کانادا با پیروزی 3-2 مقابل بلژیک به فینال جام بیلی ژان کینگ راه یافت

غلبه بر سختی‌ها، پیروزی بزرگی را برای برخی از برترین تنیسورهای زن کانادایی در این آخر هفته رقم زد.

پس از از دست دادن بازیکن برتر خود به دلیل مصدومیت و تماشای کنار گذاشتن هم تیمی خود، کانادایی ها برای پیروزی 3-2 مقابل بلژیک در مسابقات مقدماتی جام بیلی ژان کینگ در ونکوور استقامت کردند.

این اولین بار در چهار دیدار است که کانادا بر بلژیک در رقابت های جام جهانی تنیس زنان برتری می یابد.

گابریلا دابروسکی، متخصص دو نفره، درباره این رقابت دو روزه گفت: “فراز و نشیب های زیادی، یک ترن هوایی کامل.” ما فکر می‌کردیم که زمین خورده و خارج شده‌ایم. نبودیم. و فکر می‌کنم این فقط نشان‌دهنده انعطاف تک تک بازیکنان ما در این تیم است. این واقعاً خاص بود.»

دابروفسکی و لیلا فرناندز با پیروزی 6-1، 6-2 مقابل کرستن فلیپکنز و گریت مینن در بازی های دو ضرب، جایگاه کانادا را در فینال های نوامبر تضمین کردند.

در اوایل روز، فرناندز از لاوال، کوئه، برای پیروزی 4-6، 7-5، 6-2 مقابل یسالین بوناونتوره و مینن کاترین سبوف از تورنتو را با نتایج 6-2، 3-6، 6-3 شکست داد.

کانادا چهار امتیاز اول مسابقه دونفره یک ساعته و چهار دقیقه ای شنبه را پشت سر گذاشت و 1-0 پیش افتاد و به عقب برگشت. دو طرف چندین بار با هم تظاهرات کردند و ملت بومی پیوسته راه هایی برای برتری یافتن پیدا کردند.

تماشا | پیروزی فرناندز و دابروفسکی در مسابقه دوبل تعیین کننده:

کانادا با پیروزی مقابل بلژیک به فینال جام بیلی ژان کینگ صعود کرد

لیلا فرناندز و گابریلا دابروسکی با پیروزی 6-1 و 6-2 مقابل کرستن فلیپکنز و گریت مینن از بلژیک شنبه شب در ونکوور، جایگاه کانادا را تضمین کردند.

دابروفسکی نشان داد که چرا در اواسط ست اول در رده بندی دونفره زنان جهان در رده هفتم قرار دارد، با ضربه زدن ماهرانه یک شوت بک هندی بر روی تور برای پایان دادن به یک رفت و برگشت طولانی و برتری 5-1 کانادا را نشان داد.

فرناندز در حالی که سومین مسابقه خود را در دو روز انجام می‌داد، خسته به نظر می‌رسید، و در سراسر زمین می‌دوید تا توپ‌ها را جمع‌آوری کند و با استفاده از فورهند قدرتمند خود، آنها را به بلژیکی‌ها برگرداند.

“بازی با [Dabrowski] فرناندز گفت: “او یک متخصص دوبل فوق العاده است. او دادگاه را بسیار زیبا می بیند و من آن را با او تجربه می کنم. این چیزی است که دوست دارم یاد بگیرم و در طول مسیر در آن بهتر شوم.”

فرناندز – شماره 50 در رده بندی انفرادی WTA – روز جمعه با نتیجه 6-0، 6-3 مقابل یانینا ویک مایر پیروز شد، اما در اوایل مسابقه انفرادی خود مقابل بوناونچره با مشکل مواجه شد.

بلژیکی رتبه 86 که روز جمعه 4-6، 6-4، 6-4 مقابل ربکا مارینو از ونکوور پیروز شد، در ست اول با نتیجه 4-1 پیش افتاد در حالی که فرناندز برای یافتن سرویس خود مبارزه کرد و چهار دابل را به ثمر رساند. خطاهای پنج بازی اول

با پیشرفت مسابقه، این بازیکن 20 ساله کانادایی شروع به مخلوط کردن ضربات خود کرد و حریف خود را به سمت تور جذب کرد و باعث خطا شد. او قبل از اینکه Bonaventure در ست بازی کند نتیجه را به 4-3 کاهش داد.

بازیکنان بارها و بارها امتیازات را در یک ثانیه‌ای که به شدت رقابت می‌کردند، مبادله می‌کردند، بدون اینکه هیچکدام از آن‌ها قدرت را ربودند.

فرناندز به لطف چالشی که ضربه بوناونتورا را درست خارج از بازی قطع کرد، 6-5 پیش افتاد. تماشاگران کانادایی در حالی که او از تغییر بازی به زمین بازمی‌گشت، غرش کردند و فرناندز با شکستن Bonaventure در بازی تعیین‌کننده پاسخ داد.

تماشا | فرناندز در صدر Bonaventure قرار گرفت:

برد بازگشت فرناندز باعث برتری 2-1 کانادا از بلژیک شد

لیلا آنی فرناندز در مسابقه چهارم جام حذفی بیلی ژان کینگ، یسالین بوناونچر از بلژیک را با نتایج 4-6، 7-5، 6-2 شکست داد و کانادا را 2-1 کرد.

فینالیست سابق یو اس اوپن در سومین مسابقه به برتری خود ادامه داد و به بالشتک 3-0 رسید.

بوناونتورا در اواخر ست یک امتیاز بریک به ثمر رساند و نتیجه را 5-2 کرد، اما فرناندز با یک بریک از خودش پاسخ داد و مسابقه 2 ساعته و 26 دقیقه ای را به پایان رساند.

بوناونتورا بعد از بازی دوبل احساساتی بود و در حین صحبت با خبرنگاران اشک هایش را از روی گونه هایش پاک کرد.

او گفت: “این بسیار ناامید کننده است زیرا من این احساس را دارم که خیلی نزدیک بودم تا امتیاز را برای تیم به ارمغان بیاورم.”

“این ناامید کننده است. همه ما خیلی خوب کار کردیم و هفته فوق العاده ای را با هم داشتیم، چنین تیمی عالی و جو خوبی داشتیم. بنابراین ناامید کننده است زیرا ما واقعاً می خواستیم این یکی را ببریم. من ناراحت هستم.”

دومین مسابقه تک‌نفره آن روز، مینن را در سه ست با سبوف شکست داد.

این مسابقه ابتدا به عنوان نبرد بین مارینو و ویک مایر برنامه ریزی شده بود، اما هر دو بازیکن درست قبل از مسابقه پس از مبارزه با بیماری در روز جمعه مبادله شدند.

مارینو در طول بازی خود احساس بیماری کرد و هایدی التاباخ، کاپیتان کانادایی، نمی‌خواست خطری برای قرار دادن او در زمین شنبه در زمین داشته باشد.

او گفت: “ربکا بازی بسیار سختی را انجام داد. از نظر جسمی و روحی خسته کننده بود.” “من فکر می کردم بازی کت، کسی که سرحال است، تصمیم خوبی بود.”

تماشا | مینن سبوف را شکست داد و به مرحله مقدماتی رسید:

مینن بلژیکی سبوف از کانادا را شکست داد تا مسابقه پنجم و سرنوشت ساز را انجام دهد.

Greet Minnen از بلژیک کاترین سبوف کانادایی را با نتایج 6-2، 3-6، 6-3 در بازی انفرادی شنبه شب در مسابقات مقدماتی جام بیلی ژان کینگ در ونکوور شکست داد و مجبور شد یک مسابقه دو نفره را برای تعیین برنده انجام دهد.

ویک مایر روز جمعه مچ پای خود را غلت داد، آسیبی که خدمت را دردناک کرد.

ویک مایر گفت: “بازختن یک چیز است، اما مصدومیت و عدم توانایی کمک به تیم در روز دوم یک چیز دیگر.” “بنابراین این روز واقعاً سختی برای من بود، اما سعی کردم در آنجا باشم و تا آنجا که می‌توانم از تیم حمایت کنم… همه ما تمام تلاش خود را به آن دادیم.

سبوف دیروقت به فهرست کانادا اضافه شد و پس از پاره شدن دو تاندون مچ پایش در مسابقات آزاد میامی در 27 مارس، جایگزین بیانکا آندریسکو بازیکن برتر کانادا شد.

آندریسکو، شماره 27 جهان، در کنار زمین در ونکوور نشسته بود و هم تیمی های خود را تشویق می کرد.

سبوف 24 ساله هفته گذشته پس از شکست مقابل بلیندا بنچیچ، قدرت‌بخش سوئیسی در چارلستون اوپن در 5 آوریل، به رتبه 136 در رده‌بندی بالا رفت.

با این حال، او اعتراف کرد که بازی در مقابل تماشاگران کانادایی “غافلگیرکننده” بود.

سبوف گفت: “من بیشتر به یک محیط آرام عادت کرده ام، در دادگاه 17 باشم و هیچ کس تماشا نمی کند.” “بنابراین کمی تعدیل است، فقط متمرکز ماندن، حتی اگر اتفاقات زیادی در جریان است، سر و صدا و نورهای زیادی سوسو می زنند. فکر می کنم این فقط چیزی است که باید به آن عادت کنم.”

مسابقات مقدماتی ونکوور یکی از 9 مسابقه‌ای است که این هفته در سراسر جهان برگزار می‌شود و برندگان در مکانی که هنوز اعلام نشده به فینال راه پیدا می‌کنند.

سال گذشته، کانادا در مرحله مقدماتی لتونی را شکست داد و به فینال در گلاسکو صعود کرد، جایی که آنها قبل از سقوط به سوئیس در بازی گروهی، ایتالیا را از آن خود کردند. سوئیس قهرمان جهان شد.

پگولا آمریکا را به فینال رساند

جسیکا پگولا با پیروزی 6-1 و 6-3 مقابل جولیا گرابهر از اتریش، ایالات متحده را به فینال جام بیلی ژان کینگ روز شنبه فرستاد.

این پیروزی باعث شد آمریکایی ها 3-0 پیش بیفتند و بهترین تساوی پنج را در دلری بیچ فلوریدا به دست آوردند. Pegula رتبه سوم نیز در مسابقه انفرادی خود روز جمعه پس از شماره 6 Coco Gauff که در شهر خود بازی می کرد، گرابهر را شکست داد. در بازکن

یک تنیس باز زن یک شوت برمی گرداند.
جسیکا پگولا در جریان پیروزی 6-1، 6-3 خود مقابل جولیا گرابهر در روز شنبه در دلری بیچ، فلوریدا، یک شوت برگرداند. (مگان بریگز/گتی ایماژ برای ITF)

فرانسه، اسپانیا، جمهوری چک، قزاقستان، آلمان و ایتالیا نیز در فینال که برای 7 تا 12 نوامبر در مکانی که قرار است مشخص شود، حضور پیدا کردند. این کشورها به سوئیس قهرمان، نایب قهرمان 2022 استرالیا و یک دریافت کننده وایلد کارت در فینال ملحق خواهند شد، در حالی که روز شنبه در دومین روز از مسابقات مقدماتی دو روزه، چند مکان مشخص خواهد شد.

همه آن ملت ها به جز قزاقستان قهرمان جام شده اند. اما اکنون این شانس را دارد که النا ریباکینا، قهرمان فعلی ویمبلدون، در هر دو بازی خود در پیروزی خانگی 3-1 مقابل لهستان پیروز شد و با پیروزی 6-4 و 6-2 مقابل ماگدا لینت در روز شنبه در دیدار رفت، دومین فینال متوالی را برای قزاقستان به دست آورد. آستانه.

“امروز مسابقه سختی بود. من آنقدر احساس خستگی می کردم که حتی در پایان، در طول مصاحبه دادگاه، صادقانه بگویم، سوالات را متوجه نشدم. دیروز حالم بهتر شد، شاید نوعی خستگی ناشی از پرواز و … ریباکینا گفت: بازگشت اخیر از آمریکا به اروپا.

اما همانطور که می گویم، خوشحالم که قزاقستان بار دیگر به فینال جام بیلی ژان کینگ راه یافته و ما می توانیم پرچم کشورمان را در این صحنه بزرگ به اهتزاز در آوریم.

تساوی ایتالیا و اسلواکی در براتیسلاوا، اسلواکی، تنها مساوی بود که مسافت را طی کرد. پس از اینکه میزبان در دو بازی متوالی پیروز شد تا از کسری 2-0 دفاع کند، مارتینا ترویسان و الیزابتا کوچیارتو در بازی دوبل با نتایج 6-4، 4-6، 7-5 بر ویکتوریا هرونچاکوا و ترزا میهالیکووا پیروز شدند.

نتایج دیگر

کارولین گارسیا با برتری 3-1 مقابل بریتانیا با برتری 6-1، 6-7 (10)، 6-1 از هریت دارت، امتیاز پیروزی را برای فرانسه به دست آورد.

مارکتا وندروسوا، نایب قهرمان اوپن فرانسه در سال 2019، جمهوری چک را با نتیجه 3-1 مقابل اوکراین برد و پس از تهاجم روسیه به اوکراین، به ترکیه منتقل شد.

نوریا پاریزاس دیاز برای دومین روز متوالی پیروز شد و اسپانیا 3-1 مکزیک را شکست داد. و آلمان با نتیجه 3-1 برزیل را شکست دادند.

اسلوونی از 0-2 عقب افتاد تا رومانی را در یک بازی مساوی شکست دهد که برای پایان مرحله مقدماتی به یک روز اضافه نیاز داشت زیرا باران پس از تقسیم چهار بازی انفرادی تیم ها در کوپر، اسلوونی، بازی دوگانه تعیین کننده را متوقف کرد.

با از سرگیری صبح یکشنبه در ست اول 3-3، میزبان بازگشت خود را با پیروزی 4-6، 6-2، 6-4 تکمیل کرد. این هشتمین بار در تاریخ جام بیلی ژان کینگ بود که یک تیم با نتیجه 0-2 پیروز شد و اولین بار از زمانی که فرانسه 3-2 ایتالیا را در سال 2015 شکست داد.