چه کسی ساری را پلیس خواهد کرد؟ این استان قرار است امروز تصمیم خود را در مورد انتقال از RCMP اعلام کند

انتظار می رود امروز تصمیمی در مورد آینده پلیس در ساری، دومین شهر بزرگ بریتیش کلمبیا از نظر جمعیت گرفته شود.

وزیر امنیت عمومی و وکیل عمومی مایک فارنورث قرار است درخواست استان را در مورد تایید درخواست شهردار برندا لاک برای توقف انتقال چند ساله به خدمات پلیس ساری (SPS) و بازگشت به بخش محلی RCMP اعلام کند.

این دومین تصمیمی است که فرنورث خواهد گرفت در چهار سال ساخته شودلاک امیدوار است تا تلاش های داگ مک کالوم شهردار قبلی را برای ایجاد یک نیروی شهرداری در شهر درست در جنوب شرقی ونکوور معکوس کند.

در حالی که پلیس تحت صلاحیت شهرداری است، شهرها برای تغییر خدمات پلیس خود نیاز به تأیید استانی دارند قانون پلیس BC. فارنورث گفته است که استان در تصمیم گیری خود عوامل متعددی را در نظر خواهد گرفت.

ترکیبی از یک مرد سفید پوست طاس و یک زن سفیدپوست با موهای بلوند.
مایک فارنورث، وزیر ایمنی عمومی و برندا لاک، شهردار ساری، طی پنج ماه گذشته پس از رای شورای شهر به توقف انتقال به اداره پلیس شهری، مجبور شده‌اند در چندین بحث پشت سر هم شرکت کنند. (بن نلمز/سی بی سی)

او در ژانویه، زمانی که از شهر جزئیات بیشتری در مورد کارکنان و تعداد کارمندانی که تحت تأثیر قرار خواهند گرفت، گفت: «انتقال پلیس در ساری بی‌سابقه و پیچیده است و نیاز به تحلیل کامل و عمیق دارد».

معکوس کردن انتقال از RCMP به SPS یکی از وعده های کلیدی لاک قبل از انتخاب او در اکتبر گذشته بود. او در حال حاضر دارای اکثریت اندک در شورایی است که این تصمیم را تصویب کرد به طور رسمی از استان بپرسید برای یک معکوس

تصمیم برای معکوس کردن انتقال منجر به لجن‌افکنی سیاسی از همه طرف‌های بحث پلیس شده است، به طوری که لاک ادعا می‌کند «شیطنت سیاسی» علیه SPS، SPS ادعا می‌کند شهر مردم را در مورد هزینه‌ها گمراه کرده است، و شهرداران بقیه مترو ونکوور. انتقاد از نحوه صحبت لاک در مورد این موضوع.

بیش از 300 افسر SPS در کنار RCMP در این شهر مستقر شده اند که طبق آخرین سرشماری تقریباً 570000 نفر جمعیت دارد، از زمانی که این نیرو به طور رسمی در اوت 2020 ایجاد شد.

بر اساس برآوردهای کارکنان که در اوایل سال جاری منتشر شد، نگه داشتن هر دو نیروی پلیس به طور همزمان در سطوح کارکنان جزئی، 8 میلیون دلار اضافی در ماه برای شهر هزینه دارد و عامل اصلی افزایش تاریخی بالای مالیات بر دارایی است.

یک مرد سفیدپوست خندان با کت و شلوار آبی تیره در کنار خودروی شاسی بلندی ایستاده است که این کلمات روی آن نقش بسته است.
شهردار ساری، داگ مک کالوم، در نزدیکی ماکت یک سرویس پلیس ساری در طول یک آدرس شهری در ماه مه 2019 ایستاده است. SPS به طور رسمی کمی بیش از یک سال بعد ایجاد خواهد شد. (بن نلمز/سی بی سی)