یک سال پس از آتش‌سوزی مرگبار در هتل وینترز ونکوور، بازماندگان پرونده شکایت دسته جمعی را ارائه کردند.

یکی از ساکنان هتل تاریخی وینترز که یک سال پیش در آتش سوخت، طرح دعوای دسته جمعی را علیه شهر ونکوور و یک سازمان غیرانتفاعی که هتل را به عنوان مسکن کم درآمد اداره می کرد، تنظیم کرده است.

هتل زمستان ها که در سال 1907 ساخته شد، در 11 آوریل 2022 توسط آتش سوزی شعله ور شد. این آتش سوزی توسط شمع های بدون مراقبت و منجر به آواره شدن بیش از 70 نفر از ساکنان شد.

دو نفر – دنیس گوای و مری آن گارلومرده پیدا شدند و پنج نفر دیگر در پی آتش سوزی در هتل مجبور شدند به بیمارستان منتقل شوند که بعداً باید تخریب می شد.

یکی از بازماندگان از شهر و مدیریت املاک آتیرا، سازمان غیرانتفاعی که هتل وینترز را به عنوان یک ساختمان مسکونی تک اتاقه (SRO) اداره می کرد، به دنبال هزینه و خسارت است.

زنی با موهای آبی در نمایه تصویر شده است.
جنیفر هانسما، که پنج شنبه گذشته علیه شهر ونکوور و آتیرا شکایت کرد، این غیرانتفاعی را به “سهل انگاری فاحش” در مورد آتش سوزی مرگبار در هتل وینترز متهم کرده است. (CBC)

جنیفر هانسما، که به مدت پنج سال در وینترز زندگی کرد، می‌گوید پس از آواره شدنش در اثر آتش‌سوزی، زندگی‌اش «جهنم» شده است.

او به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «من می‌خواهم برای آنچه اتفاق افتاده است پاسخگو باشم. می‌خواهم بگویند، بله، تقصیر آنها بود.»

“من می خواهم آنها بدانند که ما بودن در سال گذشته چگونه است، چند نفر از ما حملات پانیک داریم و چگونه اضطراب ما از پشت بام بالا می رود. چگونه بسیاری از ما دیگر نمی خوابیم.”

در شکایتی که پنج شنبه گذشته در دادگاه عالی بریتیش کلمبیا ارائه شد، هانسما ادعا می کند که شهر و غیرانتفاعی از رعایت استانداردهای ایمنی آتش سوزی در ساختمان Winters اطمینان حاصل نکرده اند و این به دلیل “فقدان قدرت درک شده” ساکنان کم درآمد بوده است. آنجا.

در اطلاعیه ادعای مدنی آمده است: «تعاملات شهر با هتل وینترز و ساکنان آن تحت تأثیر تصوری مشابه بود. این سازمان مقررات ایمنی آتش‌سوزی را با همان استانداردهایی که در ساختمان‌هایی با ساکنان قوی‌تر از نظر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اعمال می‌کرد، اجرا نکرد.»

Hansma همچنین ادعا می کند که خدمات نجات آتش نشانی ونکوور در روشن نکردن سیستم اسپرینکلر ساختمان در زمان آتش سوزی سهل انگاری کرده است.

هیچ یک از ادعاها در دادگاه مورد بررسی قرار نگرفته است و این ادعا هنوز به عنوان دعوای دسته جمعی تأیید نشده است. شهر ونکوور بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

تاریخ تحقیق تعیین نشده است

ماه‌ها پس از آتش‌سوزی، وزیر ایمنی عمومی مایک فارنوورث دستور داد تا تحقیقات پزشکی در مورد این دو کشته در هتل انجام شود و گفت که هیئت منصفه از شاهدان سوگند یاد می‌کند و احتمالاً توصیه‌هایی را ارائه خواهد کرد. تاریخی برای آن تحقیق تعیین نشده است.

آتیرا از اظهار نظر در مورد این پرونده مدنی خودداری کرد، اما به مناسبت یک سالگی آتش سوزی مرگبار بیانیه ای عمومی صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «ما از دولت می‌خواهیم تحقیقاتی را که سال گذشته برای آن فراخوانده بود، آغاز کند و برنامه جایگزینی SRO خود را تسریع بخشد». ما باید این سیستم شکسته‌ای را که همچنان افرادی را که آسیب‌پذیرترین افراد را در معرض خطر قرار می‌دهند، اصلاح کنیم.»

یک نقاشی دیواری با شخصیت‌های جمجمه مانند و عبارت «ولنتاین مبارک» در کنار آوار و آوار به تصویر کشیده شده است.
هتل وینترز در سال 1907 ساخته شد و پس از آتش سوزی در 11 آوریل 2022 باید تخریب می شد. (بن نلمز/سی بی سی)

هانسما، که گربه و چندین میراث خانوادگی خود را در آتش از دست داد، گفت این تصادفی نیست که شکایت خود را در حدود یک سالگی آتش سوزی تنظیم کرده است.

او گفت: “من می خواستم این کار را امروز انجام دهم تا کسی ما را فراموش نکند.” ما ممکن است کم درآمد باشیم، اما ما هم مردمی هستیم و حق زندگی راحت را داریم.

“گربه من بهترین دوست من بود و او خیلی جوان بود و نیازی به مردن نداشت. و او صدایی ندارد، بنابراین من صدای او هستم. من صدای مری و دنیس … و بقیه هستم. “