پیش بینی ها می گویند که در این ماه در سال قبل از میلاد هیچ “ژوئن” وجود ندارد زیرا یک طلسم داغ دیگر در راه است

به دنبال کمبود بارندگی در ماه مه در بخش عمده ای از بریتیش کلمبیا، محیط زیست کانادا می گوید که شرایط خشک خطر آتش سوزی را برای ژوئن افزایش می دهد، که انتظار می رود گرم نیز باشد.

ژوئن در سال قبل از میلاد، به ویژه در امتداد سواحل جنوبی، اغلب نام “ژوئناری” را به خود می گیرد، زیرا تصور می شود که ماه می تواند به دنبال یک ماه مه آفتابی و معتدل، خنک و بارانی باشد.

با این حال، امسال، ماه با گرما شروع می شود زیرا انتظار می رود که دما از روز یکشنبه بار دیگر بالاتر از حد نرمال باشد، با افزایش دماسنج ها از پایین تا اواسط 30 درجه در هفته آینده برای مناطق داخلی مترو ونکوور و سایر نقاط گرم مانند در کشور جنوب

بسیاری از مناطق پیش از میلاد در سال 2023 یک موج گرما را تحمل کرده اند، در هفته دوم ماه مه، زمانی که دما در دهه 30 فعالیت آتش سوزی های جنگلی را افزایش داد و پس از شروع به ذوب شدن سریع برف ها منجر به سیل شد.

ماه می نه تنها به طور غیر معمول گرم بود، بلکه خشک نیز بود.

یوهانا واگستاف، هواشناس CBC، گفت که ونکوور در ماه می تنها 16 میلی متر باران در مقایسه با 65 میلی متر، که میانگین میزان بارش از سال 1981 تا 2010 است، مشاهده کرد.

میانگین دما در ماه مه برای سواحل جنوبی بالاترین 19.1 درجه سانتیگراد و کمینه 16.7 درجه سانتیگراد بود، در حالی که میانگین دما 10.2 درجه سانتیگراد و 8.8 است. سی.

Wagstaffe گفت: “ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما حرکت در حدود 2 درجه سانتیگراد برای یک میانگین بسیار مهم است.”

کن دوسانج، هواشناس محیط زیست و تغییرات اقلیمی کانادا، گفت: «ما یک ماه نسبتاً خشک را دیده‌ایم، همانطور که احتمالاً می‌توانید از روزهای گرم و کمبود بارندگی که دیده‌ایم متوجه شوید. “بنابراین قطعا خیلی خشک شده است [May]”

هم دوسانج و هم واگستاف گفتند که شرایط خشک و افزایش دما که از آخر هفته شروع می‌شود، خطر آتش‌سوزی در جنگل‌ها را بار دیگر به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

BC Wildfire Service اعلام کرد که از اول آوریل 2023 تاکنون 345 مورد آتش سوزی در سال جاری رخ داده است. در حال حاضر 56 آتش سوزی فعال وجود دارد که 6 مورد آتش سوزی جدید در 24 ساعت گذشته شروع شده است.

در سال 2022، 1801 آتش سوزی در طول فصل رخ داد که 135،235 هکتار سوخت.

دوسانج گفت که پیش‌بینی‌های تابستانی تا کنون در بیشتر مناطق بریتیش کلمبیا طبیعی و بالاتر از دمای فصلی است.

وی همچنین گفت که انتظار می‌رود مرکز پیش‌بینی رودخانه بریتیش کلمبیا پس از ماه مه نظارت بر شرایط خشکسالی در استان را آغاز کند که با توصیه‌ها و هشدارها در مورد سطح بالای آب ناشی از طراوت بهار بود.