چه کسی باید برای تامین برق چراغ های خیابان یک بزرگراه هزینه کند؟ شهردار شهر کوچک، استان مخالف است

شهردار یک جامعه کوچک بریتیش کلمبیا می‌گوید شهرداری قبض برق چراغ‌های خیابان‌های جدید بزرگراه را در حوزه قضایی خود پوشش نمی‌دهد و به جای آن استان باید قبض برق را پرداخت کند.

شهردار مرلین بلک‌ول از کلیرواتر، در حدود 111 کیلومتری شمال کاملوپس، می‌گوید BC Hydro از منطقه خواسته تا قبض برق چراغ‌های خیابانی جدید نصب شده در بخشی از بزرگراه 5 را که از میان کلیرواتر می‌گذرد، پرداخت کند.

اداره برق پس از آنکه متوجه شد نه شهرداری و نه استان صورتحساب چراغ های قدیمی خیابان را پرداخت نکرده اند، این درخواست را مطرح کرد.

چراغ‌های LED جدید در اوایل سال جاری به عنوان بخشی از طرح BC Hydro برای جایگزینی بیش از 90000 چراغ خیابانی در استان که از لامپ‌های با پلی‌کلره بی‌فنیل‌های سمی (PCB) استفاده می‌کنند تا پایان سال 2025 نصب شد.

نور بنفش روی تیر چراغ برق.
BC Hydro اخیراً به عنوان بخشی از طرح این شرکت برای جایگزینی بیش از 90000 چراغ خیابان با استفاده از لامپ با یک ماده سمی، چراغ های LED خیابانی را در بخشی از بزرگراه 5 در Clearwater، BC نصب کرده است. (Aastha Shetty/CBC)

تامین برق این لامپ ها برای منطقه ای که نزدیک به 2400 نفر در آن زندگی می کنند، سالانه بیش از 2500 دلار هزینه دارد.

بلک ول استدلال می کند که استان باید این هزینه را بپردازد زیرا چراغ های قدیمی در دسامبر 2004 نصب شده بودند، سه سال قبل از اینکه کلیرواتر به عنوان شهرداری ثبت شود.

او می‌گوید از وزارت حمل‌ونقل و زیرساخت‌ها خواسته است که قبض چراغ‌های جدید را پوشش دهد، اما این وزارتخانه نپذیرفت زیرا این چراغ‌ها در حوزه قضایی کلیرواتر قرار دارند.

بلک‌ول اضافه می‌کند که طبق گفته‌های این وزارتخانه، BC Hydro ممکن است هر زمان که بخواهد چراغ‌ها را حذف کند، در صورتی که منطقه مایل به پرداخت هزینه برق نباشد.

“بوروکراسی در بهترین حالت”: شهردار

بلک ول برای ابراز ناامیدی به رسانه های اجتماعی رفت و در مورد تعطیلی بخش بزرگراه 5 در منطقه به شوخی گفت تا یک مسابقات هاکی خیابانی را در تلاش برای جمع آوری بودجه برگزار کند.

او به مجری شلی جویس در CBC گفت: «این در بهترین حالت بوروکراسی است سپیده دم کملوپس.

“دیوانگی مضحک این – فقط باید سر خود را برای آن تکان دهید.”

با توجه به ق.م قانون شهرداریشورای شهر ممکن است آیین‌نامه‌هایی را برای تنظیم روشنایی بزرگراه‌ها اتخاذ کند، مانند تعیین جریمه برای خسارات و اخذ مالیات بر دارایی برای تامین مالی چراغ‌ها.

با این حال، مشخص نمی کند که اگر چراغ ها قبل از تشکیل شهرداری نصب شده باشند، چه باید کرد.

سپیده دم کملوپس8:04کلیرواتر خواستار پرداخت قبض 8 چراغ خیابان یتیم شد

پس از اینکه BC Hydro شروع به به‌روزرسانی چراغ‌ها در سراسر استان کرد، هشت چراغ خیابان را در امتداد بزرگراه 5 در کلیرواتر کشف کرد که صورت‌حساب دریافت نمی‌کردند. اکنون، مرلین بلکول، شهردار منطقه، می گوید که از شهرداری او خواسته شده است تا هزینه برق را بپردازد. BC Hydro و وزارت حمل و نقل و زیرساخت می گویند که آنها در حال کار با منطقه برای ارائه راه حل هستند.

BC Hydro در بیانیه ای ایمیلی به سی بی سی نیوز گفت که در زمان نصب، وزارت حمل و نقل و زیرساخت مالک چراغ های خیابان بزرگراه در کلیرواتر بود، اگرچه نگفت که آیا این موضوع همچنان ادامه دارد یا خیر.

با این حال BC Hydro معتقد است که شهرداری ها باید هزینه چراغ های خیابان را در حوزه قضایی خود بپردازند.

آنها در بیانیه می گویند: “بدون انصاف نسبت به سایر شهرداری ها و پرداخت کنندگان نرخ، BC Hydro نمی تواند هزینه های مربوط به این چراغ های خاص در امتداد بزرگراه 5 را تقبل کند.”

وزارت حمل و نقل در بیانیه ای به سی بی سی نیوز گفت که “نیازی به حذف هیچ یک از چراغ ها نیست” و با BC Hydro و منطقه برای “تأیید اقدامات بعدی” ملاقات خواهد کرد.

“آن بیرون می تواند به شدت تاریک شود”

جیم ناگل، که در کاملوپس زندگی می‌کند و چهار دهه است که برای شرکت حمل‌ونقل محلی Arrow کار می‌کند، می‌گوید که هر هفته به عنوان بخشی از کارش شب‌ها از طریق Clearwater در بزرگراه 5 رانندگی می‌کند.

ناگل از ولایت و ولسوالی می خواهد که برای ایمنی رانندگان و عابران پیاده، چراغ های خیابان ها را به ویژه چراغ های خیابان ها در شاهراه ها حفظ کنند.

او گفت: “مایه شرمساری است که… آنها شروع به صحبت در مورد نیشگون گرفتن سکه ها اینجا و آنجا کرده اند و انگشت خود را به سمت کسی که صورتحساب را پرداخت می کند نشان می دهند – نوعی بازی است که به این نتیجه می رسد.”

“بدون آنها می تواند به شدت تاریک شود.”