نگرانی ها در مورد تصادفات مرگبار خودرو در بزرگراه 5 افزایش یافته است

جوامع محلی و سیاستمداران پس از سه تصادف مرگبار وسیله نقلیه که منجر به کشته شدن پنج نفر در سال جاری در بخشی از بزرگراه 5 در شمال کاملوپس، بریتیش کلمبیا شد، نگرانی ها را افزایش دادند.

در 1 مارس، یک وانت بار دیگر وانت دیگری را که تریلر را بین لیتل فورت و کلیرواتر یدک می کشید، پیش از برخورد رو به رو با یک SUV، به سمت پهلو برد. در این حادثه سه نفر کشته و دو نفر به شدت مجروح شدند.

به دنبال دو تصادف مرگبار در همان بزرگراه در ماه فوریه.

در 2 فوریه، دو خودروی تجاری در مک لور با هم برخورد کردند که یک نفر کشته و دیگری به بیمارستان فرستاده شد. یک هفته بعد، تصادف سه وسیله نقلیه در نزدیکی لویی کریک یک نفر را کشت و یک نفر دیگر را مجروح کرد.

پلیس در مجموع 9 تصادف خودرو با تلفات – از جمله چهار نفر مجروح در کنار پنج کشته – در سه ماه اول سال 2023 در طول بزرگراه گزارش کرده است.

ساکنان محلی و سیاستمداران، مانند Clearwater Coun. کن متسون گفت که تعداد برخوردهای جدی در جاده نگران کننده است.

او پس از سقوط 1 مارس گفت: “این به طور احشایی، درست به روده شما برخورد می کند.”

اقدامات ایمنی پیشنهاد شده است

راب فلمینگ، وزیر حمل و نقل بریتیش کلمبیا، گفت که نگران افزایش تعداد تصادفات مرگبار وسایل نقلیه در طول حدود 40 کیلومتری بزرگراه 5 بین کاملوپس و کلیرواتر است.

او قول داده است که اقدامات ایمنی بیشتری را بررسی کند، از جمله تشدید قوانین ترافیکی، کاهش محدودیت‌های سرعت و اجباری کردن داش‌کم‌ها در خودروهای تجاری.

فلمینگ پس از دومین تصادف مرگبار در ماه گذشته گفت: «هر زمان که یک حادثه مرگبار رخ می دهد، آشکارا برای خانواده و عزیزان غم انگیز است.

ICBC قادر به ارائه اطلاعات در مورد تصادفات اتومبیل از ژانویه 2022 تا فوریه 2023 نبوده است، اما بر اساس داده های موجود در وب سایت آن از سال 2017 تا 2021، سالانه تقریباً 10 تلفات – از جمله مرگ و جراحت – در امتداد بزرگراه 5 بین کاج سیاه ثبت می شود. و کلیرواتر به ترتیب در 30 کیلومتری و 110 کیلومتری شمال کملوپس.

داده های آژانس در مورد تصادفات در بزرگراه 5 مشخص نمی کند که این تصادفات در چه ماه هایی اتفاق افتاده اند، اما داده های دیگر نشان می دهد که این تصادفات مرگبار مربوط به طیف وسیعی از تاریخ ها در یک سال است.

پشت این خطر چیست؟

وارد استامر، شهردار باریر، این برخوردهای مرگبار را به شرایط آب و هوایی، سرعت زیاد رانندگان در بزرگراه 5 و امتداد تقریباً 40 کیلومتری بزرگراه 5 خارج از کاملوپس که جاده از چهار خط به دو خط باریک می شود، نسبت می دهد.

استامر ماه گذشته گفت: “به طور ناگهانی، شما فقط در یک بزرگراه معمولی دو بانده هستید، و در حال ورود به برخی از سنگ ها و جاده های نسبتاً پر پیچ و خم و پیچ در پیچ هستید.”

داده های ICBC نشان می دهد که طی پنج سال از 2017 تا 2021، سرعت غیرمجاز دومین عامل اصلی تصادفات مرگبار (148 قربانی) – پس از رانندگی پرت (149 قربانی) – در سراسر جنوب کشور BC بوده است.

شرایط آب و هوایی و جاده ها مانند یخبندان و برف در این پنج سال جان 106 نفر را در این منطقه گرفته است.

اما جیم ناگل که به مدت چهار دهه با شرکت حمل‌ونقل Arrow مستقر در Kamloops رانندگی می‌کرد، گفت فقدان اجرای قانون در امتداد بزرگراه 5 دلیل اصلی تصادفات مرگبار در ماه‌های اخیر است.

ناگل گفت: «زمانی که من برای اولین بار در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 این تجارت را شروع کردم، همه جا پلیس وجود داشت – بدون دیدن ماشین پلیس نمی‌توانید جایی بروید. “[Now] آنها مانند ارواح هستند – آنها فقط زمانی ظاهر می شوند که تصادفات اتفاق می افتد.”

Const. مایک مور، افسر روابط رسانه‌ای پلیس بزرگراه بی‌سی‌دی می‌گوید که «بسیار گمانه‌زنی» است که تصادفات اخیر خودرو در بزرگراه 5 را به سرعت غیرمجاز و عدم اجرای قانون به تنهایی نسبت دهیم، در حالی که عوامل دیگری مانند وضعیت روحی و روانی راننده وجود دارد. وضعیت خودرو

او می گوید فقط به این دلیل که نمی توانید اجرا را ببینید به این معنی نیست که آنجا نیست.

“در هنگام اجرای قانون، گاهی اوقات افسران باید در مکان‌هایی که انتخاب می‌کنند گزینش کنند. این مکان‌ها با در نظر گرفتن امنیت عمومی و افسری انتخاب می‌شوند و گاهی اوقات وسایل نقلیه پلیس همیشه بلافاصله برای رانندگان عبوری قابل مشاهده نیستند.”

برای بهبود ایمنی چه کاری می توان انجام داد؟

مرلین بلک‌ول، شهردار کلیرواتر، استدلال می‌کند که باید افسران RCMP بیشتری در امتداد بزرگراه 5 قانون راهنمایی و رانندگی را اجرا کنند و بر اهمیت مستقر کردن افسران پلیس گشت بزرگراه BC در کلیرواتر و کاملوپس تأکید کرد – به جای اعزام آنها از کلونا یا جاهای دیگر.

برخی از متخصصان صنعت حمل و نقل خواهان نصب اجباری داشکام بر روی خودروهای تجاری هستند. این پیشنهادی است که فلمینگ گفته است پس از مشورت با کمیسر اطلاعات و حریم خصوصی در نظر خواهد گرفت.