پلیس ویدئویی از جنایت نفرت ادعایی در کافی شاپ ونکوور منتشر کرد

پلیس ونکوور در حال بررسی یک جنایت بالقوه ناشی از نفرت است که پس از تف کردن زنی بر روی مرد غریبه ای در یک کافی شاپ در 26 فوریه است.

پلیس می گوید یک مرد 38 ساله از ونکوور و دوستانش در کافه ای در نزدیکی خیابان چهارم غربی و خیابان آلما در حال ورق بازی بودند که زنی در حوالی ساعت 10:45 شب به آنها نزدیک شد.

VPD Const. تانیا ویسینتین می‌گوید که این زن ابتدا درگیر گفتگوی دوستانه بود، اما ظاهراً پس از شنیدن صحبت‌های گروه به زبان عربی، اظهارنظرهای نژادپرستانه کرد.

همچنین گفته می شود که این زن قبل از بازگشت به صورت مقتول، قهوه را روی میز گروه ریخته است.

ویسینتین گفت: «این نوع حمله تحقیرآمیز و تحقیرکننده است. همه نشانه‌ها این است که قربانی به دلیل زبان و قومیتش جدا شده است.»

او می افزاید که پلیس فیلم و تصاویر این زن را به امید شناسایی او منتشر می کند. آنها همچنین از هر کسی که اطلاعاتی در اختیار دارد می خواهند که با آنها در تماس باشد.

زنی با ژاکت سیاه و سفید یک فنجان قهوه در یک دست و یک ژاکت سیاه در دست دیگر.
پلیس مدعی است زنی در روز 26 فوریه، گروهی از مردان را پس از شنیدن صحبت عربی آنها در کافی شاپ ونکوور، تف کرده و آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده است. (اداره پلیس ونکوور)

«به حاشیه رانده شده و دیگران»

این حادثه ادعایی به دنبال گزارش‌های کمیسر حقوق بشر بریتیش کلمبیا مبنی بر افزایش نفرت در پی همه‌گیری رخ می‌دهد.

جاد ال تال، مدیر تحقیقات و سیاست در مؤسسه عرب کانادا، می گوید که این یکی از بسیاری از حوادث مربوط به افزایش نفرت ضد عرب است.

“بر اساس داده ها [the Institute has] جمع آوری شده… ما شاهد افزایش جنایات ناشی از نفرت علیه اعراب بوده ایم… و عدم درک عرب ها و فرهنگ عرب چیست. جمعیت عرب پیرو ادیانی غیر از اسلام هستند.

مردم عرب به زبان عربی صحبت می کنند و ریشه های قومیتی در 23 کشور از جمله سوریه، عراق، عربستان سعودی، مصر و مراکش دارند.

ال تال می‌گوید مردم عرب زبان سریع‌ترین گروه مهاجر در کانادا و «جمعیت سنگین تازه‌واردها» هستند.

او می ترسد که بسیاری از مردم عرب، به ویژه تازه واردها، جنایات ناشی از نفرت را به شکل تجاوز کوچک یا توهین کلامی گزارش نکنند.

«روشی که برخی از اعضای جامعه با آن برخورد می‌کنند این است که فقط سکوت کنند، زیرا نمی‌دانند برای مبارزه با این نوع نفرت به چه راه‌هایی دسترسی دارند.

وقتی این حوادث اتفاق می‌افتد، ما فقط احساس می‌کنیم که در حاشیه قرار گرفته‌ایم، به خصوص اگر به فرهنگ، زبان، نام، غذا، چیزهایی که به ما یادآوری می‌کند که از کجا آمده‌ایم، مربوط باشد.»

ال تال می گوید اگر سایر کانادایی ها کلیشه ها را به چالش بکشند، می توان تبعیض را کاهش داد.

او گفت: “بهتر است وقتی می بینید کسی مورد تبعیض قرار می گیرد، نظاره گر نباشید. اگر احساس می کنید در مکانی امن برای صحبت هستید، لطفا این کار را انجام دهید.”

بر اساس داده های سرشماری سال 2021 از سوی اداره آمار کانادا، نزدیک به 694015 نفر در کانادا عرب هستند که 28010 نفر در سال قبل از میلاد مسیح زندگی می کنند.