کارشناس می گوید که شروع زودهنگام فصل آتش سوزی قبل از میلاد ممکن است به معنای تابستانی پر از شعله نباشد

پس از یک آوریل خنک در بسیاری از بریتیش کلمبیا، روزهای آغازین ماه می تغییر ناگهانی به هوای گرم را به همراه داشت – و نه فقط گرم، بلکه در برخی نقاط کاملاً گرم.

برای مثال، دمای اسکوامیش در روز سه‌شنبه 30.4 درجه سانتی‌گراد، مریت به 29 درجه سانتی‌گراد رسید و کلونا به 26.2 درجه سانتی‌گراد رسید. در بخش شمالی استان، فورت سنت جان بالاترین دمای 24.2 درجه سانتی‌گراد را ثبت کرد که حدود 11 درجه سانتی‌گراد بالاتر از میانگین تاریخی است. برای 2 می

گرم شدن دما با افزایش فعالیت آتش‌سوزی‌های جنگلی در سراسر استان همزمان شده است و سرویس آتش‌نشانی BC (BCWS) تا صبح چهارشنبه 41 آتش‌سوزی فعال را گزارش کرده است.

به گفته یک کارشناس در دانشگاه تامپسون ریورز (TRU) در کاملوپس، در حالی که شروع زودهنگام فصل آتش سوزی نگران کننده است، لزوماً به این معنی نیست که تابستان سراسر پیش از میلاد پر از شعله های آتش و دود می شود.

مایک فلانیگان، رئیس تحقیقات خدمات پیش بینی، مدیریت اضطراری و علم آتش سوزی در TRU، گفت: «آنها واقعاً جدا هستند.

صحبت با مجری شلی جویس در CBC سپیده دم کملوپسفلانیگان گفت BC در یک “پنجره معمولی بهاری” قرار دارد، دوره زمانی که در آن آتش سوزی به راحتی می تواند شروع شود. او گفت که «سه کلید» در این زمان از سال منجر به آتش‌سوزی‌های جنگلی می‌شود – پوشش گیاهی خشک، منابع اشتعال، و هوای خشک و بادخیز، به‌ویژه اگر دما بالا باشد.

فلانیگان گفت وقتی پوشش گیاهی سبز شد، پنجره بهاری بسته می شود.

فلانیگان گفت: «بنابراین آنچه در بهار اتفاق می‌افتد، واقعاً بر آنچه در تابستان اتفاق می‌افتد تأثیر نمی‌گذارد.

مردی با ژاکت روشن و پیراهن آبی در بیرون ایستاده است و یک دستش روی درخت است.
مایک فلانیگان، یک صندلی تحقیقاتی برای خدمات پیش‌بینی، مدیریت اضطراری و علوم آتش‌سوزی در دانشگاه تامپسون ریورز در کاملوپس، پیش از میلاد، می‌گوید آتش‌سوزی‌های بهاری با آتش‌سوزی‌های تابستانی ارتباطی ندارند، اما می‌گوید ال نینو می‌تواند یک عامل باشد. (کریستینا سیلوا/CBC)

ال نینو می تواند یک عامل باشد

با این حال، برای این تابستان، Flannigan یک هشدار ارائه داد.

وی گفت: نشانه هایی وجود دارد که ممکن است تابستان گرمی داشته باشیم. “به طور کلی، تابستان های گرم به معنای فعالیت آتش سوزی بیشتر است.”

فلانیگان خاطرنشان کرد که این منطقه از یک پدیده اقیانوسی و جوی لا نینا که با هوای سردتر همراه است خارج شده و به سمت پدیده ال نینو حرکت می کند.

او گفت: «و احتمالاً ال نینوی متوسط ​​تا قوی، که عموماً برای تابستان قبل از میلاد هوای گرم و خشک است، به ویژه در اواخر تابستان». بنابراین اگر چنین اتفاقی بیفتد، می‌توان شرایط را برای یک فصل آتش‌سوزی فعال فراهم کرد.»

ژوئن ماه کلیدی برای پیش بینی فعالیت آتش سوزی در اواخر تابستان است

تایلر همیلتون، هواشناس با شبکه آب و هوا، به CBC گفت که میزان بارندگی در ماه ژوئن یک شاخص کلیدی از میزان فعالیت آتش سوزی است که می توان در ماه های اوج جولای و آگوست پیش بینی کرد. او گفت هنوز زود است که بگوییم ماه آینده چقدر باران خواهد بارید.

او گفت: «مدل‌های رایانه‌ای ما به اندازه‌ای پیچیده نیستند که واقعاً با اطمینان، دورنمای بارش در ماه ژوئن را تجزیه و تحلیل کنند. “به طوری که [precipitation amount] زمانی که فصل آتش سوزی در سراسر شمال غرب اقیانوس آرام آغاز شود، به شدت تعیین خواهد شد.

در مورد شرایط آب و هوایی کنونی در سراسر پیش از میلاد، همیلتون گفت که تغییر الگوی آن از شنبه در راه است. او گفت که “جریان خنک تری” از شمال و غرب در حال آمدن است، “که واقعاً به فعالیت آتش سوزی در حداقل دو هفته اول ماه مه استراحت بسیار لازم می دهد.”

آتش سوزی چکه آب تنها آتش سوزی قابل توجه است

از 41 آتش سوزی فعال در پیش از میلاد، فقط آتش سوزی دریپینگ آب، در جنوب شرقی نهر الکسیس در مرکز آتش سوزی کاریبو، به عنوان آتش سوزی قابل توجه طبقه بندی می شود – آتش سوزی که بسیار قابل مشاهده است یا تهدیدی بالقوه برای امنیت عمومی است. تا صبح چهارشنبه، BCWS وسعت آتش سوزی را 209 هکتار تخمین زد و گفت که در حال مهار است.

بریتیش کلمبیا کشور پیشرو در نگرانی در مورد خسارت آتش سوزی: مطالعه

مطالعه جدیدی که این هفته توسط First Onsite، یک شرکت بین‌المللی املاک و بازسازی منتشر شد، نشان داد که تقریباً نیمی از کانادایی‌ها – 46 درصد – نگران خسارات ناشی از آتش‌سوزی‌های جنگلی هستند. این مطالعه نشان داد که بریتیش کلمبیا با 76 درصد، آلبرتا با 55 درصد و آتلانتیک کانادا با 53 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.