هشدارهای جریان بالا در سراسر جنوب قبل از میلاد وجود دارد زیرا باران شدید منطقه را فرا گرفته است

پیش‌بینی‌ها نسبت به متورم شدن نهرها و رودخانه‌ها به دلیل بارش شدید باران در جنوب بریتیش کلمبیا هشدار می‌دهند.

هشدارهای جریان بالا برای تمام جزیره ونکوور، سواحل جنوبی و بخش داخلی جنوبی ارسال شده است و هشدار می دهد که افزایش سریع احتمالی رودخانه ها خطری برای امنیت عمومی به همراه دارد.

Environment Canada می گوید یک سیستم فرونتال اقیانوس آرام در آخر هفته بر روی جزیره ونکوور و سواحل جنوبی شسته شد و به Haida Gwaii 90 میلی متر و در جزیره Saturna بیش از 80 میلی متر رسید.

مرکز پیش‌بینی رودخانه می‌گوید که انتظار می‌رود نهرها و رودخانه‌ها در جزیره ونکوور، لور مینلند، فریزر ولی و هاو ساوند تا دوشنبه با احتمال وقوع سیل محلی بالا بیایند.

در همین حال، Environment Canada به ساکنان جنوب شرقی قبل از میلاد، از منطقه مرزی تا مناطق غربی و شرقی کوتنای هشدار می دهد که پیش از کاهش آن در روز سه شنبه، 50 میلی متر باران را انتظار داشته باشند.

پیش‌بینی‌کننده رودخانه می‌گوید نهرها و رودخانه‌های کوچک‌تر و کم ارتفاع به دلیل برف باقی‌مانده بیشترین خطر را در معرض سیل ناگهانی قرار می‌دهند.

این مرکز در توصیه‌های خود می‌گوید: «این رویدادهای باران بر برف بر اساس مجموع بارندگی، رسیدن بسته‌های برف به ذوب شدن و نوسانات سطح یخبندان، میزان عدم قطعیت بالایی دارند.»