چه کسی قوانین کار از راه دور را تعیین می کند؟ این یک مسئله کلیدی در اعتصاب PSAC است

رئیس هیئت خزانه داری، دپارتمان فدرال که با کارگران اعتصابی اتحادیه خدمات عمومی کانادا (PSAC) مذاکره می کند، روز دوشنبه به این موضوع اشاره کرد که چرا قوانین کار از راه دور بهتر است توسط مدیران دپارتمان وضع شود تا اینکه در یک قرارداد جدید تنظیم شوند.

بسیاری از بخش ها عمدتاً در طول اولین تعطیلی COVID-19 بیش از سه سال پیش عملاً کار می کردند و دولت فدرال یک بار پیشنهاد کرد که این ترتیب می تواند برای برخی از کارگران دائمی شود.

با تکامل همه‌گیری – و منقضی شدن قراردادها با گروه‌های PSAC که اکنون قابل توجه بودند – رویکرد به جایی که مردم باید کار کنند به انتهای دیگر آونگ تغییر کرد.

از طریق توقف، شروع و مطالعات، دولت در دسامبر 2022 اعلام کرد که کارگران آن عموماً باید دو تا سه روز در هفته در ماه های اول سال 2023 به دفتر بازگردند.

رهبران اتحادیه، از جمله آنهایی که در PSAC بودند، قبل و بعد از آن اعلامیه عقب نشینی کردند. PSAC گفت که اعضای آن به همان اندازه که در دفتر کار می کنند از راه دور کار می کنند و محافظت از کار از راه دور در یک قرارداد جدید دلیل اصلی قابل توجه بودن آن است.

کریس آیلوارد، رئیس ملی PSAC، یکشنبه به CBC گفت: «ما می‌خواهیم مطمئن شویم که همه می‌دانند قوانین بازی چیست و اگر این قانون به‌طور منصفانه و مداوم اعمال نشود، اعضای ما می‌توانند از آن استفاده کنند.»

وی به بودجه فدرال 2022 اشاره کرد و گفت که اگر به این معنی باشد که دولت می تواند برخی از ساختمان ها را بفروشد، کار از راه دور می تواند میلیاردها دلار در سال صرفه جویی کند.

شخصی در اعتراضی تابلویی با پیامی طولانی در مورد چالش های کار در دفتر در دست دارد.
هفته گذشته کریستین گریفین تابلویی در حمایت از کار از راه دور در یک گردهمایی PSAC در مجتمع دولتی Tunney’s Pasture در اتاوا در دست دارد. (جوزف تونی/سی بی سی)

مونا فورتیر رئیس هیئت خزانه داری به رادیو CBC گفت صبح اتاوا روز دوشنبه او معتقد است که قوانین باید در سطح مدیریتی در هر بخش تنظیم شود زیرا آنها به ارزیابی نحوه ارائه بهترین خدمات ادامه می دهند.

میزبان هالی کاتنام از فورتیه پرسید که چرا این نباید بخشی از یک قرارداد جمعی باشد.

“این عملیات است، این … واقعیت است [could be the subject of a grievance]، مثلا. من فکر می کنم که این حق مدیریت باید به عنوان یک حق مدیریت حفظ شود و من واقعاً معتقدم کار از راه دور یا دورکاری چیزی است که به تغییر ادامه خواهد داد.”

“ما در شرایطی در طول کووید قرار گرفتیم که به ضرورت از خانه باید کار می‌کردیم و سپس شروع به کار هیبریدی کردیم. [work] با طراحی و در حال حرکت بوده اند.”

تماشا | مونا فورتیه در مورد موقعیت کار از راه دور:

فورتیه می‌گوید دورکاری یک «حق مدیریت» است

مونا فورتیه رئیس هیئت خزانه داری به هالی کاتنام میزبان صبح اتاوا گفت که کار از راه دور نباید بخشی از یک قرارداد جمعی باشد زیرا ممکن است موضوع شکایت باشد.

اعتصاب وارد دومین هفته کاری می شود

را اعتصاب ملی برای بیش از 155000 کارمند دولتی فدرال تحت PSAC در 19 آوریل در ساعت 12:01 صبح آغاز شد و وارد دومین هفته کاری خود شده است.

دو گروه تحت پوشش اتحادیه همچنان در اعتصاب هستند: یکی شامل تقریباً 120000 کارمند که زیر نظر هیئت خزانه داری هستند و چندین بخش و سازمان دولتی را تشکیل می دهند و دیگری یک گروه مالیاتی کوچکتر با بیش از 35000 کارگر در آژانس درآمد کانادا (CRA) است. ).

کارگران فدرال اعتصابی در یک ایستگاه حمل و نقل در کنار یک مجتمع ساختمانی دولتی.
در این عکس از هواپیمای بدون سرنشین، اعضای اعتصابی و حامیان PSAC در سمت چپ در صف پیکت در چراگاه Tunney هستند. (Michel Aspirot/CBC)

حدود 110000 تا 120000 عضو PSAC واجد شرایط ترک شغل هستند، به محض اینکه کارکنانی را که کارهای ضروری تعیین شده را انجام می دهند، مانند بیمه کار یا حقوق بازنشستگی، در نظر بگیرید.

صف های تبلیغات در سراسر کشور بالا رفته است در حالی که برخی از خدمات دولتی – از جمله مالیات، گذرنامه و مهاجرت – مختل شده است.

قرارداد برای هر دو گروه در سال 2021 منقضی شده است. مذاکرات بین دولت فدرال و دو گروه PSAC در همان سال آغاز شد، اما اتحادیه سال گذشته اعلام بن بست کرد و در زمستان گذشته اعتصاب را اعلام کرد.

PSAC قبلاً برای سال‌های 2021، 2022 و 2023 هر سال 4.5 درصد افزایش حقوق درخواست کرده بود.

جدیدترین پیشنهاد عمومی از سوی دولت به هر گروه، افزایش 9 درصدی در طی سه سال بود که در مجموع با توصیه‌های کمیسیون منافع عمومی شخص ثالث مطابقت داشت.

صبح اتاوا12:09پاسخ رئیس هیئت خزانه داری به انتقادات

مونا فورتیه رویکرد خود را برای ایجاد تعادل بین نیازهای کارمندان دولتی و مالیات دهندگان توضیح می دهد.