کمیسر حریم خصوصی می گوید، فروشگاه های Canadian Tire در بریتیش کلمبیا قوانین حفظ حریم خصوصی در مورد فناوری شناسایی چهره را زیر پا گذاشته اند.

کمیسیونر حریم خصوصی بریتیش کلمبیا به این استان توصیه می کند قوانین حفاظت از اطلاعات خود را اصلاح کند، زیرا تحقیقات وی نشان داد چندین فروشگاه Canadian Tire با استفاده از فناوری تشخیص چهره بدون اطلاع رسانی مناسب به مشتریان، قوانین حریم خصوصی را نقض می کنند.

مایکل مک ایوی روز پنجشنبه گفت که BC باید قانون خدمات امنیتی و قانون حفاظت از اطلاعات شخصی خود را برای تنظیم بهتر فروش فناوری هایی که اطلاعات بیومتریک را جمع آوری می کنند و ایجاد تعهدات گزارش دهی بیشتری برای کسانی که از آن استفاده می کنند، سخت تر کند.

McEvoy در بیانیه ای گفت: “اطلاعات بیومتریک گرفته شده توسط سیستم های (تشخیص چهره) – نمایش ریاضی دقیق و منحصر به فرد چهره شما – بسیار حساس است.

گزارش دفتر کمیسر اطلاعات و حریم خصوصی می‌گوید که چهار فروشگاه Canadian Tire که از فناوری تشخیص چهره استفاده می‌کردند، به‌اندازه کافی مشتریان خود را مطلع نکردند و رضایتی برای جمع‌آوری اطلاعات دریافت نکردند.

گزارش McEvoy همچنین توصیه می‌کند که Canadian Tire یک برنامه مدیریت حفظ حریم خصوصی قوی ایجاد و حفظ کند، حتی اگر خرده‌فروش گفت که فناوری‌های بیومتریک را از فروشگاه‌های BC خود حذف کرده و اطلاعات جمع‌آوری‌شده را از بین برده است.

او گفت حتی اگر فروشگاه‌ها مجوز گرفته بودند، باز هم باید هدف معقولی برای جمع‌آوری اطلاعات نشان می‌دادند، که تحقیقات نشان داد آنها این کار را انجام نداده‌اند.

تحقیقات به این نتیجه رسید که چهار فروشگاهی که از فناوری تشخیص چهره برای جمع‌آوری اطلاعات بیومتریک از مشتریان بین سال‌های 2018 تا 2021 استفاده کرده‌اند، قانون حفاظت از اطلاعات شخصی استان را نقض کرده‌اند.

یک دوربین امنیتی
یک دوربین امنیتی که در ماه می 2019 در منطقه مالی سانفرانسیسکو تصویر شده است. گزارشی از کمیسر حریم خصوصی BC می‌گوید 4 فروشگاه Canadian Tire که از فناوری تشخیص چهره استفاده می‌کردند، به‌اندازه کافی مشتریان را مطلع نکردند و رضایتی برای جمع‌آوری اطلاعات دریافت نکردند. (اریک ریسبرگ/آسوشیتدپرس)

McEvoy گفت که تحقیقات نشان داده است که 12 فروشگاه کانادایی تایر در بریتیش کلمبیا از این فناوری استفاده می کردند و گفت که برای نظارت بر سرقت و ایمنی کارکنان مورد نیاز است.

او گفت که سیستم ها حذف شدند و زمانی که کمیسر به زنجیره ای اطلاع داد که چهار فروشگاه در دست بررسی هستند، اطلاعات از بین رفت.

“نظارت در مقیاس وسیع از افراد که در اینجا در مورد این خرده‌فروش وجود داشت، در مواردی که ممکن است به شناسایی سریع‌تر یک سارق بالقوه کمک کند، پاسخی متناسب به نوع تجاوز به حریم خصوصی افراد نیست که این فناوری‌ها دارند.” مک اوی در مصاحبه ای گفت.

فناوری دیگر استفاده نمی شود

Canadian Tire در بیانیه ای اعلام کرد که این فناوری دیگر در فروشگاه ها یا دفاتر آن استفاده نمی شود.

در بیانیه آمده است: «در حالی که فروشگاه‌های Canadian Tire به طور مستقل متعلق به نمایندگی‌های وابسته هستند، شرکت و فروشندگان متقابلاً توافق کرده‌اند که استفاده از فناوری تشخیص چهره در فروشگاه‌های Canadian Tire را ممنوع کنند.»

“مشتریان می توانند مطمئن باشند که صرف نظر از جایی که در گروه شرکت های ما خرید می کنند، حریم خصوصی آنها محافظت می شود.”

مک ایوی گفت که فروشگاه ها با تحریم مواجه نخواهند شد زیرا هیچ مقررات مجازاتی در این قانون وجود ندارد و افزود که قانون به او این اختیار را می دهد که به خرده فروش دستور دهد استفاده از فناوری را متوقف کند.

در این گزارش 25 صفحه‌ای آمده است که Canadian Tire از دو سیستم استفاده می‌کند که «معمولاً با گرفتن تصاویر یا فیلم‌هایی از هر شخصی که وارد فروشگاه می‌شود، هنگام عبور از دید دوربین‌های فناوری تشخیص چهره، کار می‌کند.

بازدیدکنندگان شامل مشتریان، کارکنان، پرسنل تحویل کالا، پیمانکاران و دیگرانی بودند که ممکن است وارد فروشگاه شده باشند، از جمله خردسالان.

در این گزارش آمده است که این نرم‌افزار مختصات صورت را از تصاویر یا ویدئوها ترسیم کرده و یک الگوی بیومتریک از هر چهره منحصر به فرد ایجاد می‌کند. سپس سیستم‌ها بیومتریک چهره یک بازدیدکننده تازه وارد را با دیگرانی که در پایگاه داده‌ای از افراد مورد علاقه قبلاً پرچم‌گذاری شده‌اند مقایسه می‌کنند. .”

“حقوق حریم خصوصی مشتریان را با دقت در نظر بگیرید”

مک اوی گفت که وجود مقررات برای کسانی که سیستم‌های تلویزیون مدار بسته قدیمی را می‌فروشند و نصب می‌کنند، به نظر او طعنه آمیز است، اما نه برای کسانی که از فناوری تشخیص چهره تهاجمی‌تر استفاده می‌کنند.

او در بیانیه ای گفت: “من تشخیص می دهم که خرده فروشان با یک محیط چالش برانگیز روبرو هستند. با این حال، آنها باید قبل از خرید و نصب فناوری های جدید که اطلاعات شخصی بسیار حساس را جمع آوری می کنند، حقوق حریم خصوصی مشتریان خود را به دقت در نظر بگیرند.”

او گفت که قانون خدمات امنیتی BC و قانون حفاظت از اطلاعات شخصی را می توان اصلاح کرد تا با سایر حوزه های قضایی در مورد قوانین بیومتریک هماهنگ شود.

مک ایوی گفت که در کبک، زمانی که یک کسب و کار قصد دارد از فناوری تشخیص چهره یا سایر اسکن های بیومتریک استفاده کند، باید با کمیسر حریم خصوصی استان مشورت شود.

او گفت که کمیسر کبک قدرت تعلیق یک طرح تجاری برای استفاده از فناوری تشخیص چهره را دارد.

او گفت: “من فکر می‌کنم بریتیش کلمبیایی‌ها انتظار دارند این‌گونه محافظت‌هایی در اینجا اعمال شود، زیرا این اطلاعات حساس در مورد افراد منحصر به فرد برای هر فرد است و می‌تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد و منجر به یک سری آسیب شود.” فکر می کنم ما واقعاً باید مطمئن شویم که به درستی در این زمینه تنظیم می کنیم.»

لیزا بیر، وزیر خدمات شهروندان بریتیش کلمبیا، گفت که قانون حفاظت از اطلاعات شخصی حمایت های قوی برای مردم استان فراهم می کند، اما دولت آماده بازنگری در این قانون است.

او گفت: «بدیهی است که به عنوان دولت، ما باید از فناوری فعلی مطلع باشیم و مطمئن شویم که قوانین ما با آنچه در جهان اتفاق می افتد مطابقت دارد.