پیش‌بینی می‌شود که 2 رودخانه در سال قبل از میلاد در میان ذوب سریع برف و باران تحت نظارت سیل هستند.

بخش‌هایی از داخل بریتیش کلمبیا تحت نظارت سیل قرار دارد، زیرا آب‌وهوای گرم در آخر هفته برف و باران ذوب شده در برخی از جوامع پیش‌بینی می‌شود.

خطر آتش سوزی همچنین در مناطق مرکزی و جنوبی داخلی و بخشی از کوه های راکی ​​شمالی همچنان بالاست، زیرا دو آتش سوزی چشمگیر در منطقه کاریبو همچنان ادامه دارد.

مرکز پیش‌بینی رودخانه می‌گوید رودخانه‌های نازکو و جاده غربی در جنوب مرکز پیش از میلاد هنوز تحت نظارت سیل هستند و بالا آمدن آب این خطر را ایجاد می‌کند که ممکن است بر روی سواحل خود سرازیر شود.

نظارت بر سیل به این معنی است که سطح رودخانه در حال افزایش است و به کرانه ها نزدیک می شود یا ممکن است از آن فراتر رود. ممکن است سیل در مناطق مجاور رودخانه های آسیب دیده رخ دهد.

حوضه رودخانه تامپسون پایین در غرب کاملوپس نیز دارای یک دیده بان فعال سیل است و روستای کش کریک – در حدود 80 کیلومتری غرب کاملوپس – وضعیت اضطراری محلی اعلام کرده است.

روز یکشنبه، Cache Creek دستور تخلیه یک ملک در بزرگراه Trans Canada را به دلیل خطر سیل صادر کرد.

جان رانتا، شهردار کش کریک، در بیانیه روز یکشنبه گفت که وضعیت اضطراری محلی تا نیمه شب 6 مه برقرار خواهد بود.

سیلاب در یک رودخانه همراه با سواحل علفزار.
آب سیل در رودخانه لوور تامسون در روز شنبه در Cache Creek، BC، به تصویر کشیده شده است. (روستای کش کریک)

او در اوایل روز به سی‌بی‌سی نیوز گفت که ساکنان باید از سواحل رودخانه‌ها دوری کنند و او امیدوار بود که شرایط بهتر شود.

او گفت: “امیدواریم ذوب تمام شود و باران نباریم. این بزرگترین نعمتی است که می توانیم داشته باشیم، این است که بسته برفی که کش کریک را تغذیه می کند، به زودی از بین می رود.”

این استان هفته گذشته هشدار داد که گرم شدن دما احتمال افزایش سطح آب را افزایش می‌دهد و بالاترین خطر مربوط به سیستم‌های رودخانه‌ای با ارتفاع متوسط ​​در بیشتر مناطق مرکزی است.

محیط زیست کانادا می گوید چندین جامعه داخلی در بریتیش کلمبیا پس از گرمای اخیر که رکوردهای دمایی جدیدی را در روزهای جمعه و شنبه ثبت کرد، از جمله در Kamloops که نزدیک به 32 درجه سانتیگراد بود، دوشنبه شاهد باران خواهند بود.

2 آتش سوزی چشمگیر همچنان در حال شعله کشیدن است

در همین حال، آتش‌سوزی‌های جنگلی Lost Valley و Dripping Water در Cariboo همچنان به عنوان آتش‌سوزی‌های قابل توجه شناخته می‌شوند، به این معنی که یا بسیار قابل مشاهده هستند یا تهدیدی بالقوه برای امنیت عمومی هستند.

هشدارهای تخلیه هم توسط دولت ملت اول Tl’etinqox و هم توسط منطقه منطقه ای کاریبو برای منطقه اطراف آتش سوزی Dripping Water در حدود 600 کیلومتری شمال ونکوور صادر شده است.

تا صبح روز دوشنبه، اندازه آن آتش‌سوزی تنها بیش از دو کیلومتر مربع گزارش شده است.

سرویس آتش‌نشانی بی‌سی‌سی می‌گوید که احتمال می‌رود هر دو آتش‌سوزی ناشی از فعالیت‌های انسانی باشد.