وکیل: اجرای قانون اساسنامه مصرف مواد مخدر شاهزاده جورج توسط پلیس در برابر جرم زدایی است

جولز بوداو می‌گوید که کمی بعد از نیمه‌شب جمعه خوب، یک تماس وحشت‌زده از کارکنان فضای سلامتی که او در یک اردوگاه محافظت‌شده توسط دادگاه در پرنس جورج، بریتیش کلمبیا مدیریت می‌کند، دریافت کرده است.

آنها به او گفتند که RCMP افراد را در موکاسین فلتس جستجو می کند و افسران نیز بدون حکم وارد فضای سلامتی که توسط Uniting Northern Drug Drugs (UNDU) اداره می شود، شده اند.

پلیس می‌گوید که بر اساس آیین‌نامه شهری که به نظر می‌رسد با قوانین جرم‌زدایی که اخیراً در بریتیش کلمبیا وضع شده است، در جریان بازرسی در 7 آوریل مقادیر کمی مواد مخدر را ضبط کرده است.

یکی از سخنگویان RCMP به CBC News گفت که افسران پس از ورود به محل در حالی که به دنبال مظنونی بودند متوجه مصرف مواد مخدر در موکاسین فلتس شدند.

پلیس گفت که این مواد طبق قانون «خیابان‌های امن» شاهزاده جورج که از زمان تصویب در سال 2021 با جنجال‌هایی همراه بوده است، کشف و ضبط شده است. این قانون استفاده آشکار از مواد مخدر را در بسیاری از مناطق عمومی ممنوع می‌کند.

بوداو، یک کارگر طولانی مدت در زمینه کاهش آسیب، نگران این آیین نامه است و اجرای آن توسط RCMP به این معنی است که جرم زدایی برای افراد بدون پناه در پرنس جورج اعمال نمی شود.

او گفت: «هر فرد بی‌خانمان، علی‌رغم «تکذیب»، نمی‌تواند مواد مخدر را بدون جرم‌انگاری مصرف کند.

ژولز بوداو با میکروفونی که در دست شخص دیگری است، با عینک و یک کارت نشانه برای خواندن صحبت می کند.
جولز بوداو، مدیر تریلر سلامتی UNDU در موکاسین فلتس، در انجمن شهردار پرنس جورج در سپتامبر 2022 تصویر شده است. (نادیا منصور/سی بی سی)

بوداو همچنین نگران است که بازدید پلیس از آپارتمان های موکاسین مردم را از استفاده از مواد در مجاورت تریلر سلامتی UNDU منصرف کند و آنها را به تنهایی استفاده کند. او گفت که در حالی که این فضا هنوز به عنوان یک سرویس پیشگیری از مصرف بیش از حد تعیین نشده است، کارکنان آن آموزش دیده اند تا در صورت بروز اوردوز پاسخ دهند.

او گفت: «ما نمی‌خواهیم هیچ یک از اعضای جامعه ما بمیرد، بنابراین مطمئناً مردم را تشویق نمی‌کنیم که مواد مخدر را دورتر مصرف کنند.»

یک تریلر کوچک روی بلوک‌های خاکستر در اردوگاهی در پرنس جورج، پیش از میلاد
مرکز تندرستی کوچکی که در یک تریلر در کمپ موکاسین فلتس در پرنس جورج، بریتیش کلمبیا قرار دارد، توسط داوطلبان و کارگران همتا به صورت 24 ساعته کار می‌کند. (کیت پارتریج/سی بی سی)

خلبان جرم زدایی

این استان در پایان ژانویه مقادیر کمی از مواد غیرقانونی را برای استفاده شخصی غیرقانونی کرد. طبق این طرح آزمایشی سه ساله، هر فرد بزرگسالی که کمتر از 2.5 گرم مواد مخدر داشته باشد، جرم کیفری نخواهد داشت.

اما سارا رونیون، وکیل مدافع جنایی می‌گوید آیین‌نامه شاهزاده جورج قصد جرم‌زدایی را خنثی می‌کند.

او به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «آیین‌نامه‌ای که مصرف مواد مخدر در مکان‌های عمومی را ممنوع می‌کند، مستقیماً با منطق معافیت استانی مخالف است.

Runyon، که به Pivot Legal Society وابسته است – یک سازمان مدافع حقوقی که از منافع جوامع به حاشیه رانده شده در بریتیش کلمبیا نمایندگی و از آنها دفاع می کند – می گوید آیین نامه های مشابه در سایر شهرداری ها، مانند Campbell River، با چالش های قانونی مواجه هستند.

هنگامی که سی‌بی‌سی نیوز از او خواست نظر بدهد، شهر شاهزاده جورج گفت که از تلاش‌های RCMP حمایت می‌کند. “[The City] در بیانیه ای آمده است که در عناصر عملیاتی کار آنها دخالتی ندارد.

پوستری از Pivot Legal روی یک چادر
اعلامیه ای که توسط انجمن حقوقی Pivot بر روی یک چادر منتشر شده است که در آن حقوق افراد بی خانمان مشخص شده است. یک وکیل وابسته به Pivot می‌گوید اگر شهرداری‌ها آیین‌نامه‌هایی را تصویب کنند که با اقدامات بهداشت عمومی و منشور حقوق و آزادی‌ها مغایرت داشته باشد، ممکن است خود را در «آب داغ» ببینند. (ژانلا همیلتون / اخبار سی بی سی)

مسائل قضایی

متن معافیت بهداشت کانادا از قانون کنترل شده داروها و مواد، فضایی را برای شهرداری های BC باز می کند تا آن را با مقررات محلی لغو کنند.

در برگه اطلاعات استانی در مورد طرح جرم زدایی آمده است: “دولت های محلی همچنان اختیارات لازم برای تدوین آیین نامه های محلی مناسب را با مشورت افسر بهداشت پزشکی محلی خود دارند.”

یک ساختمان اداری بلند که عبارت «شهرداری» روی آن نوشته شده است.
شهر پرنس جورج پس از تصویب آیین‌نامه بحث‌برانگیز «خیابان‌های امن» در سال ۲۰۲۱ با انتقاد مدافعان حقوق بشر مواجه شده است. (اندرو کورجاتا/سی بی سی)

رونیون استدلال می کند که شهرداری ها موظف به مشورت با وزارتخانه ها و مقامات بهداشتی در مورد آیین نامه های مربوط به بهداشت عمومی هستند و این امر در مورد آیین نامه هایی که قبل از جرم زدایی هستند اعمال می شود.

او می گوید اگر شهر شاهزاده جورج با هر گونه چالش قانونی بر سر قانون خیابان های امن مواجه شود، با مشکل مواجه خواهد شد.

این وکیل گفت: “در پایان روز، شهرداری ها نمی توانند آیین نامه هایی را تصویب کنند که بر خلاف قوانین استانی باشد… آنها خود را در آب داغ خواهند دید.”

آیین‌نامه شهر مورد انتقاد حامیان بی‌سرپناه‌ها، مجمع ملل پیش از میلاد، دانشگاهیان و مدافعان مسکن فدرال قرار گرفته است که ادعا می‌کنند بی خانمانی را جرم انگاری می‌کند.

شورا این آیین نامه را با اطمینان از مدیر خدمات آیین نامه ای شهر تصویب کرد که از آن به عنوان یک ابزار آموزشی برای رعایت قوانین استفاده می شود، نه مکانیزمی برای صدور جریمه یا مجازات.