کش کریک 1 ملک را تخلیه کرد و به دلیل سیل وضعیت اضطراری محلی اعلام کرد

ساکنان خانه ای در نزدیکی Cache Creek – در حدود 80 کیلومتری غرب کاملوپس – به دلیل اعلام وضعیت اضطراری محلی به دلیل سیل که “تهدید قریب الوقوع برای مردم و اموال” در بعد از ظهر یکشنبه در این روستا اعلام شد، دستور تخلیه داده شده است.

بر اساس صفحه فیس بوک شهرداری، روستا در ساعت 3:45 بعد از ظهر روز یکشنبه به دلیل خطرات سیل وضعیت اضطراری محلی اعلام کرد و این دستور تا اواخر عصر یکشنبه به قوت خود باقی ماند.

در پست شهرداری آمده است: «در حال حاضر یک ملک در دست تخلیه است. “RCMP قبلاً با مالک ملک در تماس بوده است. هیچ ملک دیگری در حال حاضر تحت هشدار تخلیه یا دستور تخلیه نیست.”

جان رانتا، شهردار کش کریک، در بیانیه روز یکشنبه گفت که وضعیت اضطراری محلی تا نیمه شب 6 مه برقرار خواهد بود.

او در اوایل روز به سی‌بی‌سی نیوز گفت که ساکنان باید از کناره‌های رودخانه دوری کنند و در عین حال امیدوارند شرایط بهبود یابد.

او گفت: “امیدواریم ذوب پایان یابد و باران نباریم و این بزرگترین نعمتی است که می توانیم داشته باشیم این است که بسته برفی که کش کریک را تغذیه می کند به زودی از بین می رود.”

روز یکشنبه، مرکز پیش‌بینی رودخانه بریتیش کلمبیا، برای رودخانه تامپسون پایینی از جمله Cache Creek، Deadman River، Criss Creek، و رودخانه Bonaparte، سیل‌بانی صادر کرد.

دیده بان سیل به این معنی است که سطح رودخانه در حال افزایش است و به کرانه ها نزدیک می شود یا ممکن است از آن فراتر رود. ممکن است سیل در مناطق مجاور رودخانه های آسیب دیده رخ دهد.

مرکز پیش بینی اعلام کرد که دمای بالاتر در چند روز گذشته نرخ ذوب برف را تسریع کرده است که باعث بالا آمدن چندین رودخانه در اطراف قبل از میلاد شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «با ادامه دمای بیش از حد نرمال در هفته آینده، افزایش مستمر رودخانه‌ها در سراسر منطقه پیش‌بینی می‌شود، با افزایش احتمال خطر سیل در رودخانه‌های دیگر طی روزهای آینده».

مرکز پیش بینی همچنین توصیه ای برای جریان بالا برای بخش هایی از منطقه کوتنای صادر کرد.

روز جمعه، استان با صدور بیانیه‌ای، بریتیش کلمبیایی‌ها را تشویق کرد تا با انتقال تجهیزات به مناطق مرتفع، پاکسازی ناودان‌ها و گوشه‌ها و نصب موانع کیسه‌های شن، برای سیل احتمالی بهاری آماده شوند.