کارگران ترانزیت دره فریزر اعتصابی از استان خواستند تا به اختلافات پایان دهد

کارگران اعتصابی ترانزیت در دره فریزر می گویند که دولت استانی باید برای پایان دادن به اعتصابی که بخش های وسیعی از منطقه را بیش از سه هفته بدون خدمات ترانزیت رها کرده است، مداخله کند.

213 کارگر، که توسط CUPE Local 561 نمایندگی می‌شوند، می‌گویند که کارفرمای آنها First Transit از زمان شروع اعتصاب در 20 مارس پای میز مذاکره نیامده است.

BC Transit، یک شرکت کرون، خدمات حمل و نقل عمومی را با First Transit در Abbotsford، Chilliwack، Mission، Agassiz، Harrison و Hope منعقد می کند. HandyDart در طول اعتصاب در سطوح خدمات ضروری در منطقه فعالیت می کند.

لیام او، مذاکره کننده اصلی، “بی سی ترانزیت باید کار خود را انجام دهد و مطمئن شود که سرویس حمل و نقل در حال اجرا است، و اگر آنها این کار را انجام نمی دهند، وزیر مسئول ترانزیت بی سی باید کاری انجام دهد تا مطمئن شود که آنها هستند.” نیل روز چهارشنبه در یک گردهمایی در Chilliwack به CBC News گفت.

تماشا | رهبر اتحادیه می گوید استان باید وارد عمل شود:

مذاکره‌کننده اصلی اتحادیه کارگران دره فریزر می‌گوید کارفرما از دستمزد و حقوق بازنشستگی کم نمی‌کند

لیام اونیل می گوید اگر BC Transit از ابتدا خدمات حمل و نقل را منعقد نمی کرد، اعتصاب طولانی نمی شد.

حداقل 50 کارگر اعتصابی چهارشنبه در Chilliwack گرد هم آمدند تا درخواست خود برای افزایش 32 درصدی دستمزد را تکرار کنند تا آنها را با آنچه که آنها می‌گویند در سایر بخش‌های مترو ونکوور، شیوه‌های برنامه‌ریزی انسانی و طرح بازنشستگی یارانه‌ای از سوی کارفرما پرداخت می‌شود، مطابقت دهند.

First Transit مصاحبه را رد کرد و در بیانیه ای ایمیلی گفت که خطوط ارتباطی همچنان باز هستند.

آخرین پیشنهاد آن به اپراتورها در 16 مارس افزایش 16 درصدی دستمزد را در طول پنج سال ارائه کرد که به گفته سخنگوی آن با روند دستمزد در سراسر بریتیش کلمبیا برابری کرد.

در همین حال، کارگران و اتحادیه‌ها می‌گویند که اپراتورهای حمل‌ونقل در دره فریزر در واقع حدود 32 درصد کمتر از همکارانشان که همان مشاغل را در سایر نقاط سرزمین اصلی انجام می‌دهند، دستمزد دریافت می‌کنند.

اونیل گفت: «این مهم است که به ما احترام گذاشته شود و اعضای ما آنقدر احترام داشته باشند که دستمزد منصفانه ای به ما بپردازند.

بی سی ترانزیت از اظهار نظر در مورد این اختلاف خودداری کرد اما گفت که “به دقت وضعیت را زیر نظر دارد و امیدوار است که طرفین به زودی راه حلی بیابند.”

هری بینز، وزیر کار گفت که با اتحادیه و First Transit تماس گرفته و خدمات میانجیگری را از هیئت روابط کار ارائه کرده است، اما هیچکدام از آنها درخواست کمک نکرده اند.

بینز در بیانیه ای گفت: «من هر دو طرف را تشویق می کنم که فوراً به میز مذاکره بازگردند تا به مناقشه پایان دهند.

مذاکرات ناموفق “بر اساس طرح”

ساکنان دره فریزر بیش از سه هفته است که بدون خدمات حمل و نقل رها شده‌اند و رفت و آمد آنها به محل کار و مدرسه قطع شده است و بسیاری از آنها با قبض‌های سنگین تاکسی و سهم سواری مواجه شده‌اند.

کارگران می گویند که تصمیم به اعتصاب را ساده نگرفتند و حتی دریافت کرایه ها را بدون وقفه در خدمات حمل و نقل برای ماه قبل از نشان دادن First Transit متوقف کردند.

الیزابت روکس که 12 سال راننده و مربی بوده است در تظاهرات چهارشنبه به CBC گفت: “ما می خواهیم به جوامع خدمت کنیم. ما می خواهیم اتوبوس ها را رانندگی کنیم، اما می خواهیم با ما منصفانه رفتار شود.”

روکس می‌گوید: «اگر توافقی به دست نیاوریم، بسیاری از ما نمی‌توانیم بمانیم، زیرا با افزایش هزینه همه چیز، به جز دستمزدمان، دیگر قابل دوام نیست.»

تماشا | راننده اتوبوس می خواهد با پرداخت منصفانه به جاده بازگردد:

کارگر ترانزیت فریزر ولی می‌گوید می‌خواهد سر کار بازگردد

الیزابت روکس که به مدت 12 سال یک اپراتور حمل و نقل و مربی بوده است، گفت: اقدامات اعتصاب به سادگی انجام نشد.

اونیل می گوید که ماه ها مذاکره قبل از شروع اعتصاب در 20 مارس انجام شد، اما First Transit روی دستمزد یا حقوق بازنشستگی تسلیم نشد.

رهبران اتحادیه، اعتصاب طولانی‌مدت را در وهله اول دولت استانی و BC Transit را به دلیل انعقاد قرارداد با این سرویس مقصر دانستند.

هرمندر سینگ کیلی، دبیر خزانه داری فدراسیون کار بریتیش کلمبیا، گفت: «هیچ مذاکره معناداری در حال انجام نیست، و این بر اساس طراحی است.