چگونه والدین باعث شدند این پدر جدید در مصرف پلاستیک و فرهنگ راحتی ما تجدید نظر کند

وقتی استوارت جیلیز پدر شد ، زندگی بسیار شلوغ تر شد – و بلافاصله ، او و همسرش شروع به اعتماد به هر کاری کردند که راحت تر بود.

وی گفت: “كاملاً روشن شد كه ما اشتیاق به راحتی را داشتیم. راحتی در بالای لیست ما بود كه در آن زمان خاص در دنیا به آن نیاز داشتیم.”

ناگهان ، این زوج از اسکوامیش ، پیش از میلاد ، وارد دنیایی از پوشک های یکبار مصرف ، غذا ، لباس و سایر محصولات شدند.

و با این اتکا new جدید نگرانی ای ایجاد شد که با نقش های تازه پیدا شده آنها به عنوان والدین تقویت می شود.

“ما فرزندمان را داشتیم و این موضوع بسیار مهم شد … تأثیر ما بر آینده و نوع جهانی که برای نسل بعدی زندگی می کنیم.”

بنابراین ، جیلیز سفری را برای درک بهتر سهم خود در آلودگی پلاستیک آغاز کرد – سفری که در فیلم جدید ثبت شده است موجودات راحتی.

جیلیز می خواست بیاموزد که سبک زندگی او در این کره خاکی چه عواقبی دارد و چگونه می تواند مسیر حرکت آن را تغییر دهد.

وی گفت: “این روشی است كه جامعه ما به نوعی راه اندازی شده است. ما به نوعی راهنمایی می شویم كه راحتی داشته باشیم و مشاغل از ما می خواهند كه راحتی داشته باشیم زیرا در این صورت احساس خوبی برای ما انسانها می شود.”

“و من فکر می کنم تأثیر سبک زندگی مناسب ما لزوما همیشه واضح نیست.”

موجودات راحتی را در CBC Gem تماشا کنید:

یک عمر مصرف

در ابتدای این مستند ، جیلیز تخمین می زند که یک عمر صرف استفاده و مصرف محصولات روزانه اش می شود.

با شروع جمع اعداد – از جمله 375 تی شرت ، 563 مسواک ، 9125 بار لباسشویی و 19150 قهوه استراحت – تأثیر سبک زندگی او بیشتر آشکار می شود.

به گزارش CleanBC ، در سال قبل از میلاد بیش از 40 درصد پلاستیک فقط یک بار استفاده می شود.

بر اساس گروه حمایت از اقیانوس کانادا ، کانادا بین افراد ، مشاغل و صنایع بیشترین سرانه زباله پلاستیکی را در جهان تولید می کند.

آنا پوزاکا از آزمایشگاه پلاستیک Ocean Wise می گوید ، هر ساله هر کانادایی تقریباً 700 کیلوگرم زباله پلاستیکی تولید می کند – معادل 96 سطل زباله.

پوساکا گفت: “در مکان زیبایی که ما در آن زندگی می کنیم … برای ما آسان است که احساس کنیم به این موضوع ارتباط نداریم و مقدار بستر تولیدی سالانه و تأثیر مخرب آن را بر اکوسیستم ما کاملاً درک می کنیم.”

او می گوید ، بیشتر این زباله های پلاستیکی یا در محل دفن زباله ها یا اقیانوس های ما می پیچد. در سراسر جهان ، اقیانوس کانادا می گوید ، سالانه حدود هشت میلیون تن پلاستیک در اقیانوس های ما پایان می یابد.

مامان هالبه ، تهیه کننده گفت: “ما این چیزها را در محیط خود قرار می دهیم و زندگی ماست. بدون آن نمی توانیم وجود داشته باشیم. موجودات راحتی. “و اگر ما در حال خفه کردن محیط زیست ، به ویژه اقیانوس های خود هستیم ، ما منابع خود را خراب می کنیم.”

Momme Halbe ، تهیه کننده این مستند ، معتقد است سردرگمی در مورد بازیافت نقش زیادی در جلوگیری از کاهش ضایعات پلاستیکی کانادا دارد. (CBC / شاون فاس)

دستورالعمل های غیر استاندارد بازیافت

یکی از بزرگترین چالشهای بازیافت که جیلیز و تیمش کشف کردند لزوما بی علاقگی مصرف کننده نبود ، بلکه سردرگمی مصرف کننده بود.

در سراسر کانادا و در سراسر سال قبل از میلاد ، دستورالعمل های طبقه بندی زباله بین شهرداری ها متفاوت است.

حتی سطل های بازیافت استاندارد در یک دفتر یا گوشه خیابان می تواند یک بازیگر راضی متوقف کند زیرا آنها سوال می کنند که درب ، فنجان و آستین قهوه آماده خود را به کجا بریزند.

هالبه می گوید: “سردرگمی زیادی وجود دارد.”

بنابراین ، در حالی که راحتی منجر به افزایش آلودگی پلاستیک می شود ، راحت تر بازیافت می تواند پاسخی برای تشویق افراد بیشتر به داشتن سبک زندگی با تأثیر کم باشد.

استوارت جیلیز می گوید پدر شدن او را مجبور کرد که فکر کند چه جهانی را می خواهد برای فرزندانش بجا بگذارد. (CBC / شاون فاس)

تغییرات جزئی ایجاد کنید

از نظر جیلی ، تمرکز نه تنها بر روی مشکلات بلکه به راه حل های ساده نیز اهمیت داشت.

به عنوان مثال ، او اغلب خود را در خرید ماست یک نفره برای دخترش می دید. اما هر ظرف به یک قطعه زباله روزانه تبدیل شد و هیچ ظرفیت قابل استفاده مجدد ندارد.

جیلیز گفت: “اگر به كودك خود ماست بدهید یا هر روز از زندگی خود ماست داشته باشید … اگر آن را ضرب كنید ، این خیلی دیوانه است.” “وقتی ما این محاسبات را انجام می دادیم واقعاً نگران کننده بود.”

بنابراین ، در عوض ، او شروع به خرید ظروف بزرگ ماست کرد و آن را برای دخترش در یک فنجان قابل استفاده مجدد سرو کرد.

جیلیز می گوید که او می فهمد تعهد در کاهش ردپای آلودگی پلاستیکی شما می تواند احساس طاقت فرسایی و غیرممکن شود. اما او می گوید ، این ترفند تلاش برای رسیدن به کمال نیست.

وی گفت: “من فکر می کنم آنچه که ما به عنوان افراد و انسان ها در خانواده خود درک کرده ایم این است که ما کامل نیستیم و فقط سعی داریم کمی بهتر عمل کنیم.”

“یک چیز را در زندگی خود تغییر دهید و از آنجا شروع کنید.”