کارگزار وام مسکن ویکتوریا تعلیق شد زیرا رگولاتوری به «میلیون‌ها دلار اختلاس شده» اشاره می‌کند

کارگزار وام مسکن ویکتوریا که تقریباً یک چهارم میلیارد دلار به سرمایه گذاران بدهکار است، توسط تنظیم کننده خدمات مالی تاج و تخت به دلیل عدم صداقت، صداقت و حرفه ای بودن تعلیق شده است.

گرگ مارتل و شرکتش وام مسکن خود را بخرید، موضوع دعاوی مدنی متعدد و رسیدگی به وصول به دستور دادگاه هستند که تلاش می‌کنند راز آنچه را که برای ۲۲۶ میلیون دلار از دست‌رفته وجوه سرمایه‌گذار رخ داده است، باز کنند.

بر اساس تصمیم اداره خدمات مالی BC (BCFSA)، تحقیقات اولیه در مورد مارتل نشان می‌دهد که او «میلیون‌ها دلار از صندوق‌های سرمایه‌گذاری وام پل را برای منافع شخصی اختلاس کرده، شرایط توافق‌های سرمایه‌گذاری را انجام نداده، به جستجوی سرمایه‌گذاری‌های جدید ادامه داده است. پس از اینکه قبلاً در قبال وام های موجود نکول کرده بود و از چندین دستور دادگاه عالی بریتیش کلمبیا پیروی نکرد.

BCFSA گفت که در اوایل آوریل شروع به دریافت شکایات از سوی سرمایه گذاران مبنی بر عدم پرداخت های مارتل کرد. برخی همچنین این نگرانی را مطرح کردند که SYOM فیش‌های مالیاتی جعلی T5 صادر می‌کند و سرمایه‌گذاران را با قبوض مالیاتی قابل توجهی در قبال پولی که هرگز پرداخت نکرده است، می‌گذارد.

بیش از یک شاکی در مورد ترس خود از سرمایه گذاری در یک کلاهبرداری مالی به BCFSA نوشتند.

“من به این باور رسیده‌ام که همه چیز یک طرح پونزی است. این شرکت با این درآمد موهومی T5های تقلبی صادر کرده است که منجر به دریافت صورت حساب‌های مالیاتی کلانی برای من شده است. [Old Age Security] یک شاکی نوشت.

تصمیم BCFSA خاطرنشان می کند که اداره پلیس ویکتوریا در حال تحقیق در مورد مارتل و شرکتش است و این موضوع را مطرح می کند که ممکن است در مقطعی به جرم تبدیل شود.

مکان مارتل نامشخص است. وکیل او ریچی کلارک گفت که او خارج از کشور است اما قصد بازگشت دارد.

سرمایه گذاران و بازرسان از عدم همکاری مارتل ناامید شده اند.

کلارک به سی‌بی‌سی مارتل گفت که نمی‌توانست ضرب‌الاجل برای اسناد صادر شده توسط دادگاه را رعایت کند، زیرا با رمزهای عبور مورد نیاز برای دسترسی به پرونده‌هایش مشکل داشت.

این موضوع در 9 ژوئن به دادگاه عالی BC در ونکوور باز می گردد.