مقامات منطقه بهداشتی بریتیش کلمبیا خواستار اقدام و پاسخ در مورد مرکز درمان سرطان در کاملوپس هستند

تقریباً سه سال پس از اینکه جان هورگان، نخست‌وزیر سابق بریتیش کلمبیا، گفت که یک مرکز سرطان در کاملوپس، بریتیش کلمبیا ساخته خواهد شد – و دهه‌ها پس از اولین وعده این پروژه – منطقه بیمارستان منطقه‌ای تامپسون (TRHD) خواستار دانستن اینکه چرا ساخت و ساز هنوز شروع نشده است و انتقاد می‌کند. شفافیت پیرامون پروژه

در آخرین جلسه خود در 30 مارس، چندین مدیر در TRHD، که به تامین مالی پروژه های ساخت و ساز و خرید تجهیزات در تأسیسات در منطقه تامپسون-نیکولا کمک می کند، مدیر اجرایی بیمارستان سلطنتی اینلند شهر (RIH) را کباب کردند، که بارها گفت که می تواند فقط تایید کنید که پروژه در مرحله “برنامه ریزی مفهومی” است و “هیچ چیزی تایید نشده است.”

تریسی رانی گفت: “جزئیات زیادی وجود دارد که باید بررسی شوند، و تا زمانی که برخی از آنها را بررسی نکنیم و در واقع آن را تایید نکنیم، به اشتراک گذاشتن آن دشوار است.” زمانی که مرکز افتتاح شد، انتظار می رود که این مرکز توسط مدیران RIH و کارکنان RIH مدیریت شود.

در آخرین نشانه از تاخیر در پروژه، بهداشت داخلی ماه گذشته درخواست 240000 دلار از بودجه TRHD را که قرار بود صرف یک مطالعه امکان سنجی شود، پس گرفت.

گروهی از افراد روی نیمکت های داخل یک اتاق می نشینند.
در جلسه ناحیه بیمارستان منطقه ای تامپسون در کاملوپس، بریتیش کلمبیا، در 30 مارس، چندین مدیر از بیمارستان سلطنتی اینلند و مقامات بهداشت داخلی در مورد جدول زمانی ایجاد مراقبت های درمانی مراقبت از سرطان که نخست وزیر سابق جان هورگان در طول مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود سؤال کردند. 2020. (مارسلا برناردو/سی بی سی)

مایک اوریلی، رئیس هیئت مدیره TRHD، که همچنین یکی از اعضای شورای شهر کاملوپس است، گفت که مرکز سرطان – که در ابتدا توسط دولت NDP در دهه 1990 وعده داده شده بود – اکنون در میان 150,000 نفر ساکن منطقه قرار دارد.

او گفت: «از اوایل دهه 90 مراحل و کارهایی در پشت صحنه انجام شده است. ما از 30 سال پیش دورتر نیستیم.»

اوریلی گفت که اکثر مردم منطقه تامپسون-نیکولا که به تشعشعات نیاز دارند مجبورند حدود 210 کیلومتر تا کلونا که نزدیکترین مرکز مراقبت را دارد طی کنند.

او گفت: «ما همچنین می‌دانیم مطالعات نشان می‌دهند که هر از چندگاهی برای بهترین نتایج مراقبت‌های بهداشتی این است که مجبور نباشیم مسافت‌های طولانی را طی کنیم. تعداد افرادی که به تشعشعات نیاز دارند در حال افزایش است. ما اکنون به یک مرکز سرطان در کاملوپس نیاز داریم.

کارگردان TRHD و Kamloops Coun. دیل باس، یک نجات یافته از سرطان که مرتباً مجبور بود برای معالجه به کلونا با اتوبوس برود، می گوید آرزو می کند کاش می توانست زمان را به اکتبر 2020 برگرداند، زمانی که از او خواسته شد در ایستگاه جان هورگان در کاملوپس در طول آخرین مبارزات انتخاباتی استانی صحبت کند. او قول داد که این مرکز مستقل به زودی ساخته شود.

«من رفتم و گوش دادم و درباره داستانم صحبت کردم و او [Horgan] اعلام کرد که در چهار سال اول دوره ریاست او، کلینیک رادیولوژی انکولوژی را دریافت خواهیم کرد. و ما آن را نداریم. و من عصبانی هستم. باس گفت: احساس کردم مورد استفاده قرار گرفته‌ام.

مدیران هیئت مدیره TRHD می گویند که از نخست وزیر دیوید ابی و وزیر بهداشت آدریان دیکس می خواهند که روند تصویب ساخت و ساز را تسریع کنند.

بدون جدول زمانی برای ساخت مرکز سرطان: استان

در بیانیه ای ایمیلی، سخنگوی دیکس گفت که پرونده تجاری این مرکز در پاییز 2023 نهایی می شود، اما هیچ جدول زمانی برای شروع ساخت و ساز به اشتراک گذاشته نشده است.

در بیانیه آمده است: “مرکز مراقبت از سرطان در حال حاضر در مرحله برنامه ریزی تجاری است که شامل مشخص کردن جزئیاتی مانند اندازه، خدمات و محدوده پروژه است.”

تاد استون و پیتر میلوبار، نمایندگان لیبرال مخالف بریتیش کلمبیا نیز نسبت به آنچه که به عنوان پیام‌های مختلط از ویکتوریا توصیف می‌کنند، ابراز ناامیدی کردند، به ویژه پس از اعلام فوریه 440 میلیون دلار بودجه برای گسترش تیم‌های مراقبت از سرطان و ساعات خدمات و سرمایه‌گذاری در تحقیقات و فناوری جدید.

میلوبار گفت: «در اینجا ما هنوز از مکان، هر نوع برنامه‌ریزی که در حال انجام است، بی‌اطلاعیم، و فقط فکر می‌کنیم که زمان آن رسیده است که در کل این فرآیند شفافیت وجود داشته باشد.

“ما طرح 10 ساله سرطان را داریم که تقریباً دو ماه پیش توسط دولت راه‌اندازی شده است. کملوپس حتی کلمه واقعاً در این طرح چاپ نشده بود. باید عمومی شود، و بنابراین، دوباره، این یک کفن است. رازداری.”