چکمه‌های مشهور دیتون ونکوور با تغییر نام تجاری اجباری به Wohlford & Co.

یک برند کفش ونکوور که بسیار مورد توجه قرار می گیرد، به دنبال جنجال های مدیریتی و تغییر در مالکیت، مجبور می شود این چکمه را به نام قدیمی خود بدهد.

صاحبان جدید چکمه های Dayton در حال تغییر نام تجاری به Wohlford & Company هستند که به نام بنیانگذار اصلی فروشگاه چارلی وولفورد نامگذاری شده است. تغییر نام تجاری نیز با تغییرات جزئی طراحی همراه خواهد بود.

اما مالکان می گویند که در اصل، برند به سبک اصلی خود وفادار خواهد ماند: سخت و سرکش.

تام پدریکس، یکی از مالکان جدید این شرکت، گفت: «این برند نهایی پسر بد است. “یک چیز سکسی در آن وجود دارد.”

این تغییر نام در پی حکم دادگاه استانداردهای استخدامی صورت گرفت که بر اساس آن، مالک سابق شرکت، اریک هاچینگیم، پس از کسر 50 درصد از حقوق کارکنان و جبران تفاوت با کارت های هدیه دیتون، نیم میلیون دلار دستمزد به کارمندان بدهکار بود.

پدریکس می‌گوید تغییر نام تجاری با انتخاب نیست. Hutchingame، که از آن زمان شرکت را ترک کرده است، هنوز مالک برند اصلی Dayton است – و ثابت شده است که خرید آن برای مالکان جدید بسیار پرهزینه است.

او گفت: “این فوق العاده خسته کننده بود. ما به خوبی می دانیم که این یک برند میراثی است و می خواستیم این برند را حفظ کنیم.”

اما او همچنین می گوید که نام جدید فرصتی برای پیشرفت است. آنها از نزدیک با نوه بنیانگذار اصلی، ری وولفورد، برای احیای نام تجاری و در عین حال حفظ سبک کلاسیک آن، همکاری خواهند کرد.

ری ولفورد از هفت سالگی برای این شرکت کار می کرد و در نوجوانی به عنوان یک برش چرم آموزش دید.

او می گوید در 20 سال گذشته، این برند از تکنیک و کیفیت تولید اصلی خود دور شده است. برنامه بازگشت به آن ارزش هاست.

او گفت: “یک برنامه محکم وجود دارد که در آن از افرادی مانند من که در واقع این محصولات را برای سال ها و سال ها ساخته اند، ورودی دریافت می شود. این به نوعی به ریشه های آن برمی گردد.”

ولفورد می گوید از بازگشت به تیم و تولید محصولات خوب هیجان زده است.

او گفت: «این راهی برای حرکت رو به جلو، اما حفظ تمام تاریخ است.

پدریکس می گوید این چکمه ها همچنان در ونکوور ساخته می شوند.

برند نمادین

Dayton Boots که از سال 1946 فروشگاه کارخانه ایست ونکوور خود را راه اندازی کرده است، به خاطر چکمه های چوبی و کار با کیفیت بالا به محبوبیت رسید.

اما چکمه بلک بیوتی که در ابتدا توسط مالک فروشگاه‌های بزرگ وودوارد، چارلز وودوارد سفارش داده شد، بود که استایل این برند را تثبیت کرد و تبدیل به چکمه‌ای مورد علاقه برای موتورسواران شد.

«این در جنگل با چوب‌برها و چوب‌برها پرورش یافت. [then] پدریکس گفت که به کافه‌های ونکوور نقل مکان کرد.

یک پلاک آبی که تاریخچه کتاب‌های دیتون را به تفصیل شرح می‌دهد و چگونگی شروع آن‌ها به عنوان چکمه‌هایی برای چوب‌برها.
فروشگاه کارخانه دیتون بوتز توسط بنیاد میراث ونکوور مکانی مهم تعیین شد. (کارین لارسن/سی بی سی)

این برند به‌طور بدنام با مشکل‌سازان مرتبط شد، زیرا در چندین بار در سراسر استان در دهه 1960 تابلوهای “دیتون مجاز نیست” وجود داشت.

پدریکس می گوید که انتقال این برند تا پایان سال 2023 تکمیل خواهد شد.

ساختمان خیابان هاستینگز همچنان کارخانه چکمه های دیتون نامیده می شود و تابلوی نئونی معروف چکمه های دیتون باقی خواهد ماند.