدیر سازمان حفاظت از محیط زیست پستانداران دریایی مستقر در ایالات متحده در ونکوور ، می گوید که هیچ “تغییر معنی داری” بین مجوز پیشنهادی و نهایی وجود ندارد.

“برخی از بهبودها در حاشیه وجود دارد ، برخی از تخفیف هایی که اضافه شده است ، اما به اندازه کافی برای تأثیر بر مشکلات اصلی ، یعنی مقدار زیاد مصرف ، مقدار زیادی از صدمه ای که قانون مجاز می داند و خطر خاصی که فعالیت های نیروی دریایی ایجاد می کند ، وجود ندارد. جاسنی گفت: ”

نهنگ های قاتل در Chatham Sound نزدیک Prince Rupert ، قبل از میلاد در 22 ژوئن 2018 به تصویر کشیده شده اند. (جاناتان هیوارد / مطبوعات کانادایی)

به گفته جاسنی ، هر اقدام تصادفی “نشان دهنده تأثیر قابل توجهی در یک رفتار حیاتی است”.

قانون حفاظت از پستانداران دریایی ایالات متحده می گوید رفتارهایی که تحت تأثیر آزار و اذیت سطح B قرار می گیرد ، مانند “اتفاقی” که نیروی دریایی انجام می دهد ، “شامل مهاجرت ، تنفس ، پرستاری ، پرورش و تغذیه” تا جایی است که چنین الگوهای رفتاری کنار گذاشته می شود به طور قابل توجهی تغییر کرده است. “

قانون جدید می گوید که نیروی دریایی ایالات متحده انتظار دارد که هر سال فقط 51 مورد اتفاقی در میان ساکنان نهنگ قاتل جنوبی ایجاد کند و حداکثر تا 243 مورد تصادفی در دوره هفت ساله انجام شود. محققان تخمین می زنند که فقط 74 نهنگ قاتل ساکن جنوب باقی مانده است.

“یک قناری در تلاش برای مدیریت یک گوریل”

جاسنی درباره این تصمیم گفت: “این کاملاً آزار دهنده است.”

این قانون نیاز به اقدامات اتفاقی دارد تا “تأثیر ناچیزی” بر گونه های مبتلا داشته باشد – طبق گفته جاسنی ، استانداردی که NMFS به طور آزادانه اعمال می کند.

وی گفت: “این دفتر هرگز ندیده است كه تاثیری بیش از ناچیز است. هرگز چنین نتیجه ای حاصل نشده است.”

جاسنی می گوید این مشکل گویای مسائل نظارتی آژانس است.

وی گفت: “راهی که من به آن فکر می کنم این است که این دفتر سعی در تنظیم نیروی دریایی ایالات متحده دارد مانند یک قناری است که سعی در مدیریت یک گوریل دارد.”

فرماندار ایالت واشنگتن ، جی اینسلی ، NMFS را نوشت و میزان “گرفتن” مجاز طبق قانون جدید را “غیرقابل قبول” خواند ، به طور خاص با اشاره به پتانسیل قرار گرفتن در معرض سونار و حملات کشتی.

Inslee خواستار افزایش دامنه “عدم استفاده” برای سونار است که فقط به فاصله کمی از یک کیلومتر از نهنگ قاتل ، محدودیت های فصلی استفاده از آن در مناطق سنتی برای جستجوی نهنگ ، سیستم هشدار نهنگ در زمان واقعی و سیستم های اشاره گر سرنشین دار روی ناوگان دریایی گسترش یابد. شناورها

محافظت از جمعیت در معرض خطر

ماهیگیری و اقیانوس های کانادا می گوید در این زمینه با NOAA همکاری می کند.

ماهیگیری و اقیانوس های کانادا از طریق ایمیل گفت: “ما باید تلاش های مشترک خود را برای کاهش تأثیرات احتمالی گونه های دریایی و زیستگاه آنها ، از جمله نهنگ قاتل ساکن جنوب ، ادامه دهیم.”

“ما به همکاری نزدیک با شرکای آمریکایی خود در مورد اقداماتی که هرکدام می توانیم برای محافظت از آنها انجام دهیم ، ادامه خواهیم داد.”

در همین حال ، NRDC در حال ارزیابی تصمیم آژانس آمریکایی است و هنوز تصمیم نگرفته است که آیا این دادگاه را به دادگاه می کشاند یا خیر.

جاسنی گفت: “ما مطمئناً در نظر داریم كه چه گزینه هایی برای حفاظت از ساكنان جنوبی و سایر گونه ها در ساحل وجود دارد.”