گروه کر جوانان ونکوور به نمایندگی از کانادا در سمپوزیوم بین المللی

یک گروه کر از ونکوور می‌گوید که چیزی متفاوت را به سمپوزیوم بین‌المللی موسیقی کر در استانبول، ترکیه، این پنج‌شنبه به ارمغان خواهد آورد.

گروه کر جوانان ونکوور (VYC) یکی از 10 گروه کر از سراسر جهان – تنها از کانادا و یکی از دو گروه کر از آمریکای شمالی – است که برای اجرا در سمپوزیوم جهانی بسیار معتبر موسیقی کر انتخاب شدند.

کری تنانت، مدیر هنری گروه کر گفت: «در دنیای موسیقی کر، واقعاً افتخار بزرگی است و نماینده کانادا برای ما واقعاً خاص است.

این رویداد یک هفته‌ای در کشوری متفاوت هر سه سال یکبار برگزار می‌شود و برای نمایش سبک‌های کر، سنت‌ها و فرهنگ از طریق فعالیت‌های آموزشی و اجرا طراحی شده است.

تنانت گفت که گروه کر آنها قبل از انتخاب شدن، یک فرآیند درخواست گسترده را طی کردند.

جوانان سیاه و آبی در صحنه آواز می خوانند.
گروه کر جوانان ونکوور متشکل از 70 خواننده 15 تا 24 ساله است. 65 خواننده این هفته برای اجرای برنامه به ترکیه سفر کرده اند (ارسال شده توسط کری تننت)

تنانت می گوید که کانادا تاریخچه کرال کوتاه تری در مقایسه با کشورهای اروپایی دارد، بنابراین VYC برای اجراهای خود از تنوع کانادا الهام می گیرد.

“اگر به سنت کرال در اروپا فکر کنید، به صدها و صدها سال پیش برمی گردد و ما یک سنت کرال بسیار جوان داریم. [in Canada]تنانت گفت.

گروه آنها دارای 19 آهنگ به 15 زبان مختلف، از جمله سه اثر بومی است. ژانرها از موسیقی پاپ تا کلاسیک تا موسیقی محلی متفاوت است.

“تجربه صوتی رنگارنگ”

تنانت گفت: “آنچه که قرار است به نظر برسد، یک تجربه صوتی بسیار رنگارنگ برای مخاطبان است، و برنامه ای که واقعاً نشان دهنده چیزهای هیجان انگیزی است که در حال حاضر در موسیقی در کانادا اتفاق می افتد.”

گروه کر موسیقی آهنگسازان کانادایی از جمله حسین جان محمد که اسماعیلی-کانادایی است را تمرین کرد. کاترینا گیمون، که دارای میراث اوکراینی است. و کوری پایت از ملت اول ماتاگامی.

گروه کر آواز بومی آموزش داده شده در برنامه آواز جوانان تازه وارد را اجرا می کند

گروه کر آواز بومی آموزش داده شده در برنامه آواز جوانان تازه وارد را اجرا می کند

Saphren Ma، 23 ساله، یکی از 65 خواننده گروه کر است که این هفته در استانبول اجرا می کند.

چیزی که او بیشتر در مورد گروه آنها دوست دارد، تنوع ژانر و تنوع زبان است.

ما می‌گوید: «ما این دو سوی کانادا را نشان می‌دهیم، زیرا موسیقی بومی و فرهنگ بومی واقعاً قدیمی است و چندفرهنگ‌گرایی در کانادا جوان‌تر است.