پولیور شهر بزرگ قبل از میلاد را با یک کشور جهان سوم مقایسه می کند. مردم آنجا می گویند که این درست نیست

Garth Gorrel و همسرش Debbie Houghtaling، دو سال است که در امتداد مسیر راه آهن Okanagan در انتهای شمالی مرکز شهر Kelowna، BC، کمپ زده اند.

گورل، یک کارگر سابق فولاد در کاملوپس، و هاوتالینگ، که قبلاً برای یک سرویس سرایداری مستقر در آلبرتا کار اداری آنلاین انجام می‌داد، هر دو شغل خود را به دلیل اخراج در اوج همه‌گیری COVID-19 از دست دادند.

به امید یافتن شغل، این زوج به کلونا نقل مکان کردند اما شانسی نداشتند. آنها که قادر به خرید یک آپارتمان اجاره ای نبودند، تصمیم گرفتند که در فضای باز پناه بگیرند.

گورل که در نزدیکی محل اقامت موقت آنها متشکل از دو چادر، باغ سبزیجات و سگشان کیسمت ایستاده بود، گفت: “ما همانجا می مانیم – خانه شیرین خانه.”

سر راه مردم قرار نگیرید، خوب خواهید شد.

زنی با جلیقه صورتی و کت کوتاه مشکی در نزدیکی سبزیجات روی زمین ایستاده و پشت سرش حصار کشیده است.
دبی هوتالینگ به سبزیجاتی که او و همسرش در نزدیکی اردوگاهشان می کارند نگاه می کند. (بریدی استراکان/سی بی سی)

در ماه مه 2021، شهر کلونا در مسیر راه آهن چیزی را که آن را «محل پناهگاه در فضای باز» می‌نامد راه‌اندازی کرد که در آن مردم می‌توانستند هر روز از ساعت 6 عصر تا 9 صبح در چادر بخوابند. هدف اصلی از محل کمپینگ تعیین شده، منصرف کردن مردم از کمپینگ در پارک های شهر و سایر فضاهای عمومی بود. از آن زمان این شهر این کمک هزینه را افزایش داده است و تخمین زده می شود که روزانه حدود 100 نفر در آنجا کمپ می زنند.

با این حال، این زوج پیش‌بینی نمی‌کردند که با غریبه‌هایی که وارد زندگی‌شان شوند، رانندگی در منطقه کمپ، فیلم‌برداری و پرتاب سخنان تحقیرآمیز به کمپینگ‌ها، مواجه شوند.

«آنها با ماشین می‌روند و می‌گویند «کله‌های ترقه‌ای» یا یک نفر با یک مگافون از کنارش رد شد [saying]، ‘مواد مخدر نکن.’

هوتلینگ گفت: «ما همه معتاد به مواد مخدر نیستیم. «احساس می‌کنی در معرض دید قرار گرفته‌ای».

او معتقد است که آنهایی که فیلمبرداری می کنند، دستمزدی به دور از تجربه بی خانمانی دارند. در کمال تعجب او، یکی از ویدیوهایی که آنها ضبط کردند در آخر هفته در TikTok آپلود شد.

دو روز بعد، پیر پویلیور، رهبر محافظه‌کار فدرال، ویدیوی TikTok را توییت کرد و بیش از 11000 لایک به دست آورد.

پویلیور در توییت نوشت: “این تصاویر مربوط به یک کشور دور از جهان سوم نیستند. این کلونا پس از هشت سال ترودو و NDP است.”

کمپ‌ها، شهر توئیت قطبی‌کننده Poilievre را محکوم می‌کنند

Houghtaling این را پوچ می‌داند که یک سیاستمدار از ویدیوی TikTok استفاده کند که فاقد هرگونه زمینه‌ای در مورد کمپینگ‌های Rail Trail باشد.

«چرا او حتی پایین نیامده و با کسی اینجا صحبت نکرده است یا خودش از آن رانندگی نکرده و فیلمبرداری نکرده است؟

برای اینکه از ما در پلتفرم خود استفاده کند تا او را رهبر بهتری جلوه دهد؟ او گفت. هر کسی که بگوید اینها کسانی هستند که کشور ما را اداره می کنند خنده دار است.

طبق آمار کانادا، اوکاناگان مرکزی با بیش از 222000 نفر، سریع‌ترین منطقه شهری کانادا در حال رشد است. مانند بسیاری از مناطق دیگر در بریتیش کلمبیا و کانادا، این کشور با افزایش سریع جمعیت بی خانمان دست و پنجه نرم می کند.

دارن کال، مدیر ایمنی جامعه کلونا، تخمین می زند که حداقل 200 نفر در خارج از شهر در سراسر شهر زندگی می کنند که در دو سال گذشته چهار برابر افزایش یافته است.

به عنوان یک کارمند دولتی، کال می‌گوید که از پرداختن به سیاست خودداری می‌کند، اما معتقد است که جدا کردن کلونا در رسانه‌های اجتماعی برای جمعیت بی‌خانمانش ناعادلانه است.

“جوامع در سراسر استان – در واقع، در سراسر کشور – باید به عواقب ناگوار شرایط اقتصادی و اجتماعی ما رسیدگی کنند و با آن مقابله کنند.

او گفت: “این ناامید کننده است زیرا تنها بخشی از جامعه ما را نشان می دهد.”

مردی با پیراهن آبی جلوی ساختمانی ایستاده است.
دارن کال، مدیر ایمنی جامعه کلونا، تخمین می‌زند که حداقل 200 نفر در سراسر شهر در فضای باز زندگی می‌کنند، اما او می‌گوید استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای جدا کردن کلونا غیرمنصفانه است، زیرا این تنها شهر کانادا نیست که مشکل بی خانمان‌ها دارد. (بریدی استراکان/سی بی سی)

تعهد کلونا برای رسیدگی به بی خانمانی

کال می‌گوید توییت Poilievre نمی‌تواند امکانات رفاهی کلاس جهانی کلونا، مانند دریاچه زیبای Okanagan، سواحل و شراب‌سازی‌ها را تایید کند.

او می‌گوید همچنین از ذکر این نکته غفلت می‌کند که شهرداری مرکزی اوکاناگان یک استراتژی پنج ساله Journey Home را در سال 2017، با مشارکت BC Housing و سازمان‌های غیرانتفاعی برای رسیدگی به مسائل بی‌خانمان‌ها و اعتیاد اجرا کرد.

کال گفت: «مسکن و همچنین سلامت روان و مسائل مشکل‌ساز مصرف مواد از وظایف دولت استانی است، اما این مانع از آن نمی‌شود که شهر کلونا آستین‌ها را بالا بزند و درگیر آن شود.

استراتژی Journey Home در حال حاضر در حال بررسی است و شورای شهر Kelowna تصمیم خواهد گرفت که آیا این برنامه را پس از سال 2023 بر اساس نتیجه آن تمدید کند یا خیر.

چادرهای کنار جاده
کمپ های بی خانمان ها در امتداد مسیر راه آهن اوکاناگان در انتهای شمالی مرکز شهر کلونا. شهر در حال بازنگری استراتژی خود در مورد بی خانمانی است. (بریدی استراکان/سی بی سی)

در این میان، گورل و هوتالینگ به وعده های غذایی و یارانه های Gospel Mission شهر، یک سازمان حمایت از بی خانمان ها متکی هستند و در عین حال به جستجوی شغل و مسکن ارزان قیمت ادامه می دهند.

“هزار و دویست [dollars a month] گورل گفت احتمالا بهترین است.

“یا حتی 1500 [dollars a month] با امکانات رفاهی شامل.”

زنی با جلیقه صورتی و شورت مشکی به سگی غذا می‌دهد در حالی که مردی جلوی چادر نگاه می‌کند.
Garth Gorrel و Debbie Houghtaling می گویند که آنها به وعده های غذایی و یارانه های ماموریت انجیل متکی هستند در حالی که همچنان به دنبال شغل و مسکن مقرون به صرفه هستند. (بریدی استراکان/سی بی سی)