چندین خودرو در آتش سوزی مشکوک در Kamloops، BC، سوختند

یک محله در Kamloops، بریتیش کلمبیا، و یک محله در اطراف توسط یک رشته آتش سوزی مشکوک وسایل نقلیه در آخر هفته تکان خوردند که مقامات معتقدند با هم مرتبط هستند.

Kamloops RCMP گفت که آنها گزارشی را حوالی ساعت 3 بامداد روز شنبه دریافت کرده اند که در مورد یک خودرو در 400 بلوک Laurier Drive در محله آبردین به آتش کشیده شده است. چند ماشین دیگر هم که در اطراف بودند روی آنها بنزین ریخته بودند.

در حالی که مأموران در حال بررسی بودند، امداد و نجات آتش نشانی Kamloops به آنها در مورد یک حادثه مشابه در یک محله مجاور در بلوک 2600 بزرگراه 5A هشدار داد.

در کناتسفورد، سه وسیله نقلیه به آتش کشیده شد و به یک خانه مجاور و حصار آن آسیب وارد شد.

“کامیون یک جهنم بود”

یکی از ساکنان ناتسفورد، امی بتل، گفت که از خواب بیدار شد تا ماشینش را در آتش دید. او ابتدا فکر می‌کرد که مشکل از باتری‌ها است، اما خیلی زود متوجه شد که وضعیت وخیم‌تر است.

او گفت: “من صدای “بنگ” را در خواب شنیدم و گفتم “اوه، این یک صدای عجیب است” و آن را رد کردم.

“سپس صدای بلندتر دیگری شنیدم… در لحظه ای که در اتاق خوابم را باز کردم، دیدم که اتاق نشیمنم آنجاست [in] یک رنگ نارنجی بسیار عجیب

به سمت درب جلو رفتم و درب جلوی خود را باز کردم و دیدم که وسیله نقلیه و محفظه موتورم به شدت آتش گرفته است.

جاناتان اولیور، ساکن آبردین که با 9-1-1 تماس گرفت، هشدار دیوانه وار همسرش را پس از مشاهده کامیون همسایه خود در آتش بازگو کرد.

الیور گفت: “همسرم از پنجره فریاد زد: “هی! برو از اینجا!” “فکر می‌کردم این ملک من است که آتش گرفته است، اما اینطور نبود. من به بیرون دویدم – فقط با لباس زیرم – وسط جاده.

“کامیون یک جهنم بود، [and] واقعاً به خانه همسایه من نزدیک است.”

عکس وسیعی از وسایل نقلیه با یک بزرگراه در میان.
عکس دوربین امنیتی مظنون را نشان می دهد که بعد از آتش زدن وسایل نقلیه صبح شنبه، در گوشه بالا سمت چپ سوار یک ماشین سفید رنگ می شود. (ارسال شده توسط Louis Mallet-Paret)

شواهد حاکی از آتش سوزی است: نجات آتش

با توجه به Cpl. کریستال اولین، سخنگوی Kamloops RCMP، شاهدان گزارش دادند که در نزدیکی صحنه آتش‌سوزی، دو نفر را مشاهده کردند که لباس سیاه پوشیده بودند و یک مدل جدید، هوندا CRV یا SUV رنگ روشن را رانندگی می‌کردند.

“اینها [fire incidents] اعتقاد بر این است که به دلیل زمان و نزدیکی آنها به هم مرتبط هستند.” سپیده دم کملوپس.

اگرچه ایولین آتش‌سوزی را به عنوان علت تایید نکرد، اما اسکات کارپیاک، دستیار رئیس عملیات امداد آتش‌نشانی کاملوپس، گفت که شواهد در این راستا نشان می‌دهند.

کارپیاک گفت: در صحنه قوطی های گاز وجود داشت که متعلق به هیچ یک از ساکنان همسایه نبود.

“[The] حوله کاغذی و دستمال توالت ظاهراً می توانستند به عنوان منبع احتراق استفاده شوند که هیچ کدام متعلق به هیچ یک از ساکنان نیست.

آتش سوزی زباله در مرکز شهر

داده‌های اخیر آمار کانادا نشان می‌دهد که حوادث آتش‌سوزی در Kamloops که بیش از 97000 نفر در آن زندگی می‌کنند، افزایش یافته است – که از 30 مورد در سال 2017 به 42 مورد در سال 2021 افزایش یافته است.

علاوه بر آتش سوزی وسایل نقلیه، RCMP از پنج آتش سوزی زباله در مرکز شهر کاملوپس در اواخر عصر دوشنبه، همراه با یک حادثه صبح روز سه شنبه که در آن یک مظنون علف ها را در محله شمال شور آتش زد، گزارش داد.

در حالی که پلیس مشخص نکرده است که آیا این موارد مرتبط هستند یا خیر، آنها معتقدند که این اقدامات تصادفی نیستند.

ایولین از تایید ارتباط بین آتش‌سوزی‌های اوایل هفته و آتش‌سوزی خودرو در روز شنبه خودداری کرد و از مردم خواست که وحشت نکنند.

«ما همچنان مردم را تشویق می‌کنیم که مراقب باشند [and] مواظب محله خود نیز باشید.» او گفت.