کمبود راننده اتوبوس باعث می‌شود که برخی از دانش‌آموزان بریتیش کلمبیا در ناحیه مدرسه سوکه از مدرسه غیبت کنند

برخی از کودکانی که در منتهی الیه جنوبی جزیره ونکوور در بریتیش کلمبیا زندگی می کنند، از آنجایی که کمبود راننده اتوبوس اخیراً منطقه مدرسه سوک را مجبور به لغو چندین مسیر کرده است، مدرسه را از دست داده اند.

طی دو هفته گذشته، روزانه حداقل یک مسیر اتوبوس در این منطقه لغو شده است و در برخی روزها دو یا سه مسیر لغو شده است.

منطقه مدرسه سوک شامل سوک، لنگفورد، کولوود و متچوسین است و روزانه 39 مسیر را اجرا می کند. در حال حاضر 44 راننده پرسنل هستند.

اسکات استینسون، سرپرست و مدیر عامل منطقه گفت که دقیقاً نمی‌دانیم چند دانش‌آموز به دلیل لغو اتوبوس کلاس را از دست داده‌اند، اما 4000 دانش‌آموز به اتوبوس‌ها تکیه می‌کنند.

استینسون گفت: «اگر ما رانندگانی داریم که غایب هستند، حاشیه بسیار کمی برای ما است که بتوانیم آن را کنار بگذاریم.

استینسون می‌گوید که این منطقه کارکنانی دارد که معمولاً راننده اتوبوس نیستند، اما مجوز رانندگی در اتوبوس را دارند، از جمله مدیر حمل‌ونقل و مکانیک اتوبوس.

او می گوید که این موضوع بخشی از کمبود گسترده تر و جهانی کمبود راننده اتوبوس است و ولسوالی فعالانه در تلاش است تا رانندگان بیشتری را جذب کند.

کمبود راننده اتوبوس همچنین بر دانش‌آموزان در ساری و پرنس جورج و همچنین در استان‌های دیگر مانند آلبرتا و انتاریو تأثیر گذاشته است.

پدر و مادر خسته

جانیس هوچین، مادر سوک می‌گوید در حالی که کنسلی‌ها در چند هفته گذشته در مسیر فرزندانش نبود، خانواده قبلاً کنسلی را تجربه کرده‌اند.

یک ماه پاییز گذشته بود که مسیر آنها حداقل یک تا دو بار در هفته لغو می شد.

او گفت: «والدین از عدم اطمینان خسته شده‌اند.

با کمی انعطاف، او همچنان می‌توانست دو فرزندش را در زمان لغو به مدرسه برساند، اما برای برخی خانواده‌ها، اتوبوس مدرسه تنها گزینه آنهاست.

“برای برخی دیگر از والدین این یک ناراحتی بزرگ و بزرگ است.”

او می‌گوید معمولاً شب قبل از لغو یک مسیر به خانواده‌ها اطلاع داده می‌شود، اما گاهی اوقات تا حدود ساعت 6 صبح صبح روز لغو به آنها هشدار داده نمی‌شود.

گاهی اوقات، زمانی که فرزندانش منتظر اتوبوس بودند، این اخطار را دریافت می کرد.

هوچین گفت: «این چیزی است که آنجا را سخت می‌کند، زیرا زمانی برای انجام برنامه‌های دیگر ندارید.

او گفت که لغو مسیرهای اتوبوس از زمان همه‌گیری COVID-19 بدتر شده است.