ویدئویی که حمله به راننده Uber را نشان می‌دهد، درخواست‌هایی را برای محافظت بهتر برای کارگران شرکت ایجاد می‌کند

یک راننده Uber که ویدیویی از حمله خود توسط یک مسافر گرفته است، درخواست پروتکل های ایمنی قوی تری برای سرویس سواری دارد.

امان سود، ساکن ابوتسفورد، بریتیش کلمبیا، می‌گوید که پس از حمله صبح روز سه‌شنبه گذشته، که باعث شد درخواست‌های رهبران کارگری از اوبر برای محافظت بهتر از رانندگانش، به‌طور مداوم کار کند، ناتوان شده است.

پلیس گفت که در حال بررسی این حادثه است.

سود – که می‌گوید بیش از یک سال است که برای اوبر رانندگی می‌کند، گاهی اوقات تا 12 ساعت در روز – می‌گوید که مسافری را در ساعت 6:39 صبح به وقت محلی در شهر سوار کرده است.

سود گفت مدت کوتاهی پس از شروع سواری، مردی که در صندلی عقبش نشسته بود، پس از اینکه به جای چپ به سمت راست پیچید، مورد آزار قرار گرفت.

او گفت که راننده اوبر نیز بوده است[s] بهتر از من. سود به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «نیازی به بی‌ادبی نیست، اگر بخواهی می‌توانم برگردم».

سود گفت که مسافر پس از آن مورد توهین لفظی قرار گرفت، بنابراین او در پمپ بنزین ایستاد و گفت که سوار شدن را لغو خواهد کرد.

تماشا | حمله به راننده Uber (هشدار – ویدیو حاوی خشونت ناگهانی است):

راننده Uber توسط مسافر در Abbotsford، BC مورد حمله قرار گرفت

راننده اوبر، امان سود، لحظه حمله مسافرش به او را با دوربین داشبورد نصب شده در ماشینش ثبت کرد.

سپس ویدئویی از دوربین ماشین او نشان می‌دهد که مسافر بارها به گردن او ضربه می‌زند. سپس هر دو مرد در حال خروج از وسیله نقلیه قبل از شنیدن صدای درگیری بیشتر دیده می شوند و سود بدون پیراهن یا ژاکت به ماشین باز می گردد.

«او ژاکت مرا روی سرم کشید و مدام [kept] سود می گوید که به گردن من حمله می کند و می گوید که قبل از اینکه “او” لباس های بالای تنه اش را در بیاورد. [threw] من روی زمین و او فرار کرد.”

سود گفت بلافاصله پس از حمله با پلیس تماس گرفت.

اداره پلیس Abbotsford Const گفت: “ما این موضوعات را بسیار جدی می‌گیریم و شواهد موجود در این پرونده را دنبال می‌کنیم تا فرد مسئول را برای اقدامات خود به دادگاه معرفی کنیم.” پل واکر در بیانیه ای

نمای نزدیک از دستان باندپیچی مرد هندی در حالی که در ماشین نشسته است.
سود می‌گوید که پس از حمله سه‌شنبه گذشته در ناحیه گردن و دست‌هایش صدمه دیده و از آن زمان تاکنون قادر به کار مداوم نبوده است. (جیان پائولو مندوزا/CBC)

سود می‌گوید که اکنون هنگام رانندگی درد شدیدی احساس می‌کند و از زمان حمله قادر به کار مداوم نبوده است.

او پس از این حادثه احساس می کند که اوبر را پشت سر گذاشته است.

سود به عنوان یک پیمانکار مستقل طبقه بندی می شود و از پوشش خدمات درمانی از طریق شرکت برخوردار نیست، بنابراین او بدون منبع درآمد رها شده و قادر به دسترسی به غرامت کارگران نیست.

“در این حادثه من نیز می توانم بمیرم … و [Uber] او گفت: «اوبر باید مسئولیت ایمنی را بر عهده بگیرد و مزایایی را ارائه دهد.»

یک نمای نزدیک مردی هندی را در آینه دید عقب نشان می دهد، در حالی که دوربین فیلمبرداری داخل خودرو با فوکوس کامل دیده می شود.
سود می گوید که وی ویدئوی این حادثه را به پلیس تحویل داده است و پلیس پرونده ای را در مورد این حمله باز کرده است. (جیان پائولو مندوزا/CBC)

رهبر اتحادیه خواستار حمایت بیشتر شد

سخنگوی اوبر در بیانیه ای گفت که رفتار در این ویدئو “ناراحت کننده و غیرقابل قبول” است.

آنها گفتند: “ما حساب کاربری راکب را مسدود کرده ایم، با راننده در تماس بوده ایم و آماده همکاری با پلیس برای هر گونه تحقیقات هستیم.”

سخنگوی اوبر گفت: رانندگان و مسافران Uber می‌توانند در صورت احساس ناامنی با 911 از داخل برنامه شماره‌گیری کنند و در صورت نیاز پشتیبانی شبانه‌روزی در دسترس است.

اما سوزان اسکیدمور، رئیس فدراسیون کار بریتیش کلمبیا، درخواست سود از اوبر را برای پذیرفتن مسئولیت بیشتر در قبال رانندگان تکرار کرد و گفت که ویدئوی حمله “عمیقاً آزاردهنده” است.

«کارفرمایان مانند اوبر، و کار مبتنی بر گیگ و مبتنی بر برنامه [platforms]او گفت، کاملاً رک و پوست کنده مسئولیت خود را در قبال کارگران می بندند.

می دانید، این افراد را در موقعیتی واقعا ناعادلانه قرار می دهد که سر کار بروند و خود را در موقعیت های بسیار خطرناک قرار دهند… و بعد از آن هیچ محافظتی ندارند.»

اسکیدمور گفت که فدراسیون از استان خواسته است تا قوانین حقوق کارگران را تقویت کند تا اطمینان حاصل شود که افرادی که برای برنامه های گیگ کار می کنند می توانند به غرامت کارگران دسترسی داشته باشند و همچنین توانایی تشکیل اتحادیه را دارند.

این استان اخیراً رایزنی های عمومی را انجام داده است با کارگران گیگ در سراسر BC و بسیاری از شکایات و نگرانی های خود را در گزارشی که هفته گذشته منتشر شد جمع آوری کردند.

بسیاری از کارگران نسبت به درآمدهای کم و غیرقابل پیش بینی و کمبود مزایا ابراز نگرانی کردند.

جانت روتلج، دبیر پارلمان کارگری، در بیانیه ای گفت: “کارگران گیگ، مانند همه کسانی که در استان ما کار می کنند، شایسته برخورد عادلانه هستند. این اساس تلاش ما برای اطمینان بیشتر و کم خطرتر کردن کار است.”

این استان افزود که در حال همکاری با پلتفرم ها و سهامداران برای بهبود استانداردهای کاری در این بخش است.

نسخه اولیه8:16آنچه ما شنیدیم: گزارش BC در مورد کنسرت

وزارت کار بریتیش کلمبیا بازخوردهایی را در مورد حمل و نقل مبتنی بر اپلیکیشن جمع‌آوری کرده است و کار تحویل غذا در یک گزارش «آنچه شنیدیم» جمع‌آوری شده است. کولجیت سینگ، یک راننده اوبر، به ما می‌پیوندد تا در مورد این گزارش و نیازهای کارگران شرکت صحبت کنیم.