گزارش‌های مربوط به کایوت‌های پرخاشگر هشداری را برای دور نگه داشتن حیوانات خانگی از پارک ونکوور صادر می‌کند

سرویس افسر حفاظت از BC به ساکنان محله آربوتوس ریج ونکوور هشدار می دهد که حیوانات خانگی را پس از گزارش هایی مبنی بر رفتار تهاجمی کایوت ها از پارک ترافالگار دور نگه دارند.

COS در یک توییت گفت گزارش هایی مبنی بر حمله حیوانات به سگ ها و تعقیب افراد وجود دارد.

آوا لوند، سگ‌باز، گفت که بعدازظهر جمعه با یک کایوت تهاجمی در همسایگی اطراف پارک روبرو شد.

او گفت که با سگ مشتری نزدیک دره درایو و خیابان کینگ ادوارد بود که یک کایوت به سمت آنها دوید.

او گفت: “این دقیقاً به ما رسید. فکر می کردم قرار است من یا سگی را که راه می رفتم گاز بگیرد.” “من جیغ می زدم، سگ پارس می کرد، هول می کرد… [the coyote] اصلا نمی ترسید.”

لوند گفت که یک کارگر ساختمانی در همان نزدیکی صدای غوغا را شنید و سوت زد که باعث فرار کایوت شد.

لوند گفت که قبلا هرگز کایوت ها را در اطراف پارک ترافالگار ندیده بود، فضای سبزی به وسعت حدود 12 هکتار با الماس های بیسبال، زمین های فوتبال و زمین های بازی.

او گفت: «من آن روز صبح نیز با همسایه‌های منطقه صحبت می‌کردم و آنها می‌گفتند اینجا مشکل ساز شده است.

“آخر هفته گذشته، یکی از مشتریان من در اینجا قدم می زد و یکی از کایوت ها کت سگ را گرفت.”

هیئت پارک ونکوور گفت که هیچ شکایتی در مورد این حوادث دریافت نکرده است، اما اکثر شکایات تهاجمی کایوت ها از طریق خط RAPP COS (1-877-952-7277) انجام می شود.

شخصی با یک سگ در یک زمین سرسبز در یک پارک شهری بزرگ در ونکوور.
پارک ترافالگار، یک فضای سبز بزرگ در منطقه آربوتوس ریج، مکانی محبوب برای گردشگران سگ است. (ژانلا همیلتون / اخبار سی بی سی)

هیئت مدیره پارک گفت که کایوت‌ها در این زمان از سال در حال فرورفتن هستند و ممکن است به دلیل تمایل به محافظت از مکان‌های خود جسورانه‌تر عمل کنند.

هیئت مدیره پارک در بیانیه‌ای گفت: «این می‌تواند شبیه «اسکورت» انسان‌ها و حیوانات خانگی از لانه‌هایشان، ایستادن روی زمین یا رفتار تدافعی‌تر در صورت مشاهده تهدید باشد.

نکاتی را برای همزیستی با کایوت‌ها در وب‌سایت خود فهرست می‌کند، از جمله عدم رها کردن غذا روی زمین، نگه داشتن حیوانات خانگی روی بند و دادن فضا به حیات وحش.

اگر یک کایوت نزدیک شود، به مردم توصیه می شود با ایستادن، فریاد زدن یا ایجاد صداهای بلند به شدت رفتار کنند. مقامات می گویند که نباید به یک کایوت پرخاشگر پشت کنید یا سعی کنید بدوید زیرا حیوانات غریزه طبیعی برای تعقیب کردن دارند.

کایوت های شهری همه جا حاضر

یک نقشه تعاملی توسط انجمن بوم‌شناسی استانلی پارک، که مشاهده‌ها و تعاملات کایوت‌ها را در سراسر ونکوور ردیابی می‌کند، 424 مورد مشاهده را از ژانویه گزارش می‌دهد. 24 گزارش از رفتار تدافعی، گاز گرفتن، تجاوز به انسان یا حمله به حیوانات خانگی در همان دوره زمانی گزارش شده است.

از آگوست تا دسامبر 2021، 45 نفر گزارش دادند که توسط یک کایوت در پارک استنلی گاز گرفته یا نیش خوردند که منجر به گیر افتادن و کشته شدن 11 حیوان از این حیوانات شد.

در اکتبر 2021، کمتونگ کلاسبی و ترنس لی کلاسبی بر اساس بخش‌هایی از قانون حیات وحش بریتیش کلمبیا مربوط به ترک یا قرار دادن مواد جذب برای حیات وحش خطرناک در پارک استنلی متهم شدند. پرونده آنها همچنان در دادگاه استانی به جریان می افتد.

در رابطه با فعل و انفعالات کایوت ها در اطراف پارک ترافالگار، COS همچنین گفت که در مورد هر کسی که از حیات وحش خطرناک تغذیه می کند، تحقیق و اقدامات اجرایی انجام خواهد داد.

لوند پس از برخوردش گفت که یک اسپری بازدارنده کایوت خریده و همچنین قصد دارد یک سوت حمل کند.

“من کمی نگران هستم که در حال حاضر در منطقه باشم، صادقانه با شما، فقط به این دلیل [the coyotes] به نظر نمی رسد در حال حاضر از هیچ چیز ترسی نداشته باشم.”