مراجعه به نمایندگی های خودرو می تواند برای بسیاری از زنان ترسناک باشد. این کارآفرینان امیدوارند که آن را تغییر دهند

لیلا بلوچ تجربیات بد خود را در مغازه های مکانیک خودرو داشته است.

اما بلوچ پس از جستجوی خدمات MAE، یک سرویس خرید خودرو مجازی که برای کمک به زنان در تجربه خرید خودرو طراحی شده است، می گوید که برای مراقبت از ماشین خود احساس قدرت بیشتری می کند.

بلوچ گفت: “این واقعاً جالب بود که شنیدم کسی وجود دارد که می تواند شما را در یک فرآیند بسیار استرس زا و خسته کننده راهنمایی کند که اکثر مردم از آن لذت نمی برند و من قبلاً هرگز به تنهایی انجام نداده بودم.”

MAE که مخفف Making Auto Easy است، این هفته به طور رسمی با یک نمایشگاه اتومبیل زنانه در ونکوور راه اندازی شد.

این یکی از چندین کسب و کار در سراسر مترو ونکوور است که امیدوار است زنان را توانمند کند و آنها را در آنچه که آنها به عنوان یک صنعت ترسناک و تحت سلطه مردان توصیف می کنند، احساس راحتی کنند.

ویویان لیو، مدیر منطقه سابق جنرال موتورز، می‌گوید زمانی تصمیم گرفت که این شرکت را راه‌اندازی کند که متوجه شکاف دانشی در بین زنان در مورد خودروها شد که باعث شد آنها از بازدید از نمایندگی‌های خودرو یا فروشگاه‌های بدنه خودرو احساس ناراحتی کنند.

لیو می‌گوید: «به نوعی با آن‌ها صحبت می‌شود و گاهی اوقات مورد بی‌احترامی قرار می‌گیرد.

«حتی خودم که وارد مغازه می‌شوم، با وجود اینکه در صنعت خودرو کار کرده‌ام، حتی این احساسات را هم دارم، زیرا آنها شما را به این شکل می‌بینند.

لیو به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «از زمان پیدایش صنعت خودرو، همیشه همین‌طور بوده است.

ویویان لیو، یک زن آسیایی، در مقابل یک ماشین مدل کوچک و بنری که روی هر دو کلمه
ویوین لیو MAE (ساختن خودرو آسان) را تأسیس کرد زیرا متوجه شد که احساس ناراحتی زنان در یک نمایندگی خودرو یک تجربه جهانی است. (میسی جانسون/سی بی سی)

این صنعت، سبک زندگی کار در آن، برای زنان مناسب نبود و این به نوعی به تجربه‌ای منتقل می‌شود که امروز همه ما تجربه کرده‌ایم و تغییری نکرده است.»

نمایشگاه خودرو، ساخت خودرو آسان: اولین نمایشگاه خودروی زنان، پنجشنبه در نمایندگی جدید تویوتا در مرکز شهر ونکوور برگزار شد، جایی که این شرکت همچنین سرویسی به نام Matchmaker را راه‌اندازی کرد که به مشتریان کمک می‌کند گزینه‌های خودرو را از حدود 1500 خودرو به 6 خودرو کاهش دهند. ، به آنها کمک می کند تا بهترین تصمیم را بر اساس نیازها و ترجیحات خود بگیرند.

خدمات محدود به زنان نیست. برای هر کسی که به کمک نیاز دارد در دسترس است.

در ساحل9:05توانمندسازی زنان برای کار بر روی خودرو

میسی جانسون با گلوریا ماکارنکو درباره تغییر روایت درباره اینکه چه کسی می‌تواند خودروی شما را تعمیر، بفروشد یا بسازد، صحبت می‌کند.

ناخن هایتان را در حین سرویس ماشینتان درست کنید

لیا گیلندرز، مکانیک دارای گواهینامه Red Seal، موافق است و می‌گوید که اکثر زنان تجربیات بدی در مغازه‌های خودرو دارند.

به همین دلیل بود که او تصمیم گرفت هفت سال پیش خودروی لیا را در شمال ونکوور افتتاح کند.

گیلندرز می‌گوید: «من می‌خواستم بتوانم به مردم بیش از آنچه که یک نمایندگی می‌تواند انجام دهد، کمک کنم.

یکی از تکنسین‌های معتبر BMW که در دبیرستان عاشق ماشین‌ها شد، گیلندرز می‌گوید که مغازه‌اش روی وسایل نقلیه لوکس اروپایی تمرکز دارد و او سعی می‌کند با آموزش دادن ماشینشان در حین تعمیر، تجربه متفاوتی را به مشتریان – به‌ویژه خانم‌ها – ارائه دهد. ایجاد احساس راحتی بیشتری در مورد بردن آن به مکانیک.

در ساحل9:12زنان و خودروها: مربی زنان در صنعت خودرو

Jaylene Van Der Merwe و Cheyenne Flanders با گلوریا ماکارنکو در مورد چالش هایی که زنان در دنیای وسایل نقلیه با آن روبرو هستند صحبت می کنند.

Gillanders کلاس‌های خودرو را فقط برای زنان ارائه می‌کند.

او گفت: «واقعاً سعی می‌کنم بیشتر توضیح بدهم، توضیح بدهم که چرا این کار را انجام می‌دهیم، توضیح بدهم که چرا … ترمزهای شما خاموش بود یا چرا بازوی کنترل یا بازوی کنترل چیست». “من بیشتر توضیح می دهم که چگونه کار می کند تا آنها متوجه شوند.

اگر بتوانیم زنان را در مورد خودروی خود آموزش دهیم، در حالی که ماشین در حال تعمیر است، این هدف من بود.

گیلندرز می گوید تعمیر یا نگاه کردن به ماشین نباید تجربه بدی باشد. او کسب و کار خود را به یک سالن ناخن همسایه گسترش داده است.

“دختران می‌توانند بیرون بیایند، ناخن‌هایشان را درست کنند، تکنسین‌های ناخن من، آن‌ها چند کلاس خودروی من را هم گذرانده‌اند تا بتوانند با هرکسی که وارد می‌شود درباره ماشین‌ها صحبت کنند. حال و هوای فوق‌العاده‌ای است.”

ملاقات با زنان در جایی که آنها هستند

Lex Marshall، مدیر جزئیات در DETAILS by Lady T در کوکیتلام، در شرق ونکوور، پیشنهاد می‌کند خدمات خود را به جایی که مشتریانش هستند، در هر نقطه از ونکوور بزرگ ارائه دهد.

خرده فروش خودکار خدمات نظافت سیار اذعان می کند که دیدن یک فروشگاه جزئیات خودرو می تواند ترسناک باشد.

لکس مارشال، یک زن سیاه‌پوست، پشت یک میز با وسایل تمیز کردن خودکار ایستاده است.
Lex Marshall فروشنده اصلی در DETAILS by Lady T، یک سرویس نظافت سیار است که در آن خدمات جزئیات خودرو را مستقیماً برای مشتریان خود ارائه می دهد. (میسی جانسون/سی بی سی)

“این یک صنعت واقعاً تحت سلطه مردان است و بنابراین برای شما تفاوتی ایجاد می‌کند که بتوانید احساس راحتی کنید که فقط بگویید، “چگونه می‌توانم وسیله نقلیه خود را به تنهایی نگهداری کنم؟ چه کاری می‌توانم بین جزئیات انجام دهم تا آن را تمیز نگه دارم؟” مارشال گفت.

“فقط اینکه بتوانم آن دانش را به دست بیاورم و احساس راحتی کنم که بخواهم، دوست دارم بتوانم آن را به کسی بدهم.”

بلوچ می‌گوید که اکنون در مورد مدیریت ماشینش آنقدر قدرتمند است که اخیراً شوهرش را با خود به نمایندگی برد – تا بتواند بچه‌های آنها را در حین صحبت کردن در مغازه تماشا کند.

او گفت: “من فقط احساس کردم که واقعاً عالی بود.”