مدیر سابق ایدز ونکوور و عضو شورای شهر در ۷۸ سالگی درگذشت

آلن هربرت، فعال و سیاستمداری که به عنوان یکی از اعضای اولیه هیئت مدیره ایدز ونکوور، رئیس انجمن غرور ونکوور و به عنوان عضو شورای شهر ونکوور نشان خود را نشان داد، پس از درگذشت وی در سن 78 سالگی سوگوار است.

طبق پستی که پسرش جیسون در شبکه های اجتماعی منتشر کرد، هربرت در شب 11 آوریل در آرامش درگذشت. او سال ها با HIV زندگی می کرد و همچنین با بیماری پارکینسون مبارزه می کرد.

مراسم تشییع جنازه هربرت در 14 آوریل در نیو وست مینستر، پیش از میلاد برگزار شد

صحبت با مجری گلوریا ماکارنکو در CBC در ساحل، دوست و همکار سابق گوردون پرایس گفت که هربرت “همیشه با اشتیاق درگیر بود” بدون توجه به نقش او.

در ساحل6:49به یاد آلن هربرت، عضو سابق شورای شهر ونکوور

دوست او و عضو سابق اتاق شورا، گوردون پرایس، با گلوریا ماکارنکو در مورد میراثی که هربرت از خود بر جای می گذارد، از جمله دوران ریاست AIDS Vancouver و انجمن غرور ونکوور صحبت می کند.

پرایس که در سال 1983 به ایجاد ایدز ونکوور کمک کرد و همچنین از سال 1996 تا 1999 در شورای شهر ونکوور در کنار هربرت خدمت کرد، گفت: “او کمک های خود را به گونه ای انجام می دهد که واقعاً به سازمان ها انرژی می دهد – گاهی اوقات بیش از حد.”

“نه فقط آلن، بلکه در این مواقع که عذاب اجتماعی زیادی وجود دارد… احساسات می توانند توانایی دستیابی به اجماع را غلبه کنند، و وقتی با سازمانی مانند انجمن غرور، ایدز ونکوور سر و کار دارید – واقعاً هر یک از گروه هایی که او درگیر شد – همه چیز به راحتی می تواند از نظر احساسی تغییر کند و [become] مخرب. بنابراین، به نوعی، یکی از نقش های او این بود که سعی کند آن را ثابت نگه دارد و تصمیمات سخت بگیرد و به جلو برود و برای همین [he made] یک سهم واقعی.”

مردی از بالکن خود، به سوی بندری پر از قایق نگاه می کند.
آلن هربرت که در سال 2014 در اینجا دیده شد، هم با ایدز ونکوور و هم در انجمن غرور ونکوور خدمت می کرد. (استیون کوین/سی بی سی)

هربرت به ایدز ونکوور کمک کرد تا بودجه اولیه را از سیتی دریافت کند

هربرت از سال 1983 تا 1987 یکی از اعضای هیئت مدیره ایدز ونکوور بود و اولین رئیس هیئت مدیره انجمن غرور ونکوور در سال 1994 بود.

هربرت در سمت خود با ایدز ونکوور، در تأمین اولین دسته از بودجه برای این سازمان – 50000 دلار از شهر ونکوور در سال 1987، زمانی که گوردون کمپبل شهردار بود، نقش بسزایی داشت.

در یک ویدیوی یوتیوب که توسط ایدز ونکوور در سال 2013 منتشر شد، هربرت به یاد می آورد که معاملات اولیه خود با کمپبل و اینکه چگونه آنها به این نمایش مالی از حمایت مالی منجر شدند.

هربرت در این ویدیو می گوید: «حدود دو ماه بیشتر طول کشید و به شورا رسید.

به یاد دارم که گوردون کمپبل بلند شد و گفت: “همه ما پروتکل را درک می کنیم. با این حال، وقتی به اطراف این اتاق به 11 نفری که اینجا نشسته ایم نگاه می کنم، می توانم شرط ببندم که یکی از ما در این اتاق نیست که می رود. برای رأی مخالف به این درخواست برای تأمین مالی، پس چرا آنها را به تأخیر بیندازید؟'”

در این ویدئو، هربرت ادامه می دهد: “آنها نمی خواستند ما را به تاخیر بیندازند. ما شگفت زده شدیم.”

دهکده دیوی بخشی از میراث هربرت است

هربرت در کار حمایتی خود به توسعه دهکده Davie کمک کرد، که اکنون در سطح بین المللی به عنوان محله دوستدار LGBTQ2S+ در وست اند ونکوور شناخته می شود.

زمانی که در اواسط تا اواخر دهه 1990 در شورای شهر ونکوور بود، هربرت همچنین یکی از چهره‌های کلیدی در دریافت مجوز مشروب برای میخانه Fountainhead، یک کافه همجنس‌گرایان برجسته در روستای دیوی بود. پرایس گفت که این موضوع بحث برانگیز بود و بخشی از دلیل این بود که هربرت یک دوره شورای شهر بود.

پرایس گفت: “اما در آن زمان، او واقعاً نقشی را در شهری بازی می کرد که دوستش داشت.”

پرایس گفت که میراث هربرت حول و حوش روستای دیوی و تلاش های او برای صدای افرادی که به آن نیاز دارند متمرکز خواهد شد.

مردی به عکس های قاب شده روی دیوار خانه اش اشاره می کند.
آلن هربرت که در سال ۲۰۱۴ در خانه‌اش دیده شد، عکس‌هایی از دوران جوانی خود را به نمایش می‌گذارد. (استیون کوین/سی بی سی)

“یک مدافع خستگی ناپذیر و متعهد”

هربرت همچنین به‌خاطر مشارکت‌هایش، از جمله کن سیم، شهردار ونکوور، به‌خاطر آنلاین یاد می‌شود.

سیم در توییتی نوشت: “آلن یک مدافع خستگی ناپذیر و متعهد برای جامعه LGBTQ2S+ بود. او تأثیر قابل توجهی بر بسیاری از افراد در شهر ما داشت و به شدت دلتنگ او خواهد شد.”

نسخه اولیه8:53به یاد آلن هربرت

آلن هربرت، فعال برجسته ونکوور در جامعه LGBTQ و مشاور سابق شهر، این هفته درگذشت. ما مستند سال 2014 استیون کوین درباره هربرت را برای سریال گی و خاکستری CBC که چالش‌های منحصربه‌فردی را که افراد جامعه با بالا رفتن سن با آن مواجه می‌شوند را بررسی می‌کنیم.

مایک کلاسن، عضو شورای شهر ونکوور در توییتر نوشت: “از اطلاع از درگذشت عضو سابق شورای شهر ونکوور، آلن هربرت، متأسفم. او یک مدافع بسیار مهربان و صریح برای سالمندان دگرباش بود که شهر ما را دوست داشتند.”

به افتخار هربرت، پرچم بالای ساختمان شهرداری ونکوور از 13 آوریل تا غروب خورشید در 14 آوریل به حالت نیمه افراشته در آمد.