والدین هاکی ساری این سوال را مطرح می کنند که چرا مربی که ادعای نژادپرستی را مطرح می کند پشت نیمکت باز نمی گردد.

گروهی از والدین هاکی در ساری، بریتیش کلمبیا، این سوال را مطرح می کنند که چرا مربی پسرانشان پس از دفاع از بازیکنانی که به گفته آنها مورد توهین نژادی قرار گرفته اند، تعلیق و سپس اخراج شده است.

برایان مک‌گیلیوری می‌گوید که تیم پسران زیر ۱۱ سال A1 انجمن هاکی ساری را در سومین دوره بازی در 17 فوریه پس از اینکه تعدادی از بازیکنان گزارش دادند که «میمون»، «موز» و N- خوانده می‌شوند را از روی یخ بیرون کشید. صحبت توسط بازیکنان حریف در تیم پسران A1 U-11 Ridge Meadows.

مک گیلیوری می‌گوید هر بار که بهترین بازیکن ساری روی یخ پا می‌گذارد، شنیده است سرمربی ریج میدوز و بازیکنان فریاد «موز» می‌دهند.

14 بازیکن از 16 بازیکن ساری جنوب آسیا، یک بازیکن چینی و یک بازیکن قفقازی هستند.

مک گیلیوری گفت: “شما به این بچه های کوچک نگاه می کنید، آنها 9، 10 و 11 ساله هستند و گریه می کنند.” “بعضی از بچه ها مثل “من نمی خواهم به آنجا برگردم” … به عنوان مسئول این بچه ها، سلامت روان آنها … آنها احساس امنیت نمی کردند. به همین دلیل آنها را بردیم. از روی یخ.”

پس از تحقیقات هاکی بریتیش کلمبیا، MacGillivray به دلیل «خودداری از شروع بازی»، که نقض قانون 10.8 هاکی کانادا است، 30 روز تعلیق دریافت کرد.

یک تحقیق دیگر به گفته کامرون هوپ، رئیس بی سی هاکی، نژادپرستی ادعایی همچنان ادامه دارد.

CBC برای اظهار نظر با مربی Ridge Meadows و انجمن هاکی کوچک Ridge Meadows تماس گرفته است.

جاستین سایسون، دستیار مربی ساری U-11 A1 گفت: منطقی نیست که BC هاکی موضوع امتناع از شروع بازی و نژادپرستی ادعایی را به عنوان رویدادهای نامرتبط تلقی کند.

“[B.C. Hockey] گفت: “بله یا نه، آیا از بردن یخ خودداری کردی؟” شما انجام دادید؟ در اینجا تعلیق شما است. سایسون که پسرش در تیم است، گفت: آنها هرگز به این موضوع نگاه نکردند که چرا.

“من مطمئن نیستم که این تحقیقات نژادپرستی در کجاست. BC Hockey با ما تماس نگرفته است. آنها اطلاعات بیشتری نخواسته اند. آنها به ما نتیجه ای نداده اند. بنابراین من نمی دانم که آیا هنوز ادامه دارد یا خیر. مورد بررسی قرار گرفته یا اینکه آن را زیر فرش جارو کرده اند.”

مک گیلیوری گفت که عذرخواهی دیل لوپول، سرمربی ریج میدوز را پذیرفته است، که پس از بازی توضیح داد که “موز” یک رمز بازی است، و او نمی‌دانست که این کلمه می‌تواند به عنوان توهین‌کننده نژادی تلقی شود.

مک گیلیوری گفت: «من واقعاً می‌خواهم تکرار کنم که احساس می‌کنم این یک نادانی بود و یک چیز نژادی نبود. با این کلمات وارد یک موضوع نژادی شد، اما من فقط می‌خواهم مطمئن شوم که به نظر من منظور او نبوده است.»

والدین، نمایندگان مجلس برای جزئیات بیشتر درخواست می کنند

پس از پایان تعلیق مک گیلیوری، انجمن هاکی کوچک ساری پیشنهادی برای تمدید قرارداد مربیگری و افتخاری خود برای فصل آینده نداد.

در بیانیه والدین تیم آمده است: “بازیکنان و والدین اکنون خواستار پاسخی از انجمن هاکی مینور ساری در مورد آنچه که فکر می کنند یک انتقام هدفمند علیه مربی خود است.”

جف شلتون، رئیس انجمن هاکی مینور ساری گفت که اخراج مک گیلیوری و حادثه 17 فوریه ارتباطی ندارند.

شلتون گفت: “یکی به دیگری ربطی ندارد.” مدیر اجرایی ساری ماینر از تصمیم مربی ما و کاری که او در آن حادثه در فوریه انجام داد حمایت کرد و ما هنوز هم از آن حمایت می کنیم.

شلتون گفت که از مک گیلیورای بازخواست نشده بود زیرا بررسی نشان داد که بازیکنان تیم او زمان یخ مساوی را دریافت نمی کردند.

در یک حرف خطاب به Hope و BC Hockey، Parm Bains نماینده استیوستون-ریچموند شرقی و سوخ دهلیوال نماینده Surrey-Newton خواستند جزئیات بیشتری در مورد آنچه اتفاق افتاده است ارائه شود.

آنها نوشتند: “شنیدن این موضوع که ورزشکاران جوان در معرض تبعیض یا محرومیت از بازی مورد علاقه خود قرار می گیرند، بسیار ناراحت کننده و ناامید کننده است.”